2024-05-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isabelle-Kitty
Vad hände med filmen? Finns den kvar än idag?
Vad tänkte du när du såg filmen då? Berättade du för någon annan om filmen? Länkade du filmen till någon? Sparade på datorn?

Tror du ska se det i ett lite större perspektiv.

Känns som att det är ganska få som skulle bry sig om en dylik film spreds. Det är inte 1800 talet längre.
Du suger kuk som i stort sett alla andra heterosexuella kvinnor. Big deal. Men visst han åker dit om den sprids, då vet du ju vem den skyldiga är.

Jag har känt igen två kvinnor i min närhet på film när jag porrsurfat. Den ena sög, den andre onanerade lite.
Jag kollade lite, flinade scrollade vidare, båda filmerna var rätt kassa, och har aldrig sett dem igen eller sagt något till någon.
Inte ens något jag tänkt på direkt på släktmiddagar med den ena som var min dåvarandes släkting.
Citera
2024-05-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, om någon annan hackar hans telefon, eller var nu filmen finns lagrad, så är det den personen som gör sig skyldig till brott, inte ditt ex.

Det enda som skulle kunna göra ditt ex skyldig till brott är, som flera redan påpekat, om han själv väljer att sprida filmen eller om han försöker använda filmen för att på något sätt utpressa dig.

Sedan är väl frågan hur farligt det egentligen skulle vara om denna film fick spridning? Du skriver själv att det skulle vara svårt att identifiera dig enbart utifrån filmen och det är inte så att du filmas när du gör något olagligt eller ens omoraliskt. Folk har trots allt sex hela tiden även om det inte filmas alla gånger.

Istället för att grubbla över något du inte kan påverka, ta lärdom av det bara, var lite försiktigare i framtiden och gå vidare med ditt liv, och om det visar sig i framtiden att ditt ex försöker sig på något som faktiskt skulle vara olagligt fundera då över vad du vill göra åt saken.

Att han skulle sprida filmen själv ser jag just nu inte som särskilt troligt. Att han skulle använda videon som ett hot i en pressad situation vet jag faktiskt inte. Vid en eventuell vårdnadstvist skulle han eventuellt kunna använda filmen som hot. Men hotet måste komma via text annars blir det väl svårt att bevisa att han hotat?

Om filmen sprids är faran att familjemedlemmar, grannar och kollegor får nys om filmen. Detta kan då bli väldigt pinsamt eftersom hela min nakna kropp syns i filmen. Vem vill bli sedd naken utförandes oralsex på videon? Väldigt få skulle jag tippa på.
Nej, jag har skrivit att det är lätt att identifiera mig om någon som känner mig ser filmen. Videon är ingen kornig och mörk sådan. Taklampan var tänd vid tillfället och exet filmade på väldigt nära håll. Man ser klart och tydligt att det är mitt ansikte. Videon har bra bildkvalité. Det är det som är det vidriga.
Självklart är det inte olagligt att spela in en sexvideo. Men hur kul är det om den läcker? Jag skulle må fruktansvärt dåligt om den kom ut. Är ju som tidigare skrivit helt naken och gravid i vecka 20 när videon spelades in.
Självklart har dom allra flesta människor sex. Alla vet att jag har haft sex eftersom jag har fött ett barn. Men att filmas när man utför en sexuell handling är väl ändå en stor skillnad?
Självklart kommer jag aldrig låta mig själv filmas igen.
Citera
2024-05-12, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo iofs. Men det som var kul just då kanske inte är det dagen efter när idioten börjar sprida filmen. Man kan ju alltid hävda medgivande under hot. Sedan är man inte ok. Grejen är ju om film med dig är det ju upp till dig. Därav att de som producerar porr måste ha liksom 5 papper med skrivna medgivanden som de som är med skriver under så de aldrig kan ångra sig. Samtliga måste skrivas under när de också är helt fria från droger eller annat som kan påverka deras medgivande. I detta fallet påverkan under hot möjligen.
Det finns ju en bevisbörda också men jag förstår hur du tänker
Citera
2024-05-12, 16:17
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Jag har inte heller skrivit ”jag sög hans kuk”. Jag har använt ord som: suga, svalde och oralsex.
Nej! Jag känner ingen skam att jag utförde oralsex och lät mig filmas. Det är sånt som ofta sker i parförhållanden. Men jag skulle skämmas om videon läckte ut på nätet och folk tog del av videon. Framförallt familj, grannar och kollegor. Inte minst min nuvarande partner. Ingen ska behöva få sin sexvideo utlagd på nätet. Det är privat. Har ingen som helst lust att synas helt naken i en video på nätet. Är det så svårt att förstå?

Jo självklart har jag fått många bra svar. Men innan moderatorn rensade var varannat inlägg om vilken hora jag var och folk var skadeglada.
Klart han vill ha kvar filmen. Han medverkar ju själv i den, åtminstone delvis. Vad du kan göra är att vädja till han att förvara den säkert i någon skyddad mapp så den under inga omständigheter läcker ut. Påminn honom att du är hans barns mor och en läckt video kunde i förlängningen drabba hans barn.
Citera
2024-05-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Klart han vill ha kvar filmen. Han medverkar ju själv i den, åtminstone delvis. Vad du kan göra är att vädja till han att förvara den säkert i någon skyddad mapp så den under inga omständigheter läcker ut. Påminn honom att du är hans barns mor och en läckt video kunde i förlängningen drabba hans barn.
Medverkar själv i filmen? Det enda man ser av honom är hans ben och hans penis. Det är jag som förlorar om filmen läcker.
Kan en film läcka ut om den ligger i en skyddad mapp på en dator?
Kan jag få socialen på mig om filmen läcker ut?
Citera
2024-05-12, 16:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Att han skulle sprida filmen själv ser jag just nu inte som särskilt troligt. Att han skulle använda videon som ett hot i en pressad situation vet jag faktiskt inte. Vid en eventuell vårdnadstvist skulle han eventuellt kunna använda filmen som hot. Men hotet måste komma via text annars blir det väl svårt att bevisa att han hotat?

Om filmen sprids är faran att familjemedlemmar, grannar och kollegor får nys om filmen. Detta kan då bli väldigt pinsamt eftersom hela min nakna kropp syns i filmen. Vem vill bli sedd naken utförandes oralsex på videon? Väldigt få skulle jag tippa på.
Nej, jag har skrivit att det är lätt att identifiera mig om någon som känner mig ser filmen. Videon är ingen kornig och mörk sådan. Taklampan var tänd vid tillfället och exet filmade på väldigt nära håll. Man ser klart och tydligt att det är mitt ansikte. Videon har bra bildkvalité. Det är det som är det vidriga.
Självklart är det inte olagligt att spela in en sexvideo. Men hur kul är det om den läcker? Jag skulle må fruktansvärt dåligt om den kom ut. Är ju som tidigare skrivit helt naken och gravid i vecka 20 när videon spelades in.
Självklart har dom allra flesta människor sex. Alla vet att jag har haft sex eftersom jag har fött ett barn. Men att filmas när man utför en sexuell handling är väl ändå en stor skillnad?
Självklart kommer jag aldrig låta mig själv filmas igen.

Visst, att det skulle vara allt annat än roligt och att det skulle kännas pinsamt är fullt förståeligt, men samtidigt finns det värre saker man kan råka ut för. Min poäng är väl egentligen att du kanske inte ska grubbla allt för mycket på något som kanske aldrig kommer ske och om det skulle ske knappast skulle förändra ditt liv nämnvärt. Du har trots allt inte gjort något som du kan klandras för.

Hur som helst ligger tråden under juridik och de spörsmålen ser du ut att ha fått besvarade.
Citera
2024-05-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Ta kontroll över situationen och publicera videon själv.
Har inte tillgång till videon. Videon finns på mitt ex mobil. Har aldrig haft filmen själv. Vi har tittat tillsammans på den några gånger för skojs skull när vi var tillsammans.
Men vad skulle det hjälpa? Då kommer videon ut i alla fall och förloraren blir jag och inte mitt ex.
Citera
2024-05-12, 17:10
Medlem
Han får behålla filmen ja. Det är ju hans film och det var han som filmade och det var hans mobil. Och du gick ju med på att bli filmad. Han har upphovsrätt till filmen. Så länge inget brottsligt förekommer på filmen kan ingen på laglig väg tvinga honom att radera den.
Tror t.o.m att han har all rätt att sprida den så länge han blurrar den så du inte kan identifieras.
Citera
2024-05-12, 17:41
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Vad exakt är på detaljnivå?

Ni får kalla på mig troll eller lögnare bäst ni vill. Men tänk på att jag har ett stort problem och en stor oro kring detta. Då hjälper inte era anklagelser mig alls.

Med detaljnivå syftar jag på att du beskriver sex-akten i detalj när det inte finns någon anledning. Luktar runkgubbe/troll lång väg.

Hade räckt med att skriva mitt ex har sexfilm på mig.
Citera
2024-05-12, 18:19
Medlem
Jodå, han får ha filmen kvar. Det är hans, dessutom upphovsrättsligen. Men han får inte sprida den hur som helst då det kan kränka dig.

Något du bör tänka på när du oroar dig är Streisand effekten om du bråkar..
https://en.wikipedia.org/wiki/Streisand_effect
Citera
2024-05-12, 18:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så om du inte var ok. Godkände honom med detta. Att du är ombord att denna film både tas och sedan kanske sprids. Så bara anmäl. Om han sprider är det finkan. Det är ett brott att bara ta den utan godkännande. Eller ja kanske inte men böter och en markering i hans CV som inte är så trevlig.

TS säger ju själv att hon godkände att filmen spelades in.
Citera
2024-05-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contains
Nej, han har ingen som helst rätt att ha kvar videon om hon inte samtycker till att han behåller den.

Har han visst, han äger rättigheten till videon iom att det var han som filmade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in