2024-05-11, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Tycker ofta unga män luktar gott, framförallt invandrarkillar från vissa kulturer.

Ofta rena och välklippta.

Badar i rakvatten menar du..
Citera
2024-05-11, 13:42
Medlem
uberpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Själv så luktar jag svett just nu efter att ha stått och grävt i trädgården hela dagen.
Ska iväg och handla strax, men givetvis duschar jag först så att mina medmänniskor slipper detta.

Fjoll
Citera
2024-05-11, 14:13
Medlem
-Vita parfymfria vichy deon från apoteket.
-Duscha dagligen
-Nytvättat tshirt, boxers, strumpor var dag
-Drick vatten
-Försök vara mindre nervös
Detta kan hjälpa många. Finns de som luktar fast de är noga med hygien. Ofta handlar det om att de inte hittat en bra deo som täpper till.

Sedan tror jag vi kanske idag har blivit lite överkänsliga för kroppsdofter.
Män och kvinnor luktar när de lever och arbetar. Samma dofter som kanske för hundra år sedan rent av uppfattades som tilldragande kanske idag helt önskas bort. Kolla bara hur mansidealet förändrats. Förr var det könsmogna rejäla män som Clintan och Connery. Nu är det killar som ser ut som tonårstjejer.
Senast redigerad av u9FpM1wXcZ 2024-05-11 kl. 14:16.
Citera
2024-05-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Badar i rakvatten menar du..

Hellre än gammal svett
Citera
2024-05-11, 17:44
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Nä men de har iaf oftast en legitim ursäkt och därför är jag okej me dom.
Vad spelar det för roll? De är fortfarande lika vidriga. Och jo, alkoholism och drogmissbruk är också ett val.
Citera
2024-05-11, 17:46
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u9FpM1wXcZ
-Vita parfymfria vichy deon från apoteket.
-Duscha dagligen
-Nytvättat tshirt, boxers, strumpor var dag
-Drick vatten
-Försök vara mindre nervös
Detta kan hjälpa många. Finns de som luktar fast de är noga med hygien. Ofta handlar det om att de inte hittat en bra deo som täpper till.

Sedan tror jag vi kanske idag har blivit lite överkänsliga för kroppsdofter.
Män och kvinnor luktar när de lever och arbetar. Samma dofter som kanske för hundra år sedan rent av uppfattades som tilldragande kanske idag helt önskas bort. Kolla bara hur mansidealet förändrats. Förr var det könsmogna rejäla män som Clintan och Connery. Nu är det killar som ser ut som tonårstjejer.
Brukar själv massera in lite handgel i armhålor innan jag stryker på deo. Hjälper bra mot lukter och särskilt nu i kommande varma sommartider.
Citera
2024-05-11, 20:28
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Nej. Verkligen inte.

Du tänker på människor med tvångssyndrom.

Så här skriver vården:

https://www.ungochasperger.se/Livsomraden/vardagslivet/hygien---vara-ren-och-vardad/#:~:text=Duscha,att%20v%C3%A4lja%20bort%20att%20du scha.

Har du någonsin varit på ett anime-konvent (anime är ett typiskt intresse för mängder av autister) så vet du att svettlukten hänger som en dimma över hela lokalen.

Yu-Gi-Oh turneringar var t o m tvugna att införa en regel mot kroppsodörer, för aspisar klarar inte av att sköta sin personliga hygien

https://www.reddit.com/r/todayilearned/comments/e42dev/til_this_year_the_official_yu_gi_oh_tournament/#:~:text=Kingflares-,TIL%3A%20This%20year%2C%20the%20official%20Yu%20G i%20Oh%20tournament%20hosted,a lso%20started%20implementing%20similar%20rules.

Du kan inte dra alla över en kam.
Citera
2024-05-11, 20:38
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Asså,
Saknar ni grundläggande kunskaper i hygien?
Så jäkla äckligt när en går i butiker i centrum åh så stryker nån incel förbi åh sprider lukter som får en att kväljas.
Ni är f-n överallt. På tåget, klubben,, konserter klädbutiker så gör ni oss andra illa till mods.
Senast idag va ja i centrum åh så kom en åh gick förbi mig.
Jag är okej om de är nån alkis eller uteliggare, men ni vanliga unga män, va e ert problem? En ser ju på lång väg att ni varken gymmar eller jobbar så varför duschar ni inte
När det stinker så där mycket måste ni ju känna de själva.
Fy f-n va äckligt.
Blä på er
Hört talas om begreppet stinkmogga? Trodde inte det, loser
Citera
2024-05-11, 20:42
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Asså,
Saknar ni grundläggande kunskaper i hygien?
Så jäkla äckligt när en går i butiker i centrum åh så stryker nån incel förbi åh sprider lukter som får en att kväljas.
Ni är f-n överallt. På tåget, klubben,, konserter klädbutiker så gör ni oss andra illa till mods.
Senast idag va ja i centrum åh så kom en åh gick förbi mig.
Jag är okej om de är nån alkis eller uteliggare, men ni vanliga unga män, va e ert problem? En ser ju på lång väg att ni varken gymmar eller jobbar så varför duschar ni inte
När det stinker så där mycket måste ni ju känna de själva.
Fy f-n va äckligt.
Blä på er

De vill ju bara vara naturliga som nutidens människors förfäder och inte falla in i könsnormerna.
Citera
2024-05-11, 21:10
Medlem
Man ska inte hålla på och duscha stup i kvarten. Är du rädd för att råka känna en doft du inte tycker om så håll dig hemma.
Citera
2024-05-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
Brukar själv massera in lite handgel i armhålor innan jag stryker på deo. Hjälper bra mot lukter och särskilt nu i kommande varma sommartider.

Ok, jag har inte haft några "problem" sedan ett tag i tonåren, men menar du alkogel då eller?
Citera
2024-05-12, 21:52
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u9FpM1wXcZ
Ok, jag har inte haft några "problem" sedan ett tag i tonåren, men menar du alkogel då eller?
Ja, alkogel. Förutom de få dagar i månaden då jag just epilerat under armarna. Då kan området vara lite känsligt och bränna till om alkohol stryks på.

Men alla andra dagar så ja, då tar jag handgel eftersom inget annat dödar bakterierna i armhålan. Måste göra så i varmare klimat för annars luktar jag fullgubbe därunder. Stinknissarna borde följa mitt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in