2026-08-07, 16:33
Medlem
AA har idag köpt 15000 aktier i Nobia i företagsportföljen. Nu är det innehavet redan före USA-börsens öppning det näst största i företagsportföljen efter Hexatronic men före AMD.

Enligt AAs magiska formel Potential - (minus) risk = Sannolikhet har sannolikheten ökat i Nobia.

AA tror på vinst 3kr / aktie inom 2år (eller möjligen 3) han vill värdera med pe 15 dvs en kurs på 45kr.

AA ska nu ta kaffe o invänta att Nobia presenterar ännu bättre siffror framöver. Kaffet kan hinna kallna.

AA lever som han lär och gör analysen av Nobia på uppstuds direkt i filmen utan att använda sig av miniräknare

AA säger om man vill lära sig analysera som han är det bästa man kan göra att titta på hans filmer flera gånger så man verkligen förstår alla nyanser i hans magiska analyser

Så nu ska jag titta på den här filmen en gång till. Eller inte.
Citera
2026-08-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Har du en bild av hur den portföljen gått totalt genom åren?

Den är +12% sedan start 2023-02-09
Citera
2026-08-07, 16:52
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Den gör fortsatt skäl för att kallas surdegsportföljen. Nelly ser ut att liggga på svagt plus fortfarande alla övriga sju innehav mer eller mindre kraftigt minus.

I senaste veckogenomgången låg fem av åtta innehav på mellan -25% och -64%

Innehaven säljs endast när de når +50% oavsett hur många generationer det tar att nå dit.

Till och med värre än jag trodde
Hur kan man lyckas med att misslyckas så kapitalt, speciellt när vi haft urstarka börser?
En imponerande bedrift i sig då antalet aktier som fortfarande ligger på minus sen portföljen skapades måste vara lätträknande
Kanske aktiegudens chef kan göra en pedagogisk video och förklara detta för oss på loserville?
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-08-07 kl. 17:00.
Citera
2026-08-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
Till och med värre än jag trodde
Hur kan man lyckas med att misslyckas så kapitalt, speciellt när vi haft urstarka börser?
Kanske aktiegudens chef kan göra en pedagogisk video och förklara detta för oss på loserville?
Marknaden är efterbliven och förstår inte bättre, den ser inte det AA ser
Citera
2026-08-07, 19:25
Medlem
X3treams avatar
Celsius aktien går som tåget idag, Analytikern vet verkligen hur man hittar vinnare.
Citera
2026-08-07, 19:55
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Celsius aktien går som tåget idag, Analytikern vet verkligen hur man hittar vinnare.
Aktien var kraftigt ner häromdagen så nej. Han skulle satsat på Monster istället. En av världens bästa aktier.
Citera
2026-08-07, 19:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Det enda som kan sänka AA är att hans Patreon följare tappar förtroende.

Jag tycker AA är rätt smart ändå. Jag menar, han är en 50+ årig influencer som pratar om aktier. Han gör helt tokiga beslut, tar största riskerna, förlorar miljoner.

Visst överlever han, men hade han satsat pengarna i mindre riskbolag så hade han gått med ännu mera vinst.

AA's strategi är att bara få pengar från Pateron/Youtube.
Citera
2026-08-07, 19:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Aktien var kraftigt ner häromdagen så nej. Han skulle satsat på Monster istället. En av världens bästa aktier.

Nej. Han skulle satsa på indexfonder. på 3 år så har han dubblat sin portfölj.
Citera
2026-08-07, 20:22
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. Han skulle satsa på indexfonder. på 3 år så har han dubblat sin portfölj.

Då tappar han alla följare i sociala medier, det som kommer generera pengar.
Citera
2026-08-07, 20:35
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Nu förstår jag din avatar. AA är riktigt slug, han har fattat att han ska spela dum och dryg och uppträda som en clown. Hans business är inte aktier, det går ju åt pipan, utan att tjäna pengar på medlemmar.
Det är bara en tidsfråga innan han säljer merch som kepsar och framför allt kaffemuggar.
Citera
2026-08-07, 20:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Men vill han vara smart eller korkad?

Han satsar ju på svaga aktier.
Det enda som "räddar" han är att han belånar sig i skuld. Det är inte ens hans pengar.

Han är en typisk svensson som bara fokuserar på lån hela tiden.
Jag vet att han gjorde en film om just detta att han är inte en svensson. Men det är han, för att han lånar så jävla mycket pengar att han äger inte ens något av dessa.
Citera
2026-08-07, 20:57
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Nu förstår jag din avatar. AA är riktigt slug, han har fattat att han ska spela dum och dryg och uppträda som en clown. Hans business är inte aktier, det går ju åt pipan, utan att tjäna pengar på medlemmar.
Det är bara en tidsfråga innan han säljer merch som kepsar och framför allt kaffemuggar.

Att spela clown och pajas är ett yrke det också.
Är man det redan så bli det dessutom mycket enklare, för då är det ju bara att vara sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in