2026-05-07, 10:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Intressant. För att göra ett köp om 300 Mkr gör man en NE om 550 Mkr.

Denna NE var märklig och förvånande. Liksom Hexatronics kursutveckling varit märklig och förvånande. Är det konspiratoriskt att tro på någon insiderverksamhet?

Ja det känns inte som att bolaget har några särskillt goda finansiella förutsättningar. Det har inte varit utdelning på flera år och man kan inte finansiera en mindre expansion med sitt ordinarie kassaflöde. Jämför med Boliden som finansierade köp av gruvor för 16 miljoner utan nyemission.

Undrar om AA inser att hans innehav blivit utspätt med 7%?
Citera
2026-05-07, 13:14
Medlem
Man ska kalla en spade för en spade, och i början av Q2 2026, är ställningen: AA - Haters, 1-0. Det sagt, AAs MO med maxbelåning är idiotiskt och tillfällig flax frångår inte det faktumet.
Citera
2026-05-07, 13:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Man ska kalla en spade för en spade, och i början av Q2 2026, är ställningen: AA - Haters, 1-0. Det sagt, AAs MO med maxbelåning är idiotiskt och tillfällig flax frångår inte det faktumet.

Ja men han har rätt långt kvar till toppen där han var som högst.

Han har en ohållbart liten nettoförmögenhet i förhållande till hur mycket pengar han plockar ur den så chansen att detta håller 5 år till är inte jättehög. Och nör det inte håller så kommer det gå åt helvete big time. Och då kommer jag dra världens fetaste VAD VAR DET JAG SA!?
Citera
2026-05-07, 14:22
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Intressant. För att göra ett köp om 300 Mkr gör man en NE om 550 Mkr.

Denna NE var märklig och förvånande. Liksom Hexatronics kursutveckling varit märklig och förvånande. Är det konspiratoriskt att tro på någon insiderverksamhet?
600 mille blev det när de tänkt klart 😂
Citera
2026-05-07, 14:27
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Så är det 😳 AMD +100% i år och HTRO +70% samma period! Förstår att ha tror att han är top tio bland världens investerare, tom top tre 😂
Citera
2026-05-07, 20:11
Medlem
Man kan tänka olika i det här läget, AA har klarat sig (läget idag), situationen ser mycket bättre ut nu än för 6 mån iaf. En spelmissbrukare tänker när det går så här bra att han har hittat lösningen äntligen, det kommer bara fortsätta. Systemet funkar. Snabbt kommer Nobia tillbaka, det uträknade skitbolaget, ungefär som att sätta 20% av spelvinsterna på att Helsingborg vinner mot Chelsea, på bortaplan. Snart är Transtema också på kartan. Det kommer tuffa tider igen, vi får se om han satsar på div bolag eller betalar av lite skulder nu när det finns lite att ta ifrån, vet ju inte exakt hur hans ekonomi ser ut men det vore ju inte dumt med lite kassa, verkar ju dyka upp en och annan utgift. Men han ska väl ändå få lite cred för att han håller sig till sitt beteendemönster och underhåller lite igen. Snart kanske vi får en "3 miljoner till 30 miljoner på 5 år"
Citera
2026-05-08, 15:17
Medlem
Citat:
Det här handlar inte om "haters". Aktieanalytikern har en galen strategi.Spelar du rött på rouletten tio gånger tusenfaldigar du kapitalet om det går bra. Det innebär inte att strategin är vettig.
Sedan är hans redovisning uppblåst. Han tycks ha tagit ett blancolån och bokför det som eget kapital. Så betalar han tillbaka lånet verkar det som, men återbetalning bokför han som vinst.
Jag bryr mig inte så mycket om honom, men jag är upprörd över att han tar Sambos framtida pension och placerar den i kf som han själv kontrollerar.
Citera
2026-05-09, 11:45
Medlem
Har Ni sett moppevideon, riktigt trevlig https://www.youtube.com/watch?v=2YdLQOkhG0w
Citera
2026-05-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makaronen6767
Har Ni sett moppevideon, riktigt trevlig https://www.youtube.com/watch?v=2YdLQOkhG0w

Man förstår varför 90% av hans följare är gubbar 65+
Citera
2026-05-09, 18:22
Medlem
Hehe 59
Citera
2026-05-10, 01:32
Medlem
Citat:
Det här handlar inte om "haters". Aktieanalytikern har en galen strategi.Spelar du rött på rouletten tio gånger tusenfaldigar du kapitalet om det går bra. Det innebär inte att strategin är vettig.
Sedan är hans redovisning uppblåst. Han tycks ha tagit ett blancolån och bokför det som eget kapital. Så betalar han tillbaka lånet verkar det som, men återbetalning bokför han som vinst.
Jag bryr mig inte så mycket om honom, men jag är upprörd över att han tar Sambos framtida pension och placerar den i kf som han själv kontrollerar.

Jo. Man kan inte vara helt normal när man först går från fem mille, torskar hela kalaset ned till en mille, och i slutänden påstå att "jag slår index med 13x".

Lyteskomik på högsta nivå. Påminner mig om riddaren i Monty Python,vad filmen nu hette "The Holy Grail" kanske.

"It is just a flesh wound" :-D
Citera
2026-05-11, 09:20
Medlem
Citat:

Detta är sant! Han leder helt klart året stort, och jag är glad för hans frus skull som kanske inte blir hemlös som gammal gumma. Men då måste han ju vinna alla kvartal framöver och inte bara ett. Han behöver hitta en ny drake som vinden fångar när den här har seglat klart. För de facto så har han ju långt ifrån råd att ta ut vinsten än.

Att han gått bra i år förändrar inte det faktum att han är en patetisk loser. Det finns inga pengar i världen som gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in