• 1
  • 2
2024-05-12, 18:11
Medlem
Någon med erfarenhet av vätska i benen pga testo? Vad har ni gjort åt det? Vad kan man göra? Tacksam för svar
Citera
2024-05-12, 18:45
Medlem
Du har förmodligen lite högt östrogen
Citera
2024-05-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itamze
Du har förmodligen lite högt östrogen
Borde inte vätskan försvinna efteråt då?
Citera
2024-05-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FKSociety
Borde inte vätskan försvinna efteråt då?

Efter vadå? Du behöver givetvis få ner dina östrogennivåer.
Kan vara andra orsaker också, tar du ej prover?
Citera
2024-05-12, 20:50
Medlem
Pga testo? Testo orsakar inte vätska i benen direkt utan det måste indirekt ha orsakat det, om det är orsaken.

Ödem är för övrigt det första en läkare tittar efter om någon kommer in med hjärtproblem eftersom det är ett tecken på hjärtsvikt.

Om jag va du hade verkligen försökt lista ut just VAD dom orsakat vätskan. Är det hormonrelaterat? Har du ätit 6000kcal per dag och svullnat därför? Håller ditt hjärta på att klappa ihop? Blodpropp? Du kan inte bara säga att det "är pga testo".

Om du inte vet direkt vad orsaken är (alltså tex att du vet att du ätit 6000kcal per dag i en vecka) hade jag sjappat till närmsta kväll/helgmottagning eftersom ödem i benen på någon som inte vet varför kan vara tecken på att något är livsfarligt fel med kroppen.
Senast redigerad av DrL0c 2024-05-12 kl. 20:52.
Citera
2024-05-12, 22:04
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Pga testo? Testo orsakar inte vätska i benen direkt utan det måste indirekt ha orsakat det, om det är orsaken.

Ödem är för övrigt det första en läkare tittar efter om någon kommer in med hjärtproblem eftersom det är ett tecken på hjärtsvikt.

Om jag va du hade verkligen försökt lista ut just VAD dom orsakat vätskan. Är det hormonrelaterat? Har du ätit 6000kcal per dag och svullnat därför? Håller ditt hjärta på att klappa ihop? Blodpropp? Du kan inte bara säga att det "är pga testo".

Om du inte vet direkt vad orsaken är (alltså tex att du vet att du ätit 6000kcal per dag i en vecka) hade jag sjappat till närmsta kväll/helgmottagning eftersom ödem i benen på någon som inte vet varför kan vara tecken på att något är livsfarligt fel med kroppen.

Det är även typiskt för nefrosikt syndrom sekundärt till njursvikt.
Citera
2024-05-12, 23:28
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FKSociety
Någon med erfarenhet av vätska i benen pga testo? Vad har ni gjort åt det? Vad kan man göra? Tacksam för svar

Tjo ska försöka låtsas vara en läkare. Inte för att jag tror att dom andra som har skrivit i tråden skulle ha fel. Men du får gärna berätta mer om dig.

1: ålder
2: längd/vikt
3: man eller kvinna
4: hur länge har du kurat?
5: tar du några orala med kuren?
6: tidigare skjudommar?

Det låter som att det skulle kunna vara njurarna som tidigare inlägg beskriver. Men gå till en riktig läkare och lämna prover, eller så sticker du till akuten och berätta vad som har hänt att du har googlat dig fram till olika förslag på vad det kan bero på, njursvikt eller hjärtsvikt eller annat så kan en läkare ta prover på dig inatt.

Ta hand om dig!

Min spekulation, Venöst Ödem
Senast redigerad av Damen101 2024-05-12 kl. 23:32.
Citera
2024-05-12, 23:28
Medlem
Hur stora har dina ben/vader blivit. Ser du värre ut en Pruitt Taylor Vince gjorde när han gästade dr House, han måste haft hemska ratio till testosteron/östrogen med den kroppen.

https://static.wikia.nocookie.net/ho...ormat=original

Får vi se bilder på dina vader. Uppsök vården akut annars.
Citera
2024-05-13, 00:38
Medlem
Neloshredxs avatar
Jag märker mer sen jag börja med trt vid 22 års ålder att mina ben och röv har blivit mer rippade och mina abs och lowerback som var mer rippade håller mer vatten samt ansikte.
Citera
2024-05-24, 05:59
Medlem
Har samma problem men utöver benen också runt midjan och även penis äter aromasin så har svårt att tro att det är östrogenrelaterat. Drar mig för att kontakta vården iom journalföring av steroidbruk
Citera
2024-05-24, 20:52
Medlem
punkteradpunks avatar
Få ner östro , så ska detta lösa sig!
Citera
2024-05-26, 15:13
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neloshredx
Jag märker mer sen jag börja med trt vid 22 års ålder att mina ben och röv har blivit mer rippade och mina abs och lowerback som var mer rippade håller mer vatten samt ansikte.

Började med trt vid 22 år? Wtf?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in