2025-11-20, 20:57
Medlem
Köpte han aktier för vattenskoterpengarna igår har han redan förlorat motsvarande summa idag.
Citera
2025-11-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Köpte han aktier för vattenskoterpengarna igår har han redan förlorat motsvarande summa idag.

Han hade inte fått pengarna igår, bara att lånet var beviljat och "pengarna på väg". Sen ska de ju in till Nordnet också.
Citera
2025-11-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han hade inte fått pengarna igår, bara att lånet var beviljat och "pengarna på väg". Sen ska de ju in till Nordnet också.

Ur Nordnets perspektiv Eget kapital, kanske presenteras det så även för följarna... Helt plötsligt är han miljonär igen...
Citera
2025-11-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ur Nordnets perspektiv Eget kapital, kanske presenteras det så även för följarna... Helt plötsligt är han miljonär igen...
Äger han någonting egentligen?
Helt sjukt så upplånad han är!
Snart kanske han bara äger sin fejk bastu😃
Citera
2025-11-21, 00:09
Medlem
CPI rapporten i USA som kommer under morgondagen ser ut att avgöra AA framtid på börsen.
Dålig rapport så lär vi se ett nedställ utan dess like efter utförsäljningen som var idag, Nasdaq balanserar precis på gränsen för en lower low, sp500 strax över, faller dom imorgon, lär vartenda dator i världen slå om till sälj. AMD har ett gap ner till 170 dollar som lär fyllas isåfall.
Bitcoin har blivit en ledande indikator för börsen eftersom den handlas dygnet runt, och just nu föregår den börsrörelserna, troligtvis eftersom det är mindre tröghet än börsen i sig.
Häpnandsväckande faktiskt att en så volatil tillgång blivit en indikator för risk on, risk off.

Det lär vara en svettig dag i bastun imorgon runt 1430 när rapporten släpps. Stänger sp500 imorgon under 6500 och nasdaq 100 under 24000 punkter, då kommer vi kunna köpa billiga aktier i mitten av nästa vecka när AA får tvångssälja.
Amd var ner från 233 till 204 dollar i efterhandeln, det lär vara svettigt redan där.
Senast redigerad av analfapeten 2025-11-21 kl. 00:15.
Citera
2025-11-21, 05:59
Medlem
Får ag gissa så har AA belånat huset till max, dvs 85%. Men det kostar att ligga på topp. Bluestep t.ex. har en uppläggningsavgift om 2495 kr. Pantbrev 2% och det ska nog amorteras 2%.

F.ö. torde hans AMD+Nvidia vara värda ca 1,2 mkr (belånade). Igår sjönk de med i snitt 5%. Det är 60 tkr, men nu finns (snart?) vattenskoterpengar som ka användas till att undvika en tvångsförsäljning.
Citera
2025-11-21, 06:56
Medlem
RobertSmiths avatar
Uppskattar att om AA får lägsta räntan hos Bluestep så kommer detta lån medföra utgifter på 230k+ per år.

6 000 000 AA:s villa har ett marknadsvärde på 6-7 miljoner
4 500 000 Lån enl. video (75%)

200 250 Lägsta räntan (4.45%)
-60 000 Ränteavdrag upp till 100k x2 (30%)
90 000 Amortering (2%)

230 250 Ränta & Amortering per år
19 188 Per månad

Edit: Troligen är räntan högre pga familjens låga inkomster ish 6% och amorteringen 3%
=> per år 345 000 eller 28 750 per månad
Senast redigerad av RobertSmith 2025-11-21 kl. 07:28.
Citera
2025-11-21, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Edit: Troligen är räntan högre pga familjens låga inkomster ish 6% och amorteringen 3%
=> per år 345 000 eller 28 750 per månad

Du förusätter att han löser alla tidigare lån på huset.Jag misstänker att han inte är beredd att göra det. Han har också stora räntekostnader för aktielånen, så jag tror att han inte får full avdragsrätt.
Jag fattar det som att Bluestep kröver att få hela bolånet. Svea ekonomi deremot accepterar topplån. Hur dumt det än kan verka tror jag att AA vill låna upp till skorstenen, 85%.
För ett sådant lån vill kanke Svea ha 9%.Men vad gör det om man är säker på att krossa index?!!
Citera
2025-11-21, 08:15
Medlem
dezers avatar
Jag spelar för tillfället super defensivt.
Ligger sedan en vecka tillbaka ca 70% korta räntor, 30% indexfonder med kanske 2% i korta spel (AMD, Nvidia och Tesla) och en endaste aktie. Jag kan inte med säkerhet säga att det kommer att bli mer rött på börserna, men ser det som en överhängande kortsiktig risk.
Har en strategi baserat på tid och ev. procentuell nedgång för att successivt gå tillbaka över till min normala tråk-strategi: ~90% index-fonder ~10% individuella aktier.

Lycka till där ute och håll i hatten
Citera
2025-11-21, 09:16
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Du förusätter att han löser alla tidigare lån på huset.Jag misstänker att han inte är beredd att göra det. Han har också stora räntekostnader för aktielånen, så jag tror att han inte får full avdragsrätt.
Jag fattar det som att Bluestep kröver att få hela bolånet. Svea ekonomi deremot accepterar topplån. Hur dumt det än kan verka tror jag att AA vill låna upp till skorstenen, 85%.
För ett sådant lån vill kanke Svea ha 9%.Men vad gör det om man är säker på att krossa index?!!
Absolut så kan det vara. Men det är skrämmande när han säger att familjen gillar att leva ett gott liv och därför har utgifter på närmare 50k per månad, det han glömmer att meddela sina följare är att dom har mellan 25-30K i lånekostnader per månad
AA själv gör nog inte av med mer än max 5K per månad
En pizza/hamburgare och 1l cola per dag, kattmatt och ev lyxa till det med cigarr och ny t-shirt +kostnader för sina 9 fordon.

Hexan bara ned 1.75% so far.
Senast redigerad av RobertSmith 2025-11-21 kl. 09:19.
Citera
2025-11-21, 09:23
Medlem
Ingen fler än jag som tror att den aktieanalytikern vi ser i de olika klippen är ett uträknat skådespel för att locka tittare och att det är planen hela vägen.
Att han enbart spelar in kvälls och nattetid kanske beror på att han vid sidan har ett vanligt 8-5 jobb?
Han kanske är investerad i bolagen han hela tiden nämner men jag har svårt att tänka mig att han eller någon sätter in allt de äger och har samt tar så mycket full belåning man kan i detta läget i fallande knivar och i enorma högriskbolag som står på sin topp.

Genom att kommunicera som han gör och samtidigt gör för utomstående väldigt riskabla val och försöker verka oberörd skapar ju en fascination likande den vid en trafikolycka där alla vill titta för att se hur det gått, man hoppas givetvis att det gått bra för alla involverande men det finns något lockande i det hela där man även tänker, Puuuuh, vilken tur att inte JAG är den som råkat så illa ut.

Smart marknadsföring helt klart, men troligtvis är han långt ifrån sanningsenlig i hur han lever sitt liv!
Citera
2025-11-21, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Ingen fler än jag som tror att den aktieanalytikern vi ser i de olika klippen är ett uträknat skådespel för att locka tittare och att det är planen hela vägen.
Att han enbart spelar in kvälls och nattetid kanske beror på att han vid sidan har ett vanligt 8-5 jobb?
Han kanske är investerad i bolagen han hela tiden nämner men jag har svårt att tänka mig att han eller någon sätter in allt de äger och har samt tar så mycket full belåning man kan i detta läget i fallande knivar och i enorma högriskbolag som står på sin topp.

Genom att kommunicera som han gör och samtidigt gör för utomstående väldigt riskabla val och försöker verka oberörd skapar ju en fascination likande den vid en trafikolycka där alla vill titta för att se hur det gått, man hoppas givetvis att det gått bra för alla involverande men det finns något lockande i det hela där man även tänker, Puuuuh, vilken tur att inte JAG är den som råkat så illa ut.

Smart marknadsföring helt klart, men troligtvis är han långt ifrån sanningsenlig i hur han lever sitt liv!

Detta faller dock på faktumet att Falkenberg är litet och Flashback är stort. Hade han haft ett jobb hade någon hittat hit till tråden och berättat det. Hade han haft nåt umgänge hade även ån av dem hittat hit för att försvara honom. Nu är det helt tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in