2025-08-19, 12:42
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Idag får vi lyfta på hatten för AA.
AA effekten har slagit till igen, och den gång är det Hexan som stiger kraftigt (+5% i skrivande stund).
Ett steg närmare vattenskoter, sommarstuga, nytt garage och ny bil
Jag vill bara inte tro att en infantil tomte som AA påverkar kursen på ett bolag hexas storlek! Men vad vet jag?
Citera
2025-08-19, 13:26
Medlem
Blankarna i HTRO har täckt motsvarande 1.2% av kapitalet sen i fredags. Det är möjligt att de fortsätter täcka idag vilket i så fall förklarar rörelsen i aktien.

Jag tror att AA har stor påverkan på kurserna i sina bolag med under 1,000 M i börsvärde men HTRO är sannolikt för stor för att kunna bli pump och dumpad av AA. Det är min gissning iaf.
Citera
2025-08-19, 14:45
Medlem
I dagens öppna video nämner AA att han har ett eget kapital investerat totalt på 2 miljoner.

1miljon avser hans (och sambons självklart...) TJP
1miljon avser hans portföljer

En miljon i TJP rimmar ju väldigt dåligt med att han samtidigt flera gånger sagt sig ha så mycket i pension att han inte vet vad allt skall användas till och att det är statlig skatt etc. Och att han typ har mest pension av alla.

En miljon är ju typ ingenting i TJP sammanhang om man arbetat och haft så höga löner som AA. Menar han underförstått att det är 1 miljon i TJP "investerat i enskilda aktier" men att där är mer i TJP i fonder etc. Inte helt lätt att hänga med i AAs värld...
Citera
2025-08-19, 15:12
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykellampa
I dagens öppna video nämner AA att han har ett eget kapital investerat totalt på 2 miljoner.

1miljon avser hans (och sambons självklart...) TJP
1miljon avser hans portföljer

En miljon i TJP rimmar ju väldigt dåligt med att han samtidigt flera gånger sagt sig ha så mycket i pension att han inte vet vad allt skall användas till och att det är statlig skatt etc. Och att han typ har mest pension av alla.

En miljon är ju typ ingenting i TJP sammanhang om man arbetat och haft så höga löner som AA. Menar han underförstått att det är 1 miljon i TJP "investerat i enskilda aktier" men att där är mer i TJP i fonder etc. Inte helt lätt att hänga med i AAs värld...
Då är det, alla tjp har en del av kapitalet låst i deras egna lösningar, tror t.o.m. att större delen är låst! Och det har han sagt vid nåt tillfälle också!
Citera
2025-08-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Jag vill bara inte tro att en infantil tomte som AA påverkar kursen på ett bolag hexas storlek! Men vad vet jag?

Glöm nu inte bort att det är mängder av infantila tomtar som är medlemmar på hans kanal (undantaget Enuddafigur givetvis) som högst troligt glömt bort/förträngt AAs mantra "TÄNK SJÄLV"
Man får gärna tycka att AA är det bästa som hänt youtube (som en medlem uttryckte det).
Och att jag inte kan förstå hur man kan tycka så, hänger säkert ihop med att jag är en loser som håller till på loserville
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-08-19 kl. 15:29.
Citera
2025-08-19, 15:44
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Glöm nu inte bort att det är mängder av infantila tomtar som är medlemmar på hans kanal (undantaget Enuddafigur givetvis) som högst troligt glömt bort/förträngt AAs mantra "TÄNK SJÄLV"
Man får gärna tycka att AA är det bästa som hänt youtube (som en medlem uttryckte det).
Och att jag inte kan förstå hur man kan tycka så, hänger säkert ihop med att jag är en loser som håller till på loserville
Inspireras man av AA, så har man inte höga studieskulder = modest inkomst. En skock idioter kan inte driva kursen på hexa med köp i lusentappar klassen
Citera
2025-08-19, 19:14
Medlem
jack.danielss avatar
Placeras hexatronic forum har upptäckt att det sitter en börsgud på YouTube och hypar deras aktie
Citera
2025-08-19, 20:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Placeras hexatronic forum har upptäckt att det sitter en börsgud på YouTube och hypar deras aktie

Nu får du faktiskt be AA om ursäkt. Han är ingen vanlig sketen börsgud, han är börsgudens CHEF. Det här vet du ju egentligen

Han har en del fans även på Placera:

Citat:
Mannen har onekligen förmåga att hitta vinnare i större utsträckning än många här. Vi får se vad som händer.

Men här finns även en del dysterkvistar:

Citat:
Tvärtom har han en förmåga att hitta utbombade skitbolag som går ner ännu mer när han köpt in sig.

AA engagerar hur som helst, som vanligt.
Citera
2025-08-19, 20:17
Medlem
Citat:

Flashback = Loserville !
Placera = ?
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-08-19 kl. 20:36.
Citera
2025-08-19, 21:28
Medlem
Citat:
Flashback = Loserville !
Placera = ?

https://forum.placera.se/bolag/hexatronic-group
Citera
2025-08-19, 21:56
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Flashback = Loserville !
Placera = ?
BadWill?
Citera
2025-08-20, 08:48
Medlem
Ris och ros till Aktiesopan

Jag tycker att filmerna han lagt upp om pensioner är bra, mycket bra info till hans låginformerade och svagbegåvade följare! I stora drag kan inte jag se nåt i filmerna som inte stämmer utan tvärtom korrekt återgivet och värdefullt för alla att känna till. Kudos!

Men... den inkompetenta bedragaren avslutar en av filmerna med att visa att han inte förstår ändå. Han kan lixom inte låta bli att visa upp sin sopighet till slut. Han säger att om man tittar på alla fonder som finns, så är det inte indexfonderna som presterat bäst historiskt och därför ska man inte köpa dessa. Jisses! Nån behöver gå en kurs i sannolikhetslära, statistik och typ allmänbildning. Han lyckas även missförstå detta, trots att han säger att vissa som väljer andra fonder faktiskt lyckas sämre än index också. "Men det är ju för att dom är dåliga!" Haha

Han kan inte få in i sin trånga skalle att han endast fick 5 miljoner efter pandemin för att han befann sig i utkanten av fördelningen av avkastning. Han befann sig i de övre percentilerna av ren tur, men den turen har nu rättat till sig och på lång sikt kan man inte besegra slumpen. Det är klart att det är möjligt att han lyckas igen, men han har intecknat hela sin och sin familjs framtid på att det blir så.

Om han faktiskt kunde välja rätt aktier, varför har han valt att avstå att göra det i flera års tid? Varför har han medvetet valt bort många miljoner i avkastning? Det låter ju väldigt onödigt, när han vet vilka aktier som kommer stiga i värde.

Jag hoppas att Hexatronic stiger i värde. För hans familjs skull. Han förtjänar absolut ingenting, men hans familj förtjänar bättre. Dessutom tar han väl livet av sig annars, och det vore ju inte alls roligt. Om aktien stiger i värde är det absolut inte för att han har förutsagt det, utan ren tur. Han har ingen koll på någonting, och är ett varnande exempel för alla yngre.

Don't be Aktieanalytikern kids!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in