Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Nej, om någon annan hackar hans telefon, eller var nu filmen finns lagrad, så är det den personen som gör sig skyldig till brott, inte ditt ex.
Det enda som skulle kunna göra ditt ex skyldig till brott är, som flera redan påpekat, om han själv väljer att sprida filmen eller om han försöker använda filmen för att på något sätt utpressa dig.
Sedan är väl frågan hur farligt det egentligen skulle vara om denna film fick spridning? Du skriver själv att det skulle vara svårt att identifiera dig enbart utifrån filmen och det är inte så att du filmas när du gör något olagligt eller ens omoraliskt. Folk har trots allt sex hela tiden även om det inte filmas alla gånger.
Istället för att grubbla över något du inte kan påverka, ta lärdom av det bara, var lite försiktigare i framtiden och gå vidare med ditt liv, och om det visar sig i framtiden att ditt ex försöker sig på något som faktiskt skulle vara olagligt fundera då över vad du vill göra åt saken.
Att han skulle sprida filmen själv ser jag just nu inte som särskilt troligt. Att han skulle använda videon som ett hot i en pressad situation vet jag faktiskt inte. Vid en eventuell vårdnadstvist skulle han eventuellt kunna använda filmen som hot. Men hotet måste komma via text annars blir det väl svårt att bevisa att han hotat?
Om filmen sprids är faran att familjemedlemmar, grannar och kollegor får nys om filmen. Detta kan då bli väldigt pinsamt eftersom hela min nakna kropp syns i filmen. Vem vill bli sedd naken utförandes oralsex på videon? Väldigt få skulle jag tippa på.
Nej, jag har skrivit att det är lätt att identifiera mig om någon som känner mig ser filmen. Videon är ingen kornig och mörk sådan. Taklampan var tänd vid tillfället och exet filmade på väldigt nära håll. Man ser klart och tydligt att det är mitt ansikte. Videon har bra bildkvalité. Det är det som är det vidriga.
Självklart är det inte olagligt att spela in en sexvideo. Men hur kul är det om den läcker? Jag skulle må fruktansvärt dåligt om den kom ut. Är ju som tidigare skrivit helt naken och gravid i vecka 20 när videon spelades in.
Självklart har dom allra flesta människor sex. Alla vet att jag har haft sex eftersom jag har fött ett barn. Men att filmas när man utför en sexuell handling är väl ändå en stor skillnad?
Självklart kommer jag aldrig låta mig själv filmas igen.