2024-05-11, 20:32
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Ser man det i ett större perspektiv (får man det på FB..??) hänger allt ihop med den globala utvecklingen vi ser i världen.

En rätt sunkig, värld just nu.

Att inte Israel utesluts ur Mello är för att de har så stor makt inom media.

De som tycker det är fel säger inget.

Det är precis som sagan om Kejsarens nya kläder..

Det var ur flera avseenden enklare att utesluta Ryssland.
Det är så det fungerar idag!

Israel drogs in i ett aktivt krig för att över tusen fredliga israeler plötsligt angreps och dödades i sina hem och på en musikfestival, många ungdomar och barn. Flest antal mördade samma dygn i modern tid i
Israel. Dessutom kidnappades ett par hundra civila.

Israel chockades av attacken som de var oförberedda på och av de efterföljande löftena om att fler attacker ska komma.
Fler attacker utlovades, organiserade från de styrande på Gazaremsan, tills hela Israels befolkning var utplånad.

Vad ska ett land göra då?
Alla länder skulle gjort precis samma sak som Israel: - med alla medel försöka eliminera hotet mot sin befolkning och mot sitt lands existens.

Det är exakt vad Ukraina och Israel också gör idag.
Det är därför omvärlden skickar bidrag och vapen till dem - för att de ska kunna försvara sig mot fortsatta anfall och överleva som självständiga länder.

Varför ska något land uteslutas ur en musiktävling för att de försvarar sig mot en främmande makt som attackerat och dödat över tusen av deras civila invånare med avsikt att utplåna hela landet och ta över deras landområde?
En främmande makt som Gazas styrande Hamas, som dessutom lovar att fortsätta med attackerna mot civilbefolkningen i Israel. Hamas avfyrade återigen nya missiler mot Israel, så sent som häromdagen och de håller fortfarande gisslan.

Vad i helsicke skulle landet Israel gjort annars?

Skulle både Ukraina och Israel uteslutas för att de försöker försvara sig mot terrorangrepp från främmande makt?

Är det inte just tvärt om att övriga civilicerade demokratiska länder verkligen istället måsta visa sitt stöd för dessa två demokratiska länder som plötsligt tvingats till att försvara sig med vapen för att bevara sin existens?
Och att just därför ska just de verkligen få delta i en - som tänkt - glädjesprudlande och inkluderande musiktävling?
Senast redigerad av coli 2024-05-11 kl. 20:35.
Citera
2024-05-11, 20:32
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Farah blev påhoppad under en intervju ”förresten” ESC vet inte om det var med i manuset

Undrar om Farah är judehatare?
Citera
2024-05-11, 20:33
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunghir
Om Israel vinner Eurovision, kommer då horderna att kaoza ner Malmö?

Ja dom är alla där för att dom vill att Kroatien vinner...?
Citera
2024-05-11, 20:34
Medlem
Skafferns avatar
Jag skyr detta spektakel som pesten men jag vill bidra till att vänsterslödder och arabjävlar ska må dåligt.
Hur röstar jag på Israel så mycket som möjligt till lägsta möjliga pris?
Citera
Medlem
Är det här början till slutet för Eurovision?
Citera
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Vem som än vinner finalen i kväll så har Sverige åter skämt ut sig i omvärlden. En musiktävling slutar med inhyrda poliser från våra grannländer eftersom flertalet av den egna polisen är i maskopi med våldsverkarna.
"You look at what's happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden"
Citera
Medlem
ThinkRightlys avatar
Nu börjar det.
Citat:
DN:s reportrar vid Malmö arena rapporterar att demonstranter försöker ta sig in i genom entren till kön utanför Malmö arena, men tryckts tillbaka av polis.
Kravallpolis har anlänt till platsen.
DN:s reporter uppger att det kommer fler och fler demonstranter till området runt arenan.
https://www.dn.se/sverige/folj-rappo...n-i-malmo-har/

Snart ska det röstas på Israel 🥳
Citera
2024-05-11, 20:35
Medlem
DonaldBidens avatar
Bör regeringen kanske anordna utomrättsliga avrättningar på samtliga Malmös människodjur?
Dessa monster som förnekar Israels rätt att förinta mörkrets barn!
Citera
2024-05-11, 20:35
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunghir
Om Israel vinner Eurovision, kommer då horderna att kaoza ner Malmö?
Den risken finns ju. Hade jag varit Israel hade jag inte velat vinna Eurovision, utan hade hållit en så låg profil som möjligt.
Citera
2024-05-11, 20:36
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Jag skyr detta spektakel som pesten men jag vill bidra till att vänsterslödder och arabjävlar ska må dåligt.
Hur röstar jag på Israel så mycket som möjligt till lägsta möjliga pris?
Jag tror att man kan rösta gratis med appen https://play.google.com/store/apps/d...=de.digame.esc
Men jag vet inte, det finns fan ingen info nånstans.
Citera
2024-05-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Den risken finns ju. Hade jag varit Israel hade jag inte velat vinna Eurovision, utan hade hållit en så låg profil som möjligt.

Varför då? Det är så man pratar till förtryckta folkgrupper.

De ska få ta lika mycket plats som alla andra och om några galningar blir provocerade så är det deras problem.
Citera
2024-05-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tittade din farfars far mycket på Eurovision? Vilken var hans favoritsång? Gled han runt i Malmö med krökt rygg och skränade med i Viva la Diva?
Han slet för att lägga gatstenarna i Malmö som nu trampas på av kriminella, parasiterande arabjävel utan respekt för varken mig, min stad eller mitt land. Jag är smutsig i deras ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in