Citat:
Ursprungligen postat av
EdMcBain
Många av frågor som ställts i detta forum kan få sina svar i de årsredovisningar (ÅR) som Aktieanalytikerns bolag lämnat in. ÅR är offentliga handlingar och kan laddas ner gratis bl a ifrån allabolag.se. Så detta gjorde jag när nu hans identitet avslöjats på detta forum.
Han har själv uttalat att hans "huvudportfölj" ägs via bolag.
Kvalitetsinlägg
Jag har heller inte förstått varför han har aktierna i bolaget, om det nu inte är för att han vill vara ridderligt öppen gentemot oss med vilka inkomster han har

. Det är dock bara huvudportföljen han har i bolaget, resten (fonder, pensionssparande, USA-portföljen m.m.) har han på andra konton, om det är depå, ISK eller KF vet jag dock inte.
Citat:
Jag tror inte på något sätt att AA är en "scam" utan han är nog ganska precis den han är och verkar vara i sina videos. Dock är han nog, som så många av oss, rationaliserande och vill gärna framställa sig i lite bättre dager än vad verkligheten är. Speciellt när man vill sälja Youtube-videos.
Instämmer i detta. Tyvärr verkar behovet av att hävda sig vuxit i takt med att innehaven minskat i värde, och det är synd. Skrytet och det påklistrade självförtroendet står också i stark kontrast till hur ärlig han förefaller vara i övrigt, även i fråga om upp- och nedgångar i portföljen (vilket som sagt även kan verifieras av årsredovisningen).