Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-12, 10:57
  #1
Medlem
Normalt när ens nummer är blockat kommer det en signal och sedan voicemail. Slår man dolt kommer man fram.

Hur är det på iPhone? Misstänker att en person har blockat mig och det kommer en signal sedan voicemail även på dolt. Tror det var samma med en annan för någon månad sen. Kan mottagarens telefon känna av numret så jag blir blockad trots dolt?

Eller finns det någon annan anledning till att det kommer en signal och sedan går till voicemail?
Citera
2024-05-12, 11:03
  #2
Medlem
Eponumoss avatar
När någon stalker-kvinna ringer mig upprepade gånger så blockar jag både hennes nummer och dolt nummer eftersom de alla börjar ringa och messa från dolt nummer efter typ tre försök.

Trodde alla gjorde så.
Citera
2024-05-12, 11:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
När någon stalker-kvinna ringer mig upprepade gånger så blockar jag både hennes nummer och dolt nummer eftersom de alla börjar ringa och messa från dolt nummer efter typ tre försök.

Trodde alla gjorde så.

Nu har jag inte stalkat personen i fråga. Det är möjligt att han har blockerat dolt nummer också men tänkte att numret kanske blir blockat även som dolt på iPhone...
Citera
2024-05-12, 11:24
  #4
Avstängd
vettjaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
När någon stalker-kvinna ringer mig upprepade gånger så blockar jag både hennes nummer och dolt nummer eftersom de alla börjar ringa och messa från dolt nummer efter typ tre försök.

Trodde alla gjorde så.

Sorry men hur blockar man dolt nummer?
Citera
2024-05-12, 12:25
  #5
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettjae
Sorry men hur blockar man dolt nummer?

Det finns funktioner i en del mobiler där man kan ställa in att endast samtal släpps fram om numret finns i telefonboken. Det innebär ju indirekt att övriga samtal blir blockerade.
Citera
2024-05-12, 12:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vettjae
Sorry men hur blockar man dolt nummer?

På iPhone kan du gå till Inställningar > Telefon > Blockera okänt.
På Android-enheter, gå till Telefon-appen > Inställningar > Blockeringar > Okända nummer.
Citera
2024-05-12, 12:35
  #7
Avstängd
vettjaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Det finns funktioner i en del mobiler där man kan ställa in att endast samtal släpps fram om numret finns i telefonboken. Det innebär ju indirekt att övriga samtal blir blockerade.

Tack, men det blir tyvärr lite väl snävt. Hade dock varit magiskt att blocka skyddat nummer.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
På iPhone kan du gå till Inställningar > Telefon > Blockera okänt.
På Android-enheter, gå till Telefon-appen > Inställningar > Blockeringar > Okända nummer.

Tjabba!

Googlade precis fram detta men jag förstår inte vad "telefon-appen" är för någonting, vad är det? Går jag direkt till inställningar så finns inte menyn "blockeringar".
Citera
2024-05-12, 12:46
  #8
Medlem
Men om man blockerar ett nummer på iPhone, blir det blockerat även om personen ringer från okänt?

Kan det komma en signal sedan voicemail om luren är avstängd?
__________________
Senast redigerad av GhostG 2024-05-12 kl. 13:00.
Citera
2024-05-12, 13:06
  #9
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettjae
Googlade precis fram detta men jag förstår inte vad "telefon-appen" är för någonting, vad är det? Går jag direkt till inställningar så finns inte menyn "blockeringar".
Det verkar som att iPhone istället kan göra dolda nummer tysta så de går till röstbrevlådan direkt https://youtu.be/HNTBNdBVMkI?si=BlAxjJyJ9xNXiXV4
Citera
2024-05-12, 13:10
  #10
Medlem
dismisswalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettjae
Tjabba!

Googlade precis fram detta men jag förstår inte vad "telefon-appen" är för någonting, vad är det? Går jag direkt till inställningar så finns inte menyn "blockeringar".

Du sitter med en maskin som kan få fram all världens information på 0.1 sekund

Här är med bilder.

https://www.howtogeek.com/775028/how...rs-on-android/
Citera
2024-05-12, 15:44
  #11
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettjae
Googlade precis fram detta men jag förstår inte vad "telefon-appen" är för någonting, vad är det? Går jag direkt till inställningar så finns inte menyn "blockeringar".

Telefonappen är den du använder när du ringer ett samtal. Brukar oftast se ur som en telefonlur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback