2025-11-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Ingen fler än jag som tror att den aktieanalytikern vi ser i de olika klippen är ett uträknat skådespel för att locka tittare och att det är planen hela vägen.
---
Smart marknadsföring helt klart, men troligtvis är han långt ifrån sanningsenlig i hur han lever sitt liv!
Han är så absurd att det bär en emot att tro att någon lever som han gör. Men jag tror han är ärlig, att hans liv och satsningar är som han beskriver.
Citera
2025-11-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Han är så absurd att det bär en emot att tro att någon lever som han gör. Men jag tror han är ärlig, att hans liv och satsningar är som han beskriver.

Han berättade samma historia om sitt liv redan när han knappt hade några följare och inte tjänade en krona på kanalen.
Citera
2025-11-21, 09:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Får ag gissa så har AA belånat huset till max, dvs 85%. Men det kostar att ligga på topp. Bluestep t.ex. har en uppläggningsavgift om 2495 kr. Pantbrev 2% och det ska nog amorteras 2%.

F.ö. torde hans AMD+Nvidia vara värda ca 1,2 mkr (belånade). Igår sjönk de med i snitt 5%. Det är 60 tkr, men nu finns (snart?) vattenskoterpengar som ka användas till att undvika en tvångsförsäljning.
Hur mycket är nya lånet om han gått ut med det?
Citera
2025-11-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Han pratar ju väldigt svepande om lånet. Att han "fört samtal / diskussion" med olika banker är nog att han skickat in låneansökningar via webben. Jag gissar på att det är ett blancolån. Han har ju gått upp ett snäpp i sitt sökande efter vattenskoter o kan nu tänka sig en ny. Han söker en vattenskoter för 150K-200K så jag killgissar på ett blancolån på 250K.

Pengarna ska ju förvaltas i en av hans aktieportföljer tills det är dags att köpa vattenskoter, då lär det ju framkomma i hans veckoavstämningar.
Citera
2025-11-21, 10:27
Medlem
AA har knorrat en del om dom "kommunistfasoner" som råder när det gäller tjänstepensionen.
Han tillhör väl den kategorin som istället borde vara väldigt tackam att det finns ett regelverk, och det är väl just därför dom kommit till
Annars hade han väl maxbelånat även dom och redan nu hunit spela bort det mesta i Hexatronic , trots att vi ännu inte sett mycket till korrigeringar på börsen

Annars spännande dagar. Har lite torrt krut som ska in på börsen (köpt lite idag) och blir det en större korrigering liknande den i våras, så är det återigen dags för en lättare belåning för att kunna fynda kvalitetsbolag.

Hoppas det löser sig för AA.
Trots allt en privat människa bakom skådespeleriet som vi ser, och han har ju drabbats av depressioner tidigare och det önskar jag inte min värsta fiende.

Även om AA inte är mottaglig för det vi skriver, så får man hoppas att hans medlemmar hittar till Loserville (ju fler, ju bättre) och kanske kommer på lite lite andra tankar.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-21 kl. 10:38.
Citera
2025-11-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ur Nordnets perspektiv Eget kapital, kanske presenteras det så även för följarna... Helt plötsligt är han miljonär igen...
gjelden må trekkes fra...brutto millionærer er ikke som netto millionærer...
Citera
2025-11-21, 10:30
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Enl denna video vill AA låna 4.5msek, oklart om han löser äldre bolån och/eller blancolån. Det fiffiga att vara en nischback (läs ockerbank) är att dom struntar i om AA är kredivärdig eller inte. Skiter det sig som skickar dom det till inkasso och sedan är staten som för lösa det, läs vi skattebetalare. AA hatar som bekant att betala skatt, så AA är inte med och tar ansvar.

Jag söker en Vettig Bank. Finns Du?
Citera
2025-11-21, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han pratar ju väldigt svepande om lånet. Att han "fört samtal / diskussion" med olika banker är nog att han skickat in låneansökningar via webben. Jag gissar på att det är ett blancolån. Han har ju gått upp ett snäpp i sitt sökande efter vattenskoter o kan nu tänka sig en ny. Han söker en vattenskoter för 150K-200K så jag killgissar på ett blancolån på 250K.

Pengarna ska ju förvaltas i en av hans aktieportföljer tills det är dags att köpa vattenskoter, då lär det ju framkomma i hans veckoavstämningar.
må være lån fra en av tilhengerne. Bankene har låneregler.
Citera
2025-11-21, 10:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Han borde helt ärligt kontakta Lyxfällan på TV3 och se om de kan hjälpa honom att räta upp ekonomin.
Han sitter garanterat mer i skiten än vad vi anar även om vi fattar att han gör det.

Bara det faktum att Hexatronic idag står i 16.80 kr räcker för att korthuset ska rasa. Han har garanterat inte tagit höjd för eller ens haft en tanke på att kursen någonsin skulle gå under 18 kr.

Hans kreditvärdighet när han kontaktar banker och låneinstitut är garanterat riktigt usel vilket ger dåliga lånevillkor.
Citera
2025-11-21, 10:42
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granskauen
må være lån fra en av tilhengerne. Bankene har låneregler.
Han får inte lån på någon finbank, det är därför han vill komma i kontakt med en vettig bank. Gissar att de som jobbare som nasare på nischbanker får kickback för varje lån dom lyckas att få påskrivet och AA måste ju vara drömmen för en handelsstudent som jobbar xtra på någon av dessa nischbanker som nasare.
Citera
2025-11-21, 10:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Enl denna video vill AA låna 4.5msek, oklart om han löser äldre bolån och/eller blancolån. Det fiffiga att vara en nischback (läs ockerbank) är att dom struntar i om AA är kredivärdig eller inte. Skiter det sig som skickar dom det till inkasso och sedan är staten som för lösa det, läs vi skattebetalare. AA hatar som bekant att betala skatt, så AA är inte med och tar ansvar.

Jag söker en Vettig Bank. Finns Du?

Vad menar du med att "staten får lösa det" så fungerar det intd, banken säljer hans hus, det är vad som händer lite förenklat.
Citera
2025-11-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granskauen
gjelden må trekkes fra...brutto millionærer er ikke som netto millionærer...

Aktieanalytikerns redovisning består enbart av Eget kapital i aktier och den belåning som har värdepapper som säkerhet. Han redovisar inga andra lån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in