Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Hårda fakta.
AAs innehav i Hexatronic är just nu ner aningen mer än 20% sedan toppen på 48,58 kr 3 juni.
Kursen är just nu 38,50 kr.
Belåningsutrymmet för hans legendariska 100.000 Hexatronicaktier har därmed minskat med 600.000 kr och värdet av det 100.000 aktierna har minskat med runt 1.080.000 kr.
Varför sålde han inte rubbet 48kr och köpte tillbaka nu på under 39 kr? En sådan expert som AA måste ju kännt till att denna nedgång skulle komma?
Eftersom varje portfölj har sin egen belåning så torde det snart börja knaka åtminstone i någon av dem, vilken ligger sämst till tror ni?
Det blir nog målfotodomslut eller jämnt skägg mellan ”privata portföljen” och ”företagsportföljen”.
Han har ju i dessa lite olika andra aktier som under stundom räddat honom på mariginalen. BMG, AMD och Intrum, t.ex. men ingen av dem ”går som tåget”, just nu, så det är jämnt, jämnt mellan dessa…
Frågan är om han klarar veckans nedgångar i BHG och Intrum SAMTIDIGT som nedgångarna i Hexatronic? Och VAD han ska sälja när det blir överbelåning?
I en korg med bara förlorare blir det svårt att ”täcka förlusterna med vinsterna” om man inte har några vinnare, så att säga.