2025-07-08, 10:55
Medlem
hexatronic upp 1.34% just nu. låt säga att den återhämtar några procent idag. då tittar han belåtet in i kameran och är sin självgoda jag, ja där ser ni bra utveckling på hexatronic idag och portföljen stiger efter mina lysande analyser.
Citera
2025-07-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Courtage kan ju inte vara så mycket då han bara köper hexatronic någon gång ibland .Räntekostnaderna däremot är säkert skyhöga på lånen .

Han säger sig inte bry om räntekostnaderna eftersom det är småsummor i förhållande till hur mycket hans aktier kommer gå upp.
Citera
2025-07-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
hexatronic upp 1.34% just nu. låt säga att den återhämtar några procent idag. då tittar han belåtet in i kameran och är sin självgoda jag, ja där ser ni bra utveckling på hexatronic idag och portföljen stiger efter mina lysande analyser.

Tips: Kolla upp vad 'Dead Cat Bounce' betyder.
Citera
2025-07-08, 11:19
Medlem
Han framstår som en narr som underhåller pöbeln i bästa lyteskomik. Ju sämre det går ju mer skränar pöbeln.
Citera
2025-07-08, 11:24
Medlem
jack.danielss avatar
Eftersom hans sågning av LoserWille och vi som finns här är obetalbar, så var jag tvungen att genomlida den en gång till, för att få med alla ”nyanser”
Och faktiskt förutser han vi kommer att titta på videon flera gånger! Då kanske han har rätt även i att jag är ett patetiskt bottenskrap med ett miserabelt liv?
Citera
2025-07-08, 11:26
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han säger sig inte bry om räntekostnaderna eftersom det är småsummor i förhållande till hur mycket hans aktier kommer gå upp.

Eller i förhållande till hur stora förlusterna är tack vare dåliga investeringar kombinerat med hävstång.
Citera
2025-07-08, 12:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Eller i förhållande till hur stora förlusterna är tack vare dåliga investeringar kombinerat med hävstång.

Har han kommentrat genomklappningen igår?
Han lär ju sannolikt vara överbelånad och tvångssåld vid dethär laget.

Vilken flopp han är.
Citera
2025-07-08, 12:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Det Aktieanalytikern utsätter sig själv för genom att gång på gång köpa hexatronic är att likna vid ballbusting .Tänk att köpa flera aktier för lånade pengar när aktien uppenbarligen inte är i en god trend och inte varit det på länge . Vem vet går den upp ett par % kan han ju än en gång hoppa upp på sin höga häst .

Jo men han tror ju generellt att aktier blir mer och mer köpvärda ju met kursen går ner.

Det gället förvisso vid breda indexnedgångar men inte enskillda aktier som dyker likt denna.

Han hade haft större framgång med lotto än aktier.
Citera
2025-07-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
Ja, undrar hur kursen tas emot med en dålig rapport snart med?
Men bara köpa mer aktier, tänker säkert aktieanalytikern?
Tills pengarna är slut förmodligen
Citera
2025-07-08, 13:31
Medlem
Tur för AA han sitter inne med mer inf. än insiders som säljer och blankarna

Klart är att andelen korta positioner, det vill säga marknadsaktörer som spekulerar i att aktien ska ned, har ökat sedan vinstvarningen, från 9,7 procent till 11,6 procen

https://www.di.se/live/tydlig-blanka...s-kurskollaps/
Citera
2025-07-08, 15:09
Medlem
Fiberkabelbolaget är nu Stockholmsbörsens hårdast blankade aktie.
https://www.di.se/live/tydlig-blanka...a-hela-borsen/

Därmed är Hexatronic nu hårdare blankat än både familjen Wallenbergs vitvarubolag Electrolux och fastighetsbolaget SBB som de senaste åren varit Stockholmsbörsens hårdast blankade bolag.

När jag började kolla in vem AA var hade han redan peakat, SBB var ett av det bolag som snittade ned sig, vecka efter vecka, månad efter månad och som vanligt så litade han på dåvarande VD Ilja och tyckte rapporterna var bra - Läs marknaden, Bråse och Blankarna hade fel.
Citera
2025-07-08, 15:50
Medlem
Bäste AA,

Om du – eller någon av dina närstående, eller kanske någon av dina Patreon‑följare – läser detta, kan jag varmt rekommendera Investeringsskolan (sommarserie) av Market Makers.

Med lite ödmjukhet kommer man långt, och det är aldrig för sent att ifrågasätta sina egna sanningar och lära sig något nytt – det gjorde jag idag när jag lyssnade.

Magnus som är en av tre som driver Market Maker har en Cagr: på 44%
https://x.com/Analytikern1234/status...23677752426499

Avkastningen 2024 blev 25,5 %.
Överavkastning mot index (omxsgi) per år:
2019: 13,4 %
2020: 78,2 %
2021: 31,5 %
2022: 11 %
2023: 44,2 %
2024: 16,3 %
Cagr: 44 %

https://open.spotify.com/episode/4ZPOR1eW1YwPodK57ILZIr