2024-05-13, 00:55
Jag köpte en ny telefon som har börjat bråka redan efter ett och ett halvt år så behöver en ny nu då. Har inte lust att betala galna summor typ 10 lax eller mer kan det vara för något jag kan tappa rätt i golvet så var den slut om jag har otur osv priserna på telefoner har gått upp i taket faktiskt tvivlar på att det bara har med inflation att göra.

Vill istället köpa en lur som visserligen funkar fint har bra prestanda 5G bra kamera också viktigt. Vet inte var man bör lägga sig rent prismässigt längre, att pynta 3.3k för min senaste samsung var uppenbarligen inte tillräckligt för att få en telefon som fungerar långsiktigt antar jag eller fick jag ett "måndagsexemplar" eller? Tyckte luren var ok kontra sitt pris tills den började bråka förutom kameran den är totalt keff missade det när jag köpte den så bara Samsung och 5G tänkte denna måste vara bra och klippte den.

Luren jag söker får inte vara för stor så att den är knepig att ha i fickan eller att den kan kännas ansträngande att ratta med en hand så så att säga.

Kan tänka mig dom flesta märken bara telefonen är bra och gör jobbet har förkärlek för android.

Tycker Google Pixel 8 5G ser bra ut har känt på en sån idag men pallar inte betala 10k för den om jag kan hitta likvärdig eller nästan iaf för hälften eller något sådant.
Senast redigerad av Congelado 2024-05-13 kl. 01:03.
Citera
2024-05-13, 01:37
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Jag köpte en ny telefon som har börjat bråka redan efter ett och ett halvt år så behöver en ny nu då. Har inte lust att betala galna summor typ 10 lax eller mer kan det vara för något jag kan tappa rätt i golvet så var den slut om jag har otur osv priserna på telefoner har gått upp i taket faktiskt tvivlar på att det bara har med inflation att göra.

Vill istället köpa en lur som visserligen funkar fint har bra prestanda 5G bra kamera också viktigt. Vet inte var man bör lägga sig rent prismässigt längre, att pynta 3.3k för min senaste samsung var uppenbarligen inte tillräckligt för att få en telefon som fungerar långsiktigt antar jag eller fick jag ett "måndagsexemplar" eller? Tyckte luren var ok kontra sitt pris tills den började bråka förutom kameran den är totalt keff missade det när jag köpte den så bara Samsung och 5G tänkte denna måste vara bra och klippte den.

Luren jag söker får inte vara för stor så att den är knepig att ha i fickan eller att den kan kännas ansträngande att ratta med en hand så så att säga.

Kan tänka mig dom flesta märken bara telefonen är bra och gör jobbet har förkärlek för android.

Tycker Google Pixel 8 5G ser bra ut har känt på en sån idag men pallar inte betala 10k för den om jag kan hitta likvärdig eller nästan iaf för hälften eller något sådant.

När du säger "börjar bråka" - utan att dra på för långa grejer, vad är det för telefon och om det är rätt och det känns som mjukvaruproblem, vill du langa över den till din lokala flashbacknörd så han kan göra ett försök att rädda den åt dig genom att installera om skiten med de-googled Android? (om det är en androidtelefon)

Har inga tips men genuint intresserad.

EDIT: brasklapp dock Samsung är jobbiga att installera om men fuck it. Med litet tur kan jag svänga om en telefon som annars hade hamnat på tippen.
Citera
2024-05-13, 02:01
Spontant så är väl Swappie.com något för dej om du är mån om plånboken.
https://swappie.com/se/?utm_source=g...SAAEgIasPD_BwE
Citera
2024-05-13, 02:23
köpte du inte garanti till den?
Vad menar du med "började bråka"?

köpte min mobil 2018 och den är felfri fortfarande.
Citera
2024-05-13, 02:34
Medlem
frasons avatar
Köp en Pixel 8 så blir du inte missnöjd och du kan ha den i många år. Kostar 6-7k.
Citera
2024-05-13, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Spontant så är väl Swappie.com något för dej om du är mån om plånboken.
https://swappie.com/se/?utm_source=g...SAAEgIasPD_BwE
Sist jag kollade så kör inte Apple med Android
Citera
2024-05-13, 05:55
Medlem
Om du köper mobilen hos Netonnet kan du testa den hemma i lugn och ro och lämna tillbaka den om den inte känns bra.
Citera
2024-05-13, 09:30
Medlem
Pixel 8a som får uppdateringar minst 7 år och kvalitetsmässigt ligger väldigt när Pixel 8 kan man med elgigantens kampanj just nu få för runt 5000.
Citera
2024-05-13, 21:47
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
När du säger "börjar bråka" - utan att dra på för långa grejer, vad är det för telefon och om det är rätt och det känns som mjukvaruproblem, vill du langa över den till din lokala flashbacknörd så han kan göra ett försök att rädda den åt dig genom att installera om skiten med de-googled Android? (om det är en androidtelefon)

Har inga tips men genuint intresserad.

EDIT: brasklapp dock Samsung är jobbiga att installera om men fuck it. Med litet tur kan jag svänga om en telefon som annars hade hamnat på tippen.
Det har med startknappen att göra den fungerar ibland inte alls som just nu för stunden eller bara längst ner helt död över 75% av själva knappen kan man säga. Tror ej det har något med mjukvara att göra tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
köpte du inte garanti till den?
Vad menar du med "började bråka"?

köpte min mobil 2018 och den är felfri fortfarande.
1 års garanti den har gått ut om jag googlar på nätet. Haft den cirka 1.5 år nu riktig osis.

Citat:
Ursprungligen postat av frason
Köp en Pixel 8 så blir du inte missnöjd och du kan ha den i många år. Kostar 6-7k.
Funderar fan på saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Pixel 8a som får uppdateringar minst 7 år och kvalitetsmässigt ligger väldigt när Pixel 8 kan man med elgigantens kampanj just nu få för runt 5000.
Vad är skillnaden på 8 och 8a? Trodde de va samma.
Citera
2024-05-13, 21:56
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Funderar fan på saken.

Vad är skillnaden på 8 och 8a? Trodde de va samma.
Gör det. Du blir inte besviken.
8a lanserades precis och är deras "budget"-lur. Ingen större skillnad, men en del.
Du kan jämföra specs här; https://www.gsmarena.com/compare.php...idPhone2=12546
Citera
2024-05-13, 23:21
Medlem
Som sagt, Elgiganten har lite kampanj på 8a:
"Byt in din gamla telefon och få rabatt på en ny Google Pixel 8a!
Just nu kan du få inbytesvärdet på din gamla telefon plus 1500 kr extra i rabatt när du köper en ny Google Pixel 8a. Du hittar uppskattat inbytesvärde för din gamla telefon i priskalkylatorn på denna sida. Det exakta inbytesvärdet kan variera och avgörs i butik."
https://nya.elgiganten.se/brand/goog...oogle-pixel-8a
Citera
2025-08-25, 08:38
Tipsar om denna Nothing Phone (3a)
https://youtu.be/JzOk5zW_pEI?feature=shared

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14498880
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem