Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-05-14, 23:17
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Är tjejerna generellt förtjusta (eller någorlunda åtminstone) i att ha sex med dig eller märks det på dem att de egentligen inte vill och ser det hela som ett enkelt sätt att tjäna pengar? Och brukar du hångla innan? Är det vanligt att tjejerna inte går med på det eller gör nästan alla det? Och har du gjort det utan kondom någon gång?
Det finns tjejer som generellt är förtjusta i det de gör och älskar sitt arbete som prosituterad, eftersom de tycker att det är roligt att få träffa olika män och de tjänar mycket pengar.

Men det finns också tjejer som säljer sig, därför de har inte så mycket val och de kan inte tala så bra tyska, de har inte så mycket möjligheter på den Österrikiska arbetsmarknaden.

Tjejerna kan alltid neka dig först när du går till en bordell eller klubb om de inte vill erbjuda det som du efterfrågar. Men om hon har tagit emot pengarna så måste hon i regel göra precis allt som han vill. Så om han vill knulla, så måste hon bli knullad, vill han slicka hennes fitta, så måste hon låta sig bli slickad, om han vill hångla, så måste hon hångla osv.

Kondomanvändning är lagkrav här i Österrike vid vaginal sex, men inte vid oralsex. Där är det upp till tjejen om hon vill utföra oralsex med eller utan kondom.
Citera
2024-05-14, 23:31
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag knullar gratis.
DET FINNS INGEN MAN SOM KNULLAR GRATIS! FITTA ÄR ALDRIG GRATIS!

Är det så svårt att fatta detta? Du lever i en drömvärld och naivitet där du tror att tjejer inte kommer att kräva något tillbaka i monetärt värde av en man i ett förhållande. Alla män betalar för sex direkt eller indirekt. Jag betalar för det direkt genom att träffa en tjej och hon särar på sina ben för pengarna, och inte genom tjafs eller bullshit som dessa moderna kvinnor kräver av dagens män.

Även de mesta Alfa och Chad männen måste i regel bjuda tjejerna på ett par drinkar i klubben/krogen (vilket är det billigaste sättet att få sex) för att få tjejerna att överhuvudtaget intressera sig för dem och senare få dem till sängs.
Citera
2024-05-14, 23:38
Medlem
bandspelarens avatar
Har du olika fetischer och väljer objekt enligt det? Den sista prostitueradr jag besökte var 175 lång och 48 kg. Jag ville känna hur en riktigt tunn kvinna kändes. Det var en fetisch för mig. Hon kändes så skör i mina händer. En skön upplevelse. Jag hade testat breda rumpor, putrumpor, negress osv... Har du olika upplevelser du söker och varierar efter det?
Citera
2024-05-14, 23:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
DET FINNS INGEN MAN SOM KNULLAR GRATIS! FITTA ÄR ALDRIG GRATIS!

Är det så svårt att fatta detta? Du lever i en drömvärld och naivitet där du tror att tjejer inte kommer att kräva något tillbaka i monetärt värde av en man i ett förhållande. Alla män betalar för sex direkt eller indirekt. Jag betalar för det direkt genom att träffa en tjej och hon särar på sina ben för pengarna, och inte genom tjafs eller bullshit som dessa moderna kvinnor kräver av dagens män.

Även de mesta Alfa och Chad männen måste i regel bjuda tjejerna på ett par drinkar i klubben/krogen (vilket är det billigaste sättet att få sex) för att få tjejerna att överhuvudtaget intressera sig för dem och senare få dem till sängs.

Du väljer fel kvinnor tyvärr. Lycka till med ditt patetiska liv där du måste betala för sex och dessutom tycks vara stolt över det.
Citera
2024-05-15, 07:08
Medlem
Citat:
Ja, i normala Wiener uttal säger man Bezirk istället för zoner. Men när man talar om gatuprostitution så säger att man att det är tillåtet i specifika zoner eller områden. Enligt en artikel från Kurier är det tillåtet för tjejer att sälja sex på gatan i följande områden: 2. (Leopoldstadt), 7. (Neubau), 9. (Alsergrund), 14. (Penzing) och 15. (Rudolfsheim-Fünfhaus).

Källa: Fünf Gebiete für Straßenprostitution / Fem områden för gatuprostitution (på tyska): https://kurier.at/chronik/wien/fuenf-gebiete-fuer-strassenprostitution/735.006

Okej. De flesta bordellerna verkar dock finnas i 10. Favoriten, som även är problemområde nr 1 i Wien med många muslimer och gängkriminalitet etc. Däremot är 2. Leopoldstadt ett mycket fint område med väl ganska lyxiga och dyra lägenheter och hotell. Det brukar inte vara i såna områden, som gatuprostitution tillåts, om man jämför med andra städer och länder. Så det var oväntat.
Citera
2024-05-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Sexarbetare brukar kräva kondom. Skulle aldrig få för mig att knulla varken en sexarbetare eller krog/tinderluder utan gummi.

Självklart, men när du drar ut en sprucken kondom från Annika på Försäkringskassan som du just raggat upp på Harrys eller Svetlana på en österrikisk bordell så borde oron i det sistnämnda fallet vara avsevärt högre?

Faktum är att kondomer faktiskt spricker ibland eller hur.
Låt säga att den spricker en gång på 10.
Då drar han ut en sprucken kondom en gång i månaden efter att ha öst på Svetlana stenhårt i rumpan.
Rent matematiskt borde då en regelbunden sexköpare förr eller senare åka på en riktigt oskön tropisk könssjukdom.
Citera
2024-05-15, 10:10
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Hej!

Jag är en 30 årig ung man som bor sedan en tid tillbaka i Österrike och är en regelmässig sexköpare. Här i Österrike är det lagligt för män att köpa sex av kvinnor i bordeller, klubbar och privata anläggningar. För att man ska få köpa och sälja sex så måste man vara minst 18 år gammal. I Österrike finns det ingen enhetlig prostitutionslag utan varje "Bundesland" dvs. landskap stiftar sina egna prostitutionslagar.

I Wien är det krav på att varje prosituterad kvinna ska ha ett så kallat "Grüner Karte" dvs. grönt kort som visar att man regelmässig testar sig för könssjukdomar hos en legitimerad läkare. För att minska risken för människohandel tillåter man endast kvinnor som har laglig uppehållstillstånd i landet tex. Österrikisk-/EU-medborgare/Tredje landsmedborgare med positivt asylbesked att sälja sex.

Enligt Wiens prostitutionslag är öppen gatuprostitution endast tillåtet i fem speciella zoner i staden. De prostituerade som inte följer lagarna straffas med böter och om de är utländska medborgare kan de bli utvisade ifrån landet. De flesta prostituerade som arbetar här kommer från Rumänien, Bulgarien, Moldavien och Ukraina.

Jag är öppen för att svara på era frågor. Jag ska försöka svara på era frågor så gott jag bara kan. Fråga på!

1. Varför gör du det? 2. Finner du att dagens kvinnor är ointressanta?
Citera
2024-05-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben

Om du läser hans inlägg, så hittar du ju svaren på dessa frågor. Dejtingsidor och dejting är tids- och resurskrävande. Dessutom kostar även sånt pengar. Och du får oftast inget sex.

Det är mycket smartare och bättre att köpa sextjänster istället.
Citera
2024-05-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben

Sanningen är att dagens kvinnor inte finner honom intressanta. Han skrev tidigare att han aldrig varit med en tjej som inte varit prostituerad. Läser du vad han skrivit är det inte konstigt om inte kvinnor vill ta i honom utan ersättning. Och så klart därför han är stensäker på att inga andra heller kan knulla utan att på ett eller annat sätt betala.
Citera
2024-05-15, 18:09
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Känns det inte onajs att ligga med någon som inte vill ligga med dig? Om det inte vore för betalningen dvs, känns det inte nedvärderande?
Varför skulle det vara onajs att ligga med en tjej när hon är med på det frivilligt och jag betalar för mig? Nej, det känns överhuvudtaget inte nedvärderande. Tvärtom tycker jag att det är manligt att betala för sex.

Vi pratar om två vuxna individer här. Så länge inga minderåriga barn under 18 år är inblandade i det här så ser jag inget problem med att finns ett utbyte mellan en man och kvinna, dvs. att mannen får intimitet och sex från kvinnan och hon får pengarna från mannen.

Jag tycker att det är det ärligaste transaktion som finns mellan en man och kvinna.
Citera
2024-05-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Självklart, men när du drar ut en sprucken kondom från Annika på Försäkringskassan som du just raggat upp på Harrys eller Svetlana på en österrikisk bordell så borde oron i det sistnämnda fallet vara avsevärt högre?

Faktum är att kondomer faktiskt spricker ibland eller hur.
Låt säga att den spricker en gång på 10.
Då drar han ut en sprucken kondom en gång i månaden efter att ha öst på Svetlana stenhårt i rumpan.
Rent matematiskt borde då en regelbunden sexköpare förr eller senare åka på en riktigt oskön tropisk könssjukdom.

Du verkar ha missat att TS har skrivit att tjejerna på österrikiska bordeller är regelbundet testade! Enligt en studie från Nederländerna (med legal och reglerad prostitution) så var förekomsten av veneriska sjukdomar lägre hos prostituerade än bland "swingers" (min källa är Dr Brooke Magnanti, The Sex Myth: Why everything we're told is wrong, s. 203). Med andra ord så är det större risk för att få VS av ett "krogragg" som "ligger runt (såsom Annika som kanske inte bryr sig om att testa sig så ofta) än efter sex med en prostituerad som testar sig regelbundet.
Citera
2024-05-15, 18:27
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boetsman
Det svarade jag på. Sex är alltid bättre när parterna åtrår varandra men det är faktiskt inget fel på min empatiska förmåga

Många vill påstå att sex måste vara "gratis" för att vara rättfärdigat. Varför det? I min värld finns det åtskilliga kvinnor som åtrår mig och jag skulle kunna få sex "gratis" om jag viljat, men jag väljer att inte vilseleda kvinnor när jag uppenbarligen inte känner likadant. Är inte det empati i allra högsta grad? Till skillnad från "hunkarna" som pumpar och dumpar första bästa luder på klubben. Sedan ska man behöva tycka synd om dessa kvinnor som blivit "utnyttjade".

Njae, I min värld är sexköpet mycket mer moraliskt än att lura och spela på folks känslor när känslorna inte är ömsesidiga!
Jag håller med dig fullständigt att det mycket mer moraliskt att betala för sex, eftersom man är rak på sak och det finns inga känslor iblandade för båda parterna, än att en kille medvetet har lyckats förföra en tjej till sex "gratis" baserat lögner, spel, manipulation och otrohet därefter medvetet har valt att dumpa tjejen efter One-Night-Standet och sen gå vidare till nästa tjej.

Dessa feminister klagar hela tiden på att killar utnyttjar tjejer sexuellt genom spel och manipulation därefter medvetet dumpar dem, men de säger samtidigt att killar inte ska få ha sex mot betalning med en tjej trots att det faktiskt är det mest ärligaste transaktionen som finns mellan en man och kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in