2026-09-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
HTRO -4%, AMD -5% i förhandeln och Nvidia -3%, ingen bra dag för den skalliga paddan
Men inget han inte kan lösa med ökad belåning med mer prenumeranter till hans kvalitets kanaler

Behöver jag tillägga att hans handplockade guldklimp, A.K.A. Den fallande kniven Nobia också faller
Ajdå, det var ju illa...då är bara

Hexatronic +60% i år
AMD +130% i år
Nvidia +!5% i år

Behöver jag tillägga, sedan start början 2020 bara kvar +450%
Citera
2026-09-14, 14:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Ajdå, det var ju illa...då är bara

Hexatronic +60% i år
AMD +130% i år
Nvidia +!5% i år

Behöver jag tillägga, sedan start början 2020 bara kvar +450%

Fast samtidigt så har ju AA maxat sin belåning och blivit överbelpnad ett par gånger de senaste månaderna och blivit tvingad att sälja med förlust och sedan köpa tillbaka på högre nivå. Det kostar på att agera på det viset.

Inget fel att ha belånade aktier om man
1: Har en rimlig ränta, 5,13% netto är lite högt enligt mig.

2: Har en rimlig belåningsgrad så man inte blir överbelånad och tvingas sälja med förlust.

3: Inte riggar sin privatekonomi så man de facto är beroende av att ständigt utnyttja krediten och att kurserna ständigt för att få den cash man behöver för att klara ekonomin.

I AA:s fall så ser vi en tendens till avmattning i portföljtillväxten, Hexatronic var uppe på 48 kr och då var AA säker på att det var krattat och klart till 60 kr senare i år, det tror han sannolikt inte längre.

Skulle han och sambon realisera alla sina tillgångar och lösa alla lån och skulder så skulle de sannolikt ha tre miljoner kronor kvar.

Tre miljoner i nettiförmlgenhet på sista raden som de betalar runt 300.000 kr netto om året i ränta för.
Och så går AA runt och skryter om livet som arbetsfri miljonär samtidigt som han arbetar heltid.

Nä två tre räntehöjningar och en stagnatiom eller lätt nedgång på börserna så får vi se om AA tål en frostnatt.

Och det som är intressant är ju inte hur mycket Hexatronic stigit sedan botten utan vad för genomsnittlig anskaffningakostnad AA har och hur mycket det är upp från den. Han har ett gav där på över 32 kronor och då kan vi ju till det lägga hur mycket aktiebelåningen kostar varje månad.
Senast redigerad av Ringhals3 2026-09-14 kl. 14:26.
Citera
2026-09-14, 14:38
Medlem
Hur blir urholkningseffekten med AAs hävstång om Hexatronic vollar fram och tillbaka i trendkanalen ~38-42kr?
Citera
2026-09-14, 14:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Hur blir urholkningseffekten med AAs hävstång om Hexatronic vollar fram och tillbaka i trendkanalen ~38-42kr?

Det beror ju på om han blir överbelånad eller inte, men han borde sålt rubbet på 48 kr och köpt tillbaka på 37 kr och minskat sin belåning med en miljon kronor och fått 100k i fickan.

Sanningen är den att AA:s "analyser" är grunda som plaskdamnar.

I princip alla aktier som dök under pandemin var bra köp förutom SBB så då var det enkelt att vara bäst.

När AA nu väljer aktier så verkar han ofta bara ta lite halvstora bolag som krashat och anta att de snart är tillbaka pä All Time High, det är därför han gick in tungt i Hexatronic som enligt honom hade resan krattad till 200 kr.

Och så Nobia...
Citera
2026-09-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3

Skulle han och sambon realisera alla sina tillgångar och lösa alla lån och skulder så skulle de sannolikt ha tre miljoner kronor kvar.

Tre miljoner i nettiförmlgenhet på sista raden som de betalar runt 300.000 kr netto om året i ränta för.
Och så går AA runt och skryter om livet som arbetsfri miljonär samtidigt som han arbetar heltid.

1,5 mille i nettoförmögenhet för en 55-åring. Och den snubben betalar folk 299 kr i månaden för att få investeringsinspiration av. Och det finns folk på forumet som försvarar honom och menar att han visst är en skicklig investerare. Men det är ju inte något att diskutera ens. En person som påstår sig ha varit intresserad av aktier i hela vuxenlivet och vid 55 års ålder ändå inte har en större nettoförmögenhet än 1,5 miljoner är inte skicklig.
Citera
2026-09-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
1,5 mille i nettoförmögenhet för en 55-åring. Och den snubben betalar folk 299 kr i månaden för att få investeringsinspiration av. Och det finns folk på forumet som försvarar honom och menar att han visst är en skicklig investerare. Men det är ju inte något att diskutera ens. En person som påstår sig ha varit intresserad av aktier i hela vuxenlivet och vid 55 års ålder ändå inte har en större nettoförmögenhet än 1,5 miljoner är inte skicklig.

Den nettoförmögenheten är i paritet med random 55-årig Svenne i Örebro som ägt sitt radhus sedan 2006 minst. Knappast spektakulärt.
Citera
2026-09-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det beror ju på om han blir överbelånad eller inte, men han borde sålt rubbet på 48 kr och köpt tillbaka på 37 kr och minskat sin belåning med en miljon kronor och fått 100k i fickan.

Sanningen är den att AA:s "analyser" är grunda som plaskdamnar.

I princip alla aktier som dök under pandemin var bra köp förutom SBB så då var det enkelt att vara bäst.

När AA nu väljer aktier så verkar han ofta bara ta lite halvstora bolag som krashat och anta att de snart är tillbaka pä All Time High, det är därför han gick in tungt i Hexatronic som enligt honom hade resan krattad till 200 kr.

Och så Nobia...

Ja sant, tankevurpa från min sida.
Citera
2026-09-14, 15:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Nä och då är ju stora delar av de miljonerna pensionspengar som han placerat i portföljefna och räknar in i miljonförmögenheten.

Drar man av deras pensionspengar som han räknar som en del av hans förmlgenhet så återstår det ju bara en patetiskt liten "förmögenhet" när skulderna är dragna.
Citera
2026-09-14, 15:40
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
HTRO -4%, AMD -5% i förhandeln och Nvidia -3%, ingen bra dag för den skalliga paddan
Men inget han inte kan lösa med ökad belåning med mer prenumeranter till hans kvalitets kanaler

Behöver jag tillägga att hans handplockade guldklimp, A.K.A. Den fallande kniven Nobia också faller

Ja och räknat från när han först började köpa och rekommendera Hexan som börsens överlägstet bästa köp för ca 5-6 år, så är den fortfarande ner med ca 30%
Under samma period har index stigit med nästan 40%.
Få se om han pressenterar en ny lottorad snart
Citera
2026-09-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
Ja och räknat från när han först började köpa och rekommendera Hexan som börsens överlägstet bästa köp för ca 5-6 år, så är den fortfarande ner med ca 30%
Under samma period har index stigit med nästan 40%.
Få se om han pressenterar en ny lottorad snart
Gratulerar då till hela 40% i avkastning på 5-6 år i indexfonden...!

AA är inte en investerare i vanlig bemärkelse utan en riktig "Slösa" som säger sig inte vilja bygga kapital på banken. Huvudmålet är att slippa förvärvsarbete sen 2020.Köpt mer fordon för överskotten. Youtubeintäkterna har i princip börjat bli stora från 2026.
Jag behöver inte själv belåna aktier men kul följa en som vågat och hittills klarat sig 7 år på det.
Citera
2026-09-14, 17:06
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

AA är inte en investerare i vanlig bemärkelse utan en riktig "Slösa" som säger sig inte vilja bygga kapital på banken. Huvudmålet är att slippa förvärvsarbete sen 2020.Köpt mer fordon för överskotten. Youtubeintäkterna har i princip börjat bli stora från 2026.
Jag behöver inte själv belåna aktier men kul följa en som vågat och hittills klarat sig 7 år på det.

I mina ögon är +40% på fem år bättre än -30% i Hexan under samma tid? Lite som att fem myror är fler än fyra elefanter
Citera
2026-09-14, 17:13
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:

Jasså är det du igen ZzzZzzz snark, misstänkte nästan det
Hehe, jag valde lämpligt nog index som benchmark för att visa hur "bra" val Hexan varit.
Jag har en del Investor och Inustrivärden som bas (istället för en indexfond), men även mycket tillväxt som Nvidia, Alphabet mfl.
Är mycket nöjd med utvecklingen senaste 5-6 åren, och vet att med belåning eller all in i en lång option så hade givetvis avkastningen varit mycket högre med tanke på börsutvecklingen.
Men jag är ingen gambler utan investerare
Låt oss nu fortsätta diskutera AA för det är väl om honom tråden handlar
Håller annars med om att det är en intressant person att följa om man slipper lyssna på hans videos, och att han lyckats nå en stor skara följare som betalar hans räkningar vilket han ska ha cred för
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-09-14 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in