Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-05-13, 22:21
Medlem
GustavllAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Det bästa köpet som jag gjorde var av en moldavisk tjej i en privat anläggning. Hon gav mig en underbar erotisk massage, en avsugning, jag hånglade med henne och slickade hennes bröst samt fitta. Det var en fantastisk upplevelse.

Det sämsta köpet som jag gjorde var av en rumänsk tjej i ett Laufhaus. Hon ville till mestadels bara prata. Hon gav mig en mycket dålig avsugning. Hon ville inte bli slickad i fittan. Hon var väldigt blyg. Visst var hon social, men hennes service var katastrofal.
Men att slicka en prostituerad som kanske har varit med tre gubbar tidigare på dagen.
Och fem gubbs dagen innan..
Är inte det lite läbbigt?
Tänker inte du så?
Jag hade inte kunnat tänka på annat 🫤
Citera
2024-05-14, 05:44
Medlem
Vilka könssjukdomar har du åkt på?

Visst åker man säkert på könssjukdomar från krogragg och Tinder dejter men risken borde ju vara avsevärt förhöjd med mer ovanliga sjukdomar som syfilis gonorré HIV.
Citera
2024-05-14, 06:02
Medlem
Får man köra utan kondom och spruta i tjejen?
Citera
2024-05-14, 13:43
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Vilka könssjukdomar har du åkt på?

Visst åker man säkert på könssjukdomar från krogragg och Tinder dejter men risken borde ju vara avsevärt förhöjd med mer ovanliga sjukdomar som syfilis gonorré HIV.

Sexarbetare brukar kräva kondom. Skulle aldrig få för mig att knulla varken en sexarbetare eller krog/tinderluder utan gummi.
Citera
2024-05-14, 14:41
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Hej!

Jag är en 30 årig ung man som bor sedan en tid tillbaka i Österrike och är en regelmässig sexköpare. Här i Österrike är det lagligt för män att köpa sex av kvinnor i bordeller, klubbar och privata anläggningar. För att man ska få köpa och sälja sex så måste man vara minst 18 år gammal. I Österrike finns det ingen enhetlig prostitutionslag utan varje "Bundesland" dvs. landskap stiftar sina egna prostitutionslagar.

I Wien är det krav på att varje prosituterad kvinna ska ha ett så kallat "Grüner Karte" dvs. grönt kort som visar att man regelmässig testar sig för könssjukdomar hos en legitimerad läkare. För att minska risken för människohandel tillåter man endast kvinnor som har laglig uppehållstillstånd i landet tex. Österrikisk-/EU-medborgare/Tredje landsmedborgare med positivt asylbesked att sälja sex.

Enligt Wiens prostitutionslag är öppen gatuprostitution endast tillåtet i fem speciella zoner i staden. De prostituerade som inte följer lagarna straffas med böter och om de är utländska medborgare kan de bli utvisade ifrån landet. De flesta prostituerade som arbetar här kommer från Rumänien, Bulgarien, Moldavien och Ukraina.

Jag är öppen för att svara på era frågor. Jag ska försöka svara på era frågor så gott jag bara kan. Fråga på!
Har det hänt att du vill hitta en fast, eller vill du byta hela tiden?
Citera
2024-05-14, 17:00
Medlem
Har uppriktigt sagt inga problem med detta. Har alltid resonerat som så att om det är frivilligt - vad i helvete är då problemet?

En väldigt snygg tjej kan bestämma helt och hållet om hon vill erbjuda tjänsten eller inte. Ofta vill de bara tjäna extra pengar och kan då få ihop bra summa pengar på 4-5 kunder i månaden.

Vad gäller människohandel är det väldigt tragiskt men snälla, förknippa inte det med vuxna människors självbestämmande. Vet en handfull tjejer som studerat utomlands och knullat några äldre män, 3-4 för att få bra med pengar.

En fråga. Har personligen köpt sex en gång. Det var via en annons och mötet var helt otroligt. Tjejen var så oerhört lättsam och enkel att ha och göra med / glad och allt så jag kände mig inte nervös för fem öre. Okej jag ser också bra ut så om rollerna var reversed hade jag faktiskt också pustat ut av att se en kund som mig. Får du intrycket av att de flesta lyckas skapa en atmosfär som inte påminner om att du är en kund?
Citera
2024-05-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Så sex handlar bara om din njutning för dig?
Jag ställde inte frågan för att jag dömer, men för att det är helt otänkbart för mig att ligga med någon som inte vill ligga med mig. Att den andre parten är kåt på mig och vill ha mig är obligatorisk faktor för att jag ska känna lust, så att betala för någons hål; jag vet inte ens om jag skulle få upp den, och det känns som att jag nog skulle ha ganska mycket skam och dålig självkänsla efteråt. Skulle kännas ganska värdelöst, tror jag. Har bara haft ett ligg som jag inte va kär i eller älskade, och det kändes som att runka i någon bara, så tänker mig att köpa sex skulle vara minst en resa värre.

Hur ser du på din empatiförmåga? Tror du den kan vara något nedsatt? Återigen, försöker inte vara taskig, bara undrar vad du själv tänker om det.

Förstår vad du menar. Det är själva lusten mellan mig och henne och att hon är sugen på mig lika mycket som jag på henne.

Med det sagt har jag en gång köpt sex. Det var en otrolig upplevelse och jag klickade med henne. Fick uppfattningen att hon gillade det då hon ville höra dirty talk och så. Nu ser jag också bra ut. Men i de allra flesta fall är jag högst säker att det bara blir en one way road där bara mannen har något intresse och det liksom sliter totalt isär de preferenser som du också nämnde. Alla har dock inte möjligheten att få till det med en snygg tjej och då kan jag vara glad för deras skull. De är redan så förberedda på att hon inte känner lust inför honom att det inte rör honom ryggen. Med ”honom” menar jag inte ts, menar vem som helst. Han är bara glad att få spruta.
Senast redigerad av nextlife 2024-05-14 kl. 17:44.
Citera
2024-05-14, 22:09
Medlem
Vet någon i din närhet att du köper sex? Släkt? Bästa vän? Jag kan inte prata med en enda person om mina sexköp
Citera
2024-05-14, 22:16
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillisNillis
Hur vet du med all säkerhet att det inte är hallickar som tvingar dessa tjejer att sälja sex? Hur vet du att tjejerna verkligen vill detta och går med på det?
Det genomförs slumpmässiga kontroller av den österrikiska polisen i bordeller och klubbar där de kollar om ägarna och tjejerna är registrerade i landet och om de har laglig rätt att vistas i Österrike. Polisen kontrollerar också om tjejerna har det är gröna kortet och regelmässigt testar sig hos en legitimerad läkare, vilket är ett krav för att sälja sex enligt prostitutionslagen. Tjejerna som jobbar i bordellerna blir också ibland utfrågade av polisen på plats om deras arbetsvillkor samt hur de behandlas av bordellägarna.
Citera
2024-05-14, 22:33
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Du skrev "zoner". Menar du "Bezirk"? Och vilka Bezirk är det i så fall? Favoriten lär vara en av dom, har jag förstått. I just Wien handlar det mycket om just Bezirk i alla möjliga sammanhang.

Jo, Wien är förbaskat nice! Och inte bara för friheten att kunna leva såsom man själv vill. Men för att som svensk kunna flytta dit måste man ha ett jobb. Vet du nånting om hur man lättast skaffar ett jobb där, typ kontorsjobb? Svara gärna i PM till mig.
Ja, i normala Wiener uttal säger man Bezirk istället för zoner. Men när man talar om gatuprostitution så säger att man att det är tillåtet i specifika zoner eller områden. Enligt en artikel från Kurier är det tillåtet för tjejer att sälja sex på gatan i följande områden: 2. (Leopoldstadt), 7. (Neubau), 9. (Alsergrund), 14. (Penzing) och 15. (Rudolfsheim-Fünfhaus).

Källa: Fünf Gebiete für Straßenprostitution / Fem områden för gatuprostitution (på tyska): https://kurier.at/chronik/wien/fuenf-gebiete-fuer-strassenprostitution/735.006
Citera
2024-05-14, 22:56
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du låter som en rätt vidrig människa om jag ska vara ärlig men det är väl kul för dig att du iallafall får knulla fast du nu är tvungen att betala 1300kr varje gång.

Ska du knulla tre gånger i veckan så blir det drygt 15000 i månaden men vissa kanske tycker det är värt det. Vi är olika helt enkelt.
Jag har inte någon lust att debatera med en feministisk moraltant som du. Jag lever i Österrike och här är det att lagligt köpa sex av en tjej. Österrikare anser att det är acceptabelt att en man köper sex av en kvinna så länge han betalar för sig och hon gör det frivilligt. Folk tycker här att staten inte ska blanda sig i hur vuxna människor lever ut sitt sexuella liv.

Ska jag vara ärlig så tycker jag att den svenska sexköpslagen ska skrotas eftersom den försämrar tjejernas arbetsvillkor, då de är tvungna att arbeta i det dolda och hela tiden frukta för sin säkerhet då de pressas av hallikar och samhällets negativa attityder gentemot prostituterade.

Du har ingen aning om hur mycket sexuella tjänster kostar här i Wien, eftersom du har aldrig varit här. De flesta tjejerna tar i genomsnitt 160 euro per timme, så om man vill ligga tre gånger i veckan och man vill räkna ut månadskostnaden blir det: 160 euro x 3 x 4 = 1.920 euro i månaden vilket är 22 400 kronor.
Citera
2024-05-14, 23:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Du har ingen aning om hur mycket sexuella tjänster kostar här i Wien, eftersom du har aldrig varit här. De flesta tjejerna tar i genomsnitt 160 euro per timme, så om man vill ligga tre gånger i veckan och man vill räkna ut månadskostnaden blir det: 160 euro x 3 x 4 = 1.920 euro i månaden vilket är 22 400 kronor.

Då jag inte själv köper sex så har jag inte koll på priset men tyckte du skrev 120 euro tidigare men tycker du nu att det är värt 160 euro för att få knulla så är det upp till dig.
Jag knullar gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in