2025-07-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag bad dig påvisa att aktier som är på väg upp alltid är på väg upp, och att aktier som är på väg ner alltid är på väg ner.

Du fixade inte det. Du bara snurrade till med massor länkar.

För fan, var seriös istället!

Läs. Nöjd nu? Troligtvis inte...

:-P

https://fairmodel.econ.yale.edu/ec439/hurst.pdf
Citera
2025-07-17, 18:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Men lägg av nu för fan!!! Det här är en tråd om Aktieanalytikern, och vill ni bara tjafsa kan ni ta det i PM.
Citera
2025-07-17, 18:58
Medlem
Unizeros avatar
Har vi någon uppdatering gällande hans stämningar mot dom mediasajter där det påstådda förtalet förekom?
AA skulle mejla till företagen som annonserade beträffande dom brott han hade blivit utsatt för.

Det har passerat mer än 6 månader, så vi förväntar oss en uppdatering kring utvecklingen av stämningarna.
AA påstod ju att stämningarna skulle bidra till ett tredje inkomstben jämte youtube och aktieplaceringarna.

Han skulle väl även ut på turné med nya motorcykeln för att "besöka" sina meningsmotståndare.
Skulle inte förvåna mig om han förekommer i brottsregistret efter dessa hembesök efter semesterperioden med den mordiska blicken från i vintras.
Citera
2025-07-17, 19:04
Medlem
Fin börsdag idag. Det mesta i portföljen är på plus – bäst gick EVO, men även Flat, som jag tog in i början av veckan, gick starkt. Mycket tack vare Börsens Finest (f.d. Börspodden med John Skogman). Jag gillar verkligen deras rapportavsnitt som kommer varje kväll – riktigt bra sammanfattningar.

Men allt var så klart inte upp idag. En av förlorarna var, föga förvånande, Hexatronic. Jag tycker Daniel Zetterberg (AFV) sa det bra igår i Börsens Finest angående just Hexatronic: Varför investera i bolag med dålig transparens och som fortsatt är hårt blankade, när det finns så många kvalitetsbolag att välja på?

Hur kan AA tro att han har en edge mot alla professionella investerare…?
Och varför lyssnar han inte på andra poddar och/eller läser tidningar...
Citera
2025-07-17, 19:10
Medlem
OMXS30 +1.72%
Hexatronic -1.06%

Inte ens AMD plus idag för extra belåningsmöjligheter, tyvärr. Men transtema är upp lite
Citera
2025-07-17, 19:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Hur kan AA tro att han har en edge mot alla professionella investerare…?
Och varför lyssnar han inte på andra poddar och/eller läser tidningar...

Han tror att plötsligt händer/vänder det. Då ska AA stå där och sola sig i glansen till folkets jubel, som den börsgudschef han är.

"JAG HADE RÄTT!! DÄR FICK NI, ALLA TVIVLARE I LOSERVILLE!!"

Citat:
Varför investera i bolag med dålig transparens och som fortsatt är hårt blankade, när det finns så många kvalitetsbolag att välja på?

Eller hur? Lika delar okunnighet, arrogans och ren tjurighet, antagligen. Han hade kunnat plocka ut några aktier på måfå i stället för Hexatronic och fått ett bättre utfall, men nej då ...
Citera
2025-07-17, 19:25
Medlem
Lite respekt till AA efter senaste videon.
1: Han erkänner att han mera är en "hobby egenföretagare" nu istället för att han lever ett fire liv.
2: Han säger frun bidrar med 40% till hushållets utgifter och han står för 60%.

Trevligt med lite ärlig transparens!
Han känns ganska lugn och sansad, skönt för honom.

Sen är det över 1000 prenumeranter i ekonomi och politik kanalen nu, så nu kan pengar även börja rulla in där.
Citera
2025-07-17, 19:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _mtini_
1: Han erkänner att han mera är en "hobby egenföretagare" nu istället för att han lever ett fire liv.

Sen är det över 1000 prenumeranter i ekonomi och politik kanalen nu, så nu kan pengar även börja rulla in där.

Han borde ge lite respekt till invånarna i Loserville också, kan jag tycka. För det är rätt många där som tagit upp just de här bitarna ...
Citera
2025-07-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _mtini_

Pengar han får in från reklam är inte mycket jmf med de som betalar 100/månad. Obegripligt om dessa medlemmar fortsätter att betala 100 kr/månad om det nu inte är av ren skadeglädje.

Ännu sjukare är att han funderar på en ny betalkanal där betalande medlemmar kan följa honom när han om några år bytt ut bastun i köket till ett 'YT-näste' vid stranden utanför Falkenberg.
Citera
2025-07-17, 22:30
Medlem
AA har gjort en medlemsvideo med rubriken "Jag gör ett omtag i Hexatronic" Som van följare av spjuvern AA förstår jag det är en clickbait och att han köpt mer i Hexatronic. Inledningen är också en bekymrad AA som ifrågasätter sig själv för att sedan komma fram till att han såklart har tänkt helt rätt och idag köpte fler aktier i Hexatronic. Dock bara 1000st. Han har även köpt några fler aktier i Transtema. AA toppar laget.

AA tycker att Hexatronics aktie är mer "prisvärd / billig" nu än före vinstvarningen.

Videon är ca 24 min lång där han tar även tar upp några frågor från medlemmar. Svaren är väl de gamla vanliga att han tänker själv och vet bäst

Viktigaste infon kommer i slutet av videon AAs Z4 gick igenom besiktningen idag, därmed är resten av sommaren räddad.
Citera
2025-07-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har gjort en medlemsvideo med rubriken "Jag gör ett omtag i Hexatronic" Som van följare av spjuvern AA förstår jag det är en clickbait och att han köpt mer i Hexatronic. Inledningen är också en bekymrad AA som ifrågasätter sig själv för att sedan komma fram till att han såklart har tänkt helt rätt och idag köpte fler aktier i Hexatronic. Dock bara 1000st. Han har även köpt några fler aktier i Transtema. AA toppar laget.

AA tycker att Hexatronics aktie är mer "prisvärd / billig" nu än före vinstvarningen.

Videon är ca 24 min lång där han tar även tar upp några frågor från medlemmar. Svaren är väl de gamla vanliga att han tänker själv och vet bäst

Viktigaste infon kommer i slutet av videon AAs Z4 gick igenom besiktningen idag, därmed är resten av sommaren räddad.
Med tanke på hans lost på Hexatronic, hur är hans kapital?
Citera
2025-07-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Med tanke på hans lost på Hexatronic, hur är hans kapital?

Vill minnas EK låg på ca 800K inför veckan + buffert + sambons lön och sambo AA o AAs tjänstepension. Uppdatering från veckovideon finns i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in