2024-05-14, 10:37
Medlem
Sommarvikingens avatar
Dom äter en skitkost, det är därför dom stinker. Jag luktar inget och använder aldrig tvål, schampo, parfym, deo etc. Det är för att jag äter en överlägsen kost.
Citera
2024-06-11, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Dom äter en skitkost, det är därför dom stinker. Jag luktar inget och använder aldrig tvål, schampo, parfym, deo etc. Det är för att jag äter en överlägsen kost.

Är det verkligen detta alltså? Inget genetiskt betingat att vissa helt enkelt luktar mer än andra, lika mycket som att vissa har lättare att svettas än andra.
Citera
2024-06-11, 17:05
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Asså,
Saknar ni grundläggande kunskaper i hygien?
Så jäkla äckligt när en går i butiker i centrum åh så stryker nån incel förbi åh sprider lukter som får en att kväljas.
Ni är f-n överallt. På tåget, klubben,, konserter klädbutiker så gör ni oss andra illa till mods.
Senast idag va ja i centrum åh så kom en åh gick förbi mig.
Jag är okej om de är nån alkis eller uteliggare, men ni vanliga unga män, va e ert problem? En ser ju på lång väg att ni varken gymmar eller jobbar så varför duschar ni inte
När det stinker så där mycket måste ni ju känna de själva.
Fy f-n va äckligt.
Blä på er

Har inte råkat ut för detta speciellt ofta faktiskt. Däremot något som händer då och då är att man hamnar jämte äldre personer med TONVIS av stinkande parfym på sej (och självklart andra personer i alla åldrar som dränkt sej i någon märklig parfym). Men just "gammel-parfym" ÄR bedrövligt att bli utsatt för.
Citera
2024-07-15, 10:04
Moderator
cleolinas avatar
Trist att så många nu för tiden inte kan skilja mellan doft (positivt), lukt (neutralt) och odör (negativt). Doft har alltid använts för positiva förnimmelser men nu för tiden använder 8 av 10 det även för negativa. Trist att nyanserna i språket försvinner.

Vad de vill? Ja, vi vet vad de inte vill iaf, tvätta sig…
Tror tyvärr det stammar, i många fall, från dåligt föräldraskap. Man vill respektera (det äldre) barnet och anse att det kan sköta sig självt när många tyvärr behöver lära sig personlig hygien och att andra tycker att det är äckligt med svettlukt, unkna klädesplagg och flottigt, ovårdat hår. Speciellt de ungdomar som redan från början uppenbarligen, av olika anledningar, har svårare för det. (Sedan får många flottigt hår just i tonåren och man kan också lukta väldigt starkt av svett just då pga alla hormoner som löper amok i kroppen.)
Har ens barn redan det svårt med det sociala kommer det inte bli lättare om andra undviker det pga undermålig hygien.

Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Unga flickor uppmanas rent av att inte tvätta sig, åtminstone inte i underlivet. Obegripligt, och det är klart att det stinker av ingrodda rester av urin, avföring, svett och annat sekret.

Det finns även trender mot hårtvätt, där man helst bara ska skölja håret i vinäger tex.
Och till detta även massor av kampanjer mot klädtvätt, där exempelvis den riktiga skitkärringen Wold propagerar för att inte byta underbyxor mer än var tredje dag och att hänga smutstvätten på balkongen istället för att tvätta den.

Ofattbar utveckling!
Har aldrig nånsin sett att kvinnor uppmanas att inte tvätta sig i underlivet. Det som sägs är att man inte ska försöka rengöra INNE i slidan, det sköter ju kroppen själv, och att man inte ska använda tvål mellan blygdläpparna då vatten räcker och tvål är skadligt för slemhinnan och kan torka ut den och leda till sprickor som i sin tur kan leda till bland annat bakterieinfektion = garanterat dålig lukt ihop med andra bekymmer.

Att man ska tvätta håret med vinäger sägs inte heller. Det som sägs är att det kan användas som balsam, vilket stämmer. Man tar en liten del vinäger och blandar ut med vatten och sköljer håret med efter schamponering. Det funkar fantastiskt! Håret blir lent och gnistrande blankt. Jag använder det dock ändå inte (mer än att testat några gånger) då jag upplevde att mitt hår blev torrt efter några gånger. Men antar att något i ph-värdet (eller dylikt, är inte kunnig) påverkar hårstråets yta. (Lukten av vinäger försvann när håret torkat.)

En del plagg går utmärkt att vädra ist för att tvätta, t ex de av ylle, om de inte är uppenbart smutsiga. Klart det inte funkar att vädra trosor i stället för att tvätta dem, men det fattar nog alla.
Citera
2024-07-15, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Asså,
Saknar ni grundläggande kunskaper i hygien?
Så jäkla äckligt när en går i butiker i centrum åh så stryker nån incel förbi åh sprider lukter som får en att kväljas.
Ni är f-n överallt. På tåget, klubben,, konserter klädbutiker så gör ni oss andra illa till mods.
Senast idag va ja i centrum åh så kom en åh gick förbi mig.
Jag är okej om de är nån alkis eller uteliggare, men ni vanliga unga män, va e ert problem? En ser ju på lång väg att ni varken gymmar eller jobbar så varför duschar ni inte
När det stinker så där mycket måste ni ju känna de själva.
Fy f-n va äckligt.
Blä på er
Hur kan du vara ok med att pissluffare stinker men ingen annan?

Några som verkligen luktar är indier. De kan lukta väldigt mycket malkulor vilket stinker förjävligt. Förutom deras ”naturliga kroppsdoft”
Citera
2024-07-15, 17:02
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Om det är så viktigt att vara nyduschad när man besöker butiker så borde de ha duschar vid ingången, så att de som blir svettiga på vägen till butiken kan ta en dusch.
Hygien ingår i en uppfostran.
Det är socialt och kulturellt betingat och slarvas i en del grupper och bland individer.

Svett luktar normalt inget om man är frisk och inte ätit något som ursäkt.

Med det skapar en miljö för bakterier och mikrober av alla slag som i sina restprodukter, bajs helt enkelt skapar "svettlukt" men som sagt det är inte svetten som är lukten.

Duschar man inte bort detta och mikroberna innan en ny varn svettig dag, så lösgör nytt svett doften av detta, samt bakterier fortplantar sig enormt snabbt som vi vet som inte sov på biologilektionerna i grundskolan.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in