2025-08-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ja, många är de som haussat case till sina följare och sedan sålt in i deras köpflöde bara för att sedan hamna i rättsväsendets nät. Det gäller att vara ärlig med sin avsikt. Haussar man ett case och sen ligger lång i det är man safe (så länge man inte ljuger för att påverka kursen). Men äger man en aktie som man haussat för att därigenom otillbörligt påverka kursen och sedan sälja, ja då är man kriminell. Utan tillgång till data över hur handeln ser ut blir det ju bara spekulationer.
Javisst kan man alltid vara misstänksam mot personer som haussar aktier i mindre bolag. Vi minns signaturen Löparn som till slut blev fälld.

Men AA tror jag kommer gå fri. Tänk bara hur en advokat skulle plädera. Det har gjorts ett nära nog oändligt antal transaktioner där det har köpts hit och sålts dit. Att hitta något pump och dump-mönster blir nog svårt.
Dessutom, skulle advokaten säga, har han inte gjort några vinster. Hans saldo ser ut som en sluttande skidbacke.
Jag har ett förslag till text på de kaffemuggar han ännu inte säljer: "Låna och känn dig fri"
Citera
2025-08-23, 14:30
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Javisst kan man alltid vara misstänksam mot personer som haussar aktier i mindre bolag. Vi minns signaturen Löparn som till slut blev fälld.

Men AA tror jag kommer gå fri. Tänk bara hur en advokat skulle plädera. Det har gjorts ett nära nog oändligt antal transaktioner där det har köpts hit och sålts dit. Att hitta något pump och dump-mönster blir nog svårt.
Dessutom, skulle advokaten säga, har han inte gjort några vinster. Hans saldo ser ut som en sluttande skidbacke.
Jag har ett förslag till text på de kaffemuggar han ännu inte säljer: "Låna och känn dig fri"
”Den som är skuldfri är icke fri”?
Citera
2025-08-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels

Lyssnar på en del ekonomipoddar och i slutet är de alltid noga med att säga att det inte är någon ekonomisk rådgivning! Det gör inte AA och det kanske räcker för dåren att åka dit?

AA säger ju att man ska tänka själv för att i nästa andetag antyda att om man inte tänker som honom är man korkad.
Citera
2025-08-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift

Det är den enskilda transaktionen som är problematisk, inte huruvida den utförs av ett proffs eller en bluff som AA. Om han inte har något att dölja är det ju bara att visa sina transaktionslistor.
Citera
2025-08-24, 13:08
Medlem
Ännu en vecka där inte mycket hänt i AAs portfölj. Går något upp, faller något annat.

AA går in i kommande vecka med EK 854K Lån 1221K (41/59)
Han är -20% / - 217K hittills i år EFTER uttag.

Buffert 165K + belåning
En del av bufferten är fondsparande där AA och säkert främst sambo AA sparat 6000kr / månad sedan början på året i olika fonder. Summan var inför veckan uppe i ca 90K vilket AA tyckte var onödigt mycket o sålde av en del fonder. Fonddelen av ovan buffert är nu 25K. Pengarna ska användas till en resa för sambon, dotterns körkort och reparation av någon av AAs gamla bilar.

Stora innehav är Hexatronic, AMD, Alcadon, Transtema o Lyko.

Projekt "9/4" är +131%

Dagens citat: Jag har finansierat mitt arbetsfria liv i snart 5 år med aktieaffärer trots att jag förbrukar mycket pengar. Jag har 854K kvar trots att jag förbrukar 60K / månad
Citera
2025-08-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Ännu en vecka där inte mycket hänt i AAs portfölj. Går något upp, faller något annat.

Mästerlig riskspridning!

Citat:

Nu fattar jag inte. Min egen portfölj är på ATH just nu och jag lever också på den. Hur kan AA som är mycket bättre på aktier än oss alla vara på minus?

Citat:
Buffert 165K + belåning
En del av bufferten är fondsparande där AA och säkert främst sambo AA sparat 6000kr / månad sedan början på året i olika fonder. Summan var inför veckan uppe i ca 90K vilket AA tyckte var onödigt mycket o sålde av en del fonder. Fonddelen av ovan buffert är nu 25K. Pengarna ska användas till en resa för sambon, dotterns körkort och reparation av någon av AAs gamla bilar.

Nu förstår jag inte. En buffert är väl till för oförutsedda utgifter? Men du redogör för en massa planerbara utgifter. Vad består bufferten av om man undantar fonderna?

Citat:
Dagens citat: Jag har finansierat mitt arbetsfria liv i snart 5 år med aktieaffärer trots att jag förbrukar mycket pengar. Jag har 854K kvar trots att jag förbrukar 60K / månad

Man skulle kunna tro att han tagit ut en halv miljon ur portföljen hittills i år. Men det har han ju inte.
Citera
2025-08-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Nu förstår jag inte. En buffert är väl till för oförutsedda utgifter? Men du redogör för en massa planerbara utgifter. Vad består bufferten av om man undantar fonderna?

AAs buffert bestod från början av en belånad aktieportfölj. Av någon anledning kom AA o sambo AA i början av 2025 på att de skulle börja månadsspara i fonder som ett rikigt buffertspar. Då blev aktiedelen "sällanköpsportfölj". Tydligen blev inte buffertsparandet långvarigt för de pengarna ville AA ha till annat, sådant som han borde finansierat med lysande aktieaffärer.
Han tror att aktierna i sällanköpsportföljen kommer gå bättre än de fonder de investerat i o vill inte sälja dem. Aktierna han investerar i där är de han roterar runt i alla portföljer, Lyko, AMD, K-fastigheter, HExatronic, Tourn etc.
Fonddelen är nu värd 25 K och aktierna i sällanköpsportföljen 140K + belåning. Fonderna var ex småbolagsfonder, indienfond o möjligen någon teknikfond. De har enligt AA gått bra under det halvår de sparat i dem. Betydligt bättre än AAs aktieaffärer

För länge sedan gjorde han en video att ingen behöver någon buffert eftersom alla har ett kreditkort AA lär nog inte ha ett öre på något form av bankkonto.
Citera
2025-08-24, 17:54
Medlem
Citat:
För länge sedan gjorde han en video att ingen behöver någon buffert eftersom alla har ett kreditkort AA lär nog inte ha ett öre på något form av bankkonto.
Att ha ett kreditkort som buffertkonto innebär att man inte har förstått vad ett buffertkonto är. Kanske AA kommer att bli bekant med den insikten en vacker dag.
Citera
2025-08-24, 18:21
Medlem
Citat:
Om man gör av med 60 papp i månaden i 5 år är det 3,6 mille. Han började på minst 5 miljoner efter den första uppgången. Han har ju också behövt ta ut mindre än 60 eftersom fårskallarna finansierar minst hälften av slöseriet och han tvingar frugan att jobba heltid. Trots det har han mindre kvar än om han bara låtit pengarna ligga. Idioten till Aktiegeni har alltså förlorat pengar på sina affärer i 5 år! Och detta patetiska leverne vill han lura in andra svagbegåvade spån till. En man utan ryggrad eller moral.
Citera
2025-08-24, 20:19
Medlem
Citat:

Buffert 165K + belåning

Stora innehav är Hexatronic, AMD, Alcadon, Transtema o Lyko.

Projekt "9/4" är +131%

Man skulle väl kunna se glaset som borde halvtomt och halvfullt. En del skulle nog se det som ytterligare en vecka mindre att finansiera och kapital på ungefär samma nivå som senaste månadens veckosammanställningar. Men för världens bästa aktieplacerare måste det vara en försakad vecka där han inte kommit det minsta närmare vattenskotrar, stugor mfl fantasier.

Vinnare är väl vi som kan läsa om det sanslösa här på tråden.
Citera
2025-08-24, 20:22
Medlem
Citat:
AAs buffert bestod från början av en belånad aktieportfölj. Av någon anledning kom AA o sambo AA i början av 2025 på att de skulle börja månadsspara i fonder som ett rikigt buffertspar. Då blev aktiedelen "sällanköpsportfölj". Tydligen blev inte buffertsparandet långvarigt för de pengarna ville AA ha till annat, sådant som han borde finansierat med lysande aktieaffärer.
Han tror att aktierna i sällanköpsportföljen kommer gå bättre än de fonder de investerat i o vill inte sälja dem. Aktierna han investerar i där är de han roterar runt i alla portföljer, Lyko, AMD, K-fastigheter, HExatronic, Tourn etc.
Fonddelen är nu värd 25 K och aktierna i sällanköpsportföljen 140K + belåning. Fonderna var ex småbolagsfonder, indienfond o möjligen någon teknikfond. De har enligt AA gått bra under det halvår de sparat i dem. Betydligt bättre än AAs aktieaffärer

Jag kan inte tänka mig en aktieplacerare som är så inkonsekvent och kortsiktig än AA. Misstanken finns att han nu matar sagor till sina kanaler för att dra in pengar. Dessvärre är det nog sant.
Citera
2025-08-24, 20:30
Medlem
Hans idioti och galenskap gör att han får fler prenumeranter på Youtube och tjänar således på det.
Ärligt talat önskar jag inte någon framgång. Tycker han är onödigt dramatisk om mycket och rent desperat i att få nya prenumeranter. Han är fan outhärdlig att lyssna på.
Jag hoppas folk slutar bidra till den tiggaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in