2025-11-01, 09:55
Medlem
En snabb sammanfattning av AAs helg så långt så ingen behöver ödsla tid på meningslöst snack och upprepningar.

Film 1: AA funderar på att öppna en bar/krog. Eller så ska han inte göra det. Eller så ska han öppna en bar / krog. AA kommer efter 20-30 min diskussion med sig själv om för/nackdelar och problem o möjligheter med att öppna en bar/krog att han inte vet om han ska öppna en bar/krog men om han bestämmer sig för att göra det kommer han göra en film o berätta om det Han har bestämt namn för baren men vill inte avslöja det.

Film 2: AAs YT-verksamhet går som tåget och ökar hela tiden. Han säger nej till sponsrade inlägg och andra möjliga intäkter. Det går bra ändå. 40K / månad. Mål 50K / månad inom 6 månader. Att göra fler gratisfilmer på aktieanalytikern har gjort mumma för reklamintäterna. Han är enligt sig själv som så in i helvete bra på YT. YT-algoritmer har upptäckt hur populär AA är och sprider därför hans filmer extra mycket. Han märker dock ett enormt sug från oss tittare efter fler filmer. Så fort han släpper en film är det många som börjar titta direkt. AA tror att han kan bli en av de i Sverige som kan tjäna mest på YT-reklam om han vill. Men han kanske inte vill det. Eller så vill han det. Hans enda problem är vad han ska göra av alla pengar han tjänar - en sak är säker, han ska inte köpa hobbyhus eller lägenhet för pengarna - till det ska han låna

Inget nytt om hobbyhuset mer än att han "ska köpa ett i framtiden". Det kan ju vara nästa vecka eller i som vanligt i AAs fantasi.
Citera
2025-11-01, 10:08
Medlem
Skall vi enas om att inte längre posta länkar till hans videor? Bara diskutera, inte gynna hans "imperium". Kan vi också enas om att Enuddafigur är den enda från Flashback som kollar på hans kanal? Vi bör inte gynna hans imperium genom att titta!
Citera
2025-11-01, 11:20
Medlem
En introvert som ikke liker å omgås folk skal drive bar? Må ha dyre ansatte og styre baren fra badstuen. Alt går på et vis men usikker på hvor store inntekter som ligger i bardrift utenom på stureplan.
Citera
2025-11-01, 11:54
Medlem
Jag har vänner som har det minst sagt bra ställt och som valt att sponsra en 'hobbyverksamhet' för sin sambo/hustrun genom att stå för kostnader för en icke vinst givande verksamhet t.ex. en presentbutik, café, keramikverkstad el. dyl. allt för 'husfridens' skull. AA är inte riktgt där ännu för att kunna sponsra sig själv

Finns inte många barer/restauranger som går med plus och AA lär knappast få några banklån för att öppna en bar. De flesta barer är beroende av avtal med bryggerier, läs de får låna om de förbinder sig att enbart sälja deras produkter och villkor styrs av volym (lån, kylskåp, parasoller etc) Tror inte det finns något bryggeri som är beredd att sponsra ett 'hål i väggen' som ska vara öppet ett par dagar i veckan med en anställd.

Hade AA gillat öl skulle AA ev. kunna brygga eget och ha gårdsförsäljningen men även det faller då man bara får tillstånd om man anordnar utbildning, öl/vinprovning och det blir nog svårt att få detta tillstånd om man bara vill göra det 1-1...
Citera
2025-11-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
En snabb sammanfattning av AAs helg så långt så ingen behöver ödsla tid på meningslöst snack och upprepningar.

Film 1: AA funderar på att öppna en bar/krog. Eller så ska han inte göra det. Eller så ska han öppna en bar / krog. AA kommer efter 20-30 min diskussion med sig själv om för/nackdelar och problem o möjligheter med att öppna en bar/krog att han inte vet om han ska öppna en bar/krog men om han bestämmer sig för att göra det kommer han göra en film o berätta om det Han har bestämt namn för baren men vill inte avslöja det.

Film 2: AAs YT-verksamhet går som tåget och ökar hela tiden. Han säger nej till sponsrade inlägg och andra möjliga intäkter. Det går bra ändå. 40K / månad. Mål 50K / månad inom 6 månader. Att göra fler gratisfilmer på aktieanalytikern har gjort mumma för reklamintäterna. Han är enligt sig själv som så in i helvete bra på YT. YT-algoritmer har upptäckt hur populär AA är och sprider därför hans filmer extra mycket. Han märker dock ett enormt sug från oss tittare efter fler filmer. Så fort han släpper en film är det många som börjar titta direkt. AA tror att han kan bli en av de i Sverige som kan tjäna mest på YT-reklam om han vill. Men han kanske inte vill det. Eller så vill han det. Hans enda problem är vad han ska göra av alla pengar han tjänar - en sak är säker, han ska inte köpa hobbyhus eller lägenhet för pengarna - till det ska han låna

Inget nytt om hobbyhuset mer än att han "ska köpa ett i framtiden". Det kan ju vara nästa vecka eller i som vanligt i AAs fantasi.

Antar att det gäller att pumpa ut YT-videos nu så det lär väl dyka upp mängder av märkliga filmer framöver om olika affärsidéer, fordon och fastighetsköp osv. Fantasier om allt möjligt.

Det är väl bra att han insett att han aldrig kommer kunna leva på sina investeringar på börsen iaf, där är han oduglig.
Ingen vidare content-creator heller för den delen, men han har ju iaf lyckats skapa en viss publik, har själv aldrig orkat kolla färdigt på ett avsnitt men det finns ju sanslöst mycket annan skräp som går hem på YT.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2025-11-01 kl. 16:11.
Citera
2025-11-02, 01:49
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
.
Det är väl bra att han insett att han aldrig kommer kunna leva på sina investeringar på börsen
Så är det! Samtidigt har han gett sig själv utmärkelsen att kunna ”skapa pengar” vilket han i nuläget gör via YT, så han har tonat ner aktie snacket och mer fokuserat på vattenskoter och sommar stuga för att han ser att han tjänar pengar på att prata drömmar på tuben?
Citera
2025-11-02, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
En numera hyfsat solid AA överraskar med att släppa veckogenomgången redan lördag morgon.

AA går in i veckan med EK 1193K / lån 1387K (46/54). Han är +24% /+ 262K FÖRE uttag och +11% / +122K EFTER uttag.

Projekt "9/4" är +245% Målet är +400% från april - dec. Företagsportföljen är +21% i år

Buffert 170K + belåning.

AA fyllde år i går! Grattis i efterskott! Nu har nedräkningen till livlinan tjänstepensionen börjat på riktigt.

AA går in i veckan med EK 1165K / Lån 1543K (43/57) Han är +9% / +94K efter uttag.

Projekt "9/4" är +249%. Företagsportföljen är +22% hittills i år.

Buffert 175K + belåning.

AA räknar med att från när han fyller 55 år kunna leva på tjp och YT (och sambons tjp och lön ) så att han inte ska behöva nalla av aktieportföljerna. Inte heller i år har han behövt plockat ut speciellt mycket pengar från portföljerna. Det har han löst genom att nalla av bufferten istället AA är briljant!

Förra veckan tog han dock ut pengar från den belånade privata portföljen för att betala oktober månads räkningar. Han tog då av belåningsutrymmet och behövde inte sälja några aktier.

AA avslutar med ett skarpt budskap till alla som kritiserar honom för hans höga belåning. De som gör det har verkligen ingen koll på läget, de (vi ) avslöjar vår egen okunskap genom att kritisera AAs metod. Riktigt varför lyckas inte AA förklara. Men det har att göra med att AA har koll på läget och AA är bäst, därmed är det aldrig någon risk i något AA gör. Däremot är han tydlig med att han inte vill att någon ska kopiera den store mästaren

Allt detta tog 44 min för AA att redogöra för
Citera
2025-11-02, 10:13
Medlem
Jeg får ikke summene til å stemme. Lånekostnaden. Er uttaket til å dekke aksjelån og ikke sløse det bort på familien?
Citera
2025-11-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Skall vi enas om att inte längre posta länkar till hans videor? Bara diskutera, inte gynna hans "imperium". Kan vi också enas om att Enuddafigur är den enda från Flashback som kollar på hans kanal? Vi bör inte gynna hans imperium genom att titta!
Jag kan berätta vad jag vet om YT. Jag har några videor själv.

- YT betalar för att man tittar på reklamen. Klick som sådana ger inga pengar, det är först när man tittar på reklamen som det blir pengar.
- Ersättningen sätts i en auktion. Finansiella videor ger mest. I någon video som fladdrade förbi tyckte jag det stod att AA får 6,9 öre per titt. (kan vara fel uppfattat)
- Jag TROR att för reklam där man kan avbryta krävs 5 sek tittning för att det ska bli ersättning. Varje
- YT, dvs Google, följer skattelagstiftningen. Alltså, de 6,9 örena belastas med moms, arbetsgivaravgifter mm. Varje reklamsnutt ger 6,9 öre, men jag tror att YT tvingar fram minst 8 min mellan reklamsnuttarna.

YT utvecklas. Inställningarna för mig är sådana att när det syns en tumnagelvisning kan jag lägga musen över den och faktiskt spela upp videon. Och jag får också upp automatgenererade texter. Jag kan alltså se en AA-video i en ruta medan jag gör något annat. Men jag tittar inte längre, se nedan, Dessa vidsidanomvideor visas utan reklam.

Men jag ser inte på AAs videor. Det är inte för att lura honom på 6,9 öre, dom innehåller helt enkelt ingenting som lockar mig. Investeringstipsen är meningslösa, det mänskliga innehållet är ointressant.

Ett extratips. Det är några tubare som jag följer. Jag klickar ALLTID på tummenupp och låter reklamen gå minst 5 sek.
Citera
2025-11-02, 15:32
Medlem
Kollar väldigt sällan på YT via mobil pga reklamen.
Slipper så klart all reklam på datorn, antar att det medför 0kr intäkter från de videos jag kollar på, eller?
Citera
2025-11-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Kollar väldigt sällan på YT via mobil pga reklamen.
Slipper så klart all reklam på datorn, antar att det medför 0kr intäkter från de videos jag kollar på, eller?
Ja, ingen reklam = inga intäkter. Men hur åstadkommer du det? Har du betalat YT för att slippa reklam. I så fall förstärker den hundralappen reklamersättningen. Det är obetydligt, men YT höjer då hans 6,95 med ca 1% som schablonersättning från dem som betalar sig fria.
Citera
2025-11-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Ja, ingen reklam = inga intäkter. Men hur åstadkommer du det? Har du betalat YT för att slippa reklam. I så fall förstärker den hundralappen reklamersättningen. Det är obetydligt, men YT höjer då hans 6,95 med ca 1% som schablonersättning från dem som betalar sig fria.
Chrome på Mac
+AdblockPlus
+AdBlock
+adguard

Oklart vilken 'Extensions' som löser att jag slipper reklam på min Mac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in