Vad AA säger utifrån rollen som aktieanalytikern, och vad AA verkligen gör utifrån den privata Jocke, vet väl bara han, och möjligen hans närmaste.
Hur som helst, att ge honom några råd verkar han närmast se som en stor förolämpning, men om han nu sitter med ett så stort belopp (lånade pengar dessutom) i en aktie som Hexatronic, som brottas med ökad konkurrens och minskade marginaler, så kanske man ska svälja stoltheten och prestigen och fundera på att riva plåstret och köpa nått annat i stället? I alla fall sälja av delar av innehavet. Som sagt, insider har sålt av stora innehav och har inte kommit tillbaka på köpsidan och ändå funderar AA på att köpa ännu fler aktier?
Även om han får rätt gällande sin riktkurs om 2-3 år, vilket jag personligen tror är mer ett önsketänkande en verklig tro, så är ju frågan om han har råd att ha aktierna kvar till dess? En trend kan alltid vara mycket längre än man tror, och just nu är trenden ner i källaren för Hexan.
Sen hoppas jag som sagt att hans följare hittar till loserwille. Tänkt själv ska man alltid göra, och jag säger inte att vi har mer rätt än AA eller någon annan. Däremot är det alltid bra att lyssna till andra. Ingen blir nånsin fullärd och kan alltid lära sig nått av andra.
Hoppas det löser sig för AA och för Hexatronic och dess aktieägare.
Ps. Han har pratat en hel del om loserwille, men aldrigt svarat på frågan hur man hittar hit