2025-04-10, 10:10
Medlem
ScottFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
På ett skruvat sätt så har ju karln i nån mening lyckats! Idag blir det nog många smörgåstårtor i fbg
Att Trump svängde när BA var golvad och uträknad gör att man tror lite på det där med börsgud!

Jag anar lite ironi här. Hoppas det! Att nätt och jämnt klara sig från rännstenen m h a fru Fortuna och Trump kan knappast klassas som att ha lyckats. Inte i någon mening. Trump sänkte honom, och har nu lyft upp honom lite igen. Han själv har inte gjort någonting konstruktivt, utan sover ju större delen av börsens öppettider. Hade han däremot nått de 50 miljonerna så hade jag verkligen hållit med om att han har lyckats.
Jag tycker också att han har lyckats vad gäller intäkter vid sidan om börsen. Att kunna hitta runt 500 personer som är tillräckligt korkade för att betala en enda av sina surt förvärvade kronor till honom är inget annat än en stor bedrift! Hade jag själv tvingats välja mellan att betala 99:-/mån för att lyssna på honom, och att betala samma summa för att slippa, så hade jag valt det sistnämnda. Ny affärside, månne?
Citera
2025-04-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Du får ju tänka på att 50k hos Patreon inte är 50k i handen.
Först vill Patreon ha sin andel på runt 15% och sen ska du betala 30% sociala avgifter, innan du kan börja plocka ut lön. Så säg runt 30k före skatt hamnar han nog på.

Om jag förstått det rätt tar YouTube 30%. Sedan ska moms dras. Från det ska lönen beläggas med sociala avgifter på drygt 31% och därpå källskatt. Skulle väl innebära att 50 tkr är runt drygt 15 tkr i handen?
Citera
2025-04-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Uppstudsen igår tog fram den värsta, dryga sidan av AA. Detta är nog den mest olidliga video AA släppt

https://youtu.be/p2K9Optr90Q?si=1mzka0uF0DI1z3vz

Blir spännande att se om det håller i sig. Enligt chatgpt var det fyra dagar hösten 2008 med uppgångar på mellan drygt 6% och 11%. Botten kom väl dock först i början av 2009 så man ska kanske inte hoppa högt efter en bra dag.
Citera
2025-04-10, 10:41
Medlem
Adelsdams avatar
Jag hoppas AA gick upp tidigt så han kunde plocka hem rejält med vinst och minska sin belåningsgrad. Hans portföljer fick nog en välbehövlig kapitalinjektion idag. Om han nu tar tillfället i akt och köper kvalitetsaktier som kommit ned rejält i värde istället för att gambla med högriskaktier så skulle han nog kunna tjäna mycket pengar på lite sikt.
Citera
2025-04-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Har han 500 idioter som betalar honom 99kr per månad så är det lugnt kring finansiering.

Vart kommer snacket om 500? Det är väl knappt 100st som följer honom?
Citera
2025-04-10, 11:00
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Jag anar lite ironi här. Hoppas det! Att nätt och jämnt klara sig från rännstenen m h a fru Fortuna och Trump kan knappast klassas som att ha lyckats. Inte i någon mening. Trump sänkte honom, och har nu lyft upp honom lite igen. Han själv har inte gjort någonting konstruktivt, utan sover ju större delen av börsens öppettider. Hade han däremot nått de 50 miljonerna så hade jag verkligen hållit med om att han har lyckats.
Jag tycker också att han har lyckats vad gäller intäkter vid sidan om börsen. Att kunna hitta runt 500 personer som är tillräckligt korkade för att betala en enda av sina surt förvärvade kronor till honom är inget annat än en stor bedrift! Hade jag själv tvingats välja mellan att betala 99:-/mån för att lyssna på honom, och att betala samma summa för att slippa, så hade jag valt det sistnämnda. Ny affärside, månne?

Han har skaffat sig ett inflöde av pengar från tuben, han har levt Dolce Vita i fyra år på pengar från börsen. Visst har han haft tur men tuben ligger det ju lite arbete bakom! Men ”framgången” kommer med ett högt pris: han verkar tro på sin egen förträfflighet och samtidigt gör han sig till åtlöje, åtminstone för oss i LooserWille! Skulle jag vilja byta med honom? Inte för allt smör i Småland jag trivs bra med mitt arbete och mitt innehav i Investor!
Citera
2025-04-10, 11:09
Medlem
Citat:
Sluta o fundera på hur gubben överlever. Han har 314 medlemmar på YT o 160 på Patreon. YT ger 54500 kr i Q1 varav reklamintäkter ca 22000kr o Patreon 30K = 85K i Q1.

Han räknar med att det är en lön på 20k/månad före skatt vilket ger 16K efter skatt. Jag är imponerad!

Lång men sevärd film

https://youtu.be/yBQeXSpNi8M?si=aGF7BJlagK1Gai6N

Citat:
Ursprungligen postat av zader
Vart kommer snacket om 500? Det är väl knappt 100st som följer honom?
Se ovan. I någon/några av nattens filmer säger han att antalet har ökat och är nu "nästan 500". Det bir smörgåstårta när det når 500st.
Citera
2025-04-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Jag hoppas AA gick upp tidigt så han kunde plocka hem rejält med vinst och minska sin belåningsgrad. Hans portföljer fick nog en välbehövlig kapitalinjektion idag. Om han nu tar tillfället i akt och köper kvalitetsaktier som kommit ned rejält i värde istället för att gambla med högriskaktier så skulle han nog kunna tjäna mycket pengar på lite sikt.

Om han nu hade några Svenska aktier kvar?
Men han köper väl Svenskt idag när börsen redan är upp 5-6%, tack vare uppgången i USA igår som givit honom belåningsutrymme !?
Tänk om han istället hade köpt dom här dagarna när börsen rasade med 4-7%, istället för som nu, ha tvingas sälja på botten pga överbelåningen.
Högst osäkert läge, men efter en uppgång med 10-11% i går kväll på Nasdaq, så får man hoppas han inte tvingas sälja igen OM nu Nasdaq skulle drabbas av en rekyl, om än kortvarig sådan!?
Ännu bättre vore förstås om han skapar sig en liten buffert så han tål lite nedgångar
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-10 kl. 11:43.
Citera
2025-04-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Kul att han lyckades resa sig på nio ännu en gång
Men såg rubriken i senaste videon att han var all in i USA, så då har han knappast så mycket glädje av uppgången hos oss? Måste kännas väldigt surt i så fall
Lita aldrig på någon av AAs rubriker. Budskapet är ofta något helt annat. Det räcker inte heller att lyssna på de första 15 minutrarna av 30 minuter. Då kan han babbla om att han är "all in" etc för att efter halva videon tvärvända o säga att det bra gäller en av portföljerna de andra är oförändratde etc. Han är extremt lurig den gode AA.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Om han nu hade några Svenska aktier kvar?
Men han köper väl Svenskt idag när börsen redan är upp 5-6%, tack vare uppgången i USA igår som givit honom belåningsutrymme !?
Tänk om han istället hade köpt dom här dagarna när börsen rasade med 4-7%, istället för som nu, ha tvingas sälja på botten pga överbelåningen.
Högst osäkert läge, men efter en uppgång med 10-11% i går kväll på Nasdaq, så får man hoppas han inte tvingas sälja igen OM nu Nasdaq skulle drabbas av en rekyl, om än kortvarig sådan!?
Ännu bättre vore förstås om han skapar sig en liten buffert så han tål lite nedgångar

Hans största innehav lär fortsatt vara Hexatronic, Transtema, Nobia och AMD. Han har tvingats sälja något under veckan men det mesta är kvar så vitt jag vet.
Citera
2025-04-10, 12:46
Medlem
Citat:
Det räcker inte heller att lyssna på de första 15 minutrarna av 30 minuter.

Länge sen jag orkade lyssna på en hel video. Är ju bara upprepningar
Ja vad gör man inte för att skapa dramatik och locka följare
Citera
2025-04-10, 12:58
Medlem
En fråga infinner sig. Om det är så lätt att avkasta 400 procent i en "portfölj" på 9 månader. Varför har han inte gjort det tidigare och varför gör han det inte i alla "portföljer"? Jag har svårt att se nyttan med att först på tre månader förlora mer än halva kapitalet och sedan informera om att nu är det plus 400 procent som gäller.

Betalar du 99 kronor i månaden för detta är du en IDIOT.
Citera
2025-04-10, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
En fråga infinner sig. Om det är så lätt att avkasta 400 procent i en "portfölj" på 9 månader. Varför har han inte gjort det tidigare och varför gör han det inte i alla "portföljer"? Jag har svårt att se nyttan med att först på tre månader förlora mer än halva kapitalet och sedan informera om att nu är det plus 400 procent som gäller.

Betalar du 99 kronor i månaden för detta är du en IDIOT.

Ja precis
Nu har han bara fokus på det som hände efter pandemin (snabb och våldsam uppgång) och att det ska upprepas igen, som om det vore det normala.
Men får vi nått som ens liknar 2008 när det gäller nedgångar och utdragen process, så blir det definitivt spiken i kistan för AA om han inte ändrar sin strategi.
Hur det sen blir vet ingen, men jag vill definitivt inte vara i händer på slumpen och förlita mig på tur till största delen (ja när man tvingas att göra saker man egentligen inte vill, som att sälja vid nedgångar, så är det en stor portion slump/tur med i spelet)
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-10 kl. 13:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in