Citat:
Ursprungligen postat av
Plantfjant
Testade Udio nu och vid första intryck kan jag inte hålla med. Suno har ingen begränsning på text vilket Udio har.
Rösterna har låtit i stort bra på Suno utan särskrivning. På Udio däremot vart den ena ok, den andra svammel.
Edit: Udio verkar inte fatta lika bra heller. Testade ordet "Crooner" vilket är ett känt uttryck för den typ av artist och musik som Frank Sinatra och gänget gjorde "back in the days".
Suno fattade direkt och gjorde en jazzig låt. Udio gjorde typ hårdrock...
Har inte Suno begränsning på text?
Menar du demon eller "paid plan"?
Jag har testat demon och den är ganska snål. Den tar väl 300 ord ung.
En intressant konkurrent är ilovesongai.com. Ljudkvalitén, rösterna och ljudkvalitén imponerar.
Däremot så ljuger de på sajten. De påstår att man kan skriva 3000 ord men de menar 3000 tecken .
Det är en j-a skillnad.
Jag har kollat på i princip alla AI-generatorer som gör musik online. Attityden är fortfarande girig, slarvig och arrogant mot kunderna. Det är pissdyrt, dålig info och snålt om utrymme. Dessutom kräver de flesta sajter att man betalar för något man inte har översikt över. Dra åt h-e för fan....
Berätta vad jag ska köpa innan jag köper. Idioter.
Men detta kommer att ändras ... den potentiella AI-publiken är gigantisk. Om ett par år kommer man att slåss om kunderna.
Inte ens de bästa AI-sajternas skapare verkar fatta hur stor AI-musiken kommer att bli.