Citat:
Ursprungligen postat av
Uschling
Jag var i kontakt med Schenker häromdagen för att undersöka min egen Temu-leverans och Schenker sa till mig att det är Temu som tar paketen till dem för transport, alltså Schenker hämtar inga paket, det är Temus uppgift att lämna in dessa hos dem på Schenker, sa hon i alla fall.
Min försändelse har också fått både "Tullklarering gjord" och nu senast i fredags "Import customs handover" gjord, så ville höra om det var på gång snart och generellt om hur det funkar det med eventuella avgifter.
Men det verkar ta väldigt lång tid detta, att få paketen.
Tänkte väl att Temu måste sköta transporten tills det lämnas in till ex Schenker i Sverige. På mitt paket har Temu lagt till texten att de ser att inget hänt på ett tag och att de kontaktat transportören (tveksamt att de skulle göra det).
Jag tror att de glesat ut dagarna då de transporterar paketen till Sverige eftersom den tiden bara tar längre och längre tid. När jag kollar vilken veckodag den första svenska händelsen är på mina två senaste leveranser så har båda varit på en fredag. Kanske en tillfällighet eller så lämnas paketen över till Schenker endast på torsdag (eller om det är fredag).
Igår levererades bara ett av de två paketen som markerats Import customs handover 7/5 8:30 så antingen har de tappat bort det andra eller så har de inte tagit med alla paket.