Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-10, 18:15
  #13
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Jag använder bara chatGPT till att ge mig en bra mall som fyller alla punkterna på just en specifik annons, givetvis så ändrar jag på lite grejer här och där så att det är mer personligt och jag ändrar lite ord här och där så att det ska se mer naturligt ut osv, Så jag skriver ju ändå ett unikt personligt brev till varje position, skräddarsydd till just den positionen.
Men absolut jag skulle kunna testa att freebasa mina personliga CVn från och med nu. Ska kolla med tietoevery, tack för tipset bror!

Har inte kollat med storbankerna ännu, där kan de säkert behövas folk, men kanske mest backend?

Om inte linkedin, vart ska jag gå? fucking Platsbanken eller? Gå till företag IRL och skaka hand med "chefen"?

Givetvis så släpper jag ortensnacket på intervjuer och när jag skriver personliga brev, växte upp i orten bara, parallelsamhällen och allt det där, satte sina spår, men givetvis har jag inga problem med att anpassa språket efter miljö, det är inga konstigheter.
Oavsett om det är backend eller frontend, har du råd eller tid att vara kräsen i din nuvarande sits? Är det inte ett utvecklarjobb du var på jakt efter?

Jag kan heller inte påminna mig om att jag sagt varken nånting om platsbanken eller skaka chefens hand.

Vad jag däremot SA var att du kanske skulle kolla företagens hemsidor där de påfallande ofta annonserar efter platser, fast det förutsätter ju såklart att man kollar där istället för fucking platsbanken eller skaka chefens hand.

Jag har gett dig 2 ytterligare tips på ställen du kan kolla efter, men det verkar ha gått dig helt förbi tyvärr.
Citera
2024-05-10, 19:21
  #14
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Har du någon utbildning? Men annars är svaret ja, har du egenskaper som ser bra ut så är det inga problem att få jobb som junior utvecklare idag. Har du inte detta så är det riktigt riktigt riktigt tufft. Jag har själv varit med om mer än ett företag som förklarat för mig att de bara anställer seniorer, men när mina kvinnliga kursare med absoluta bottenbetyg söker, då går det plötsligt bra att anställa.
Ah, jag känner igen dig från den däringa legendariska tråden "trött på snacket om brist på programmerare"! Det är en ära för mig att du svarar på min ödmjukaste tråd!

Kvinnor ja, så har det varit i alla tider och alla branscher bror, åtminstone sedan kvinnor fick rösträtt och fick börja jobba. Varför? För att majoriteten av män är vedervärdiga simps!

Har utbildning som nämnt tidigare, men icke universitet. Jag hoppas att vi båda får jobb till slut! Jag har väl bra enstaka egenskaper men inga som är relaterade till kodskrivandet.
Citera
2024-05-10, 19:29
  #15
Medlem
Kör på. Till slut går det.
Går det inte och om det också sedan är YH/Universitet som gäller så kör universitet istället för en YH-utbildning.
Citera
2024-05-16, 15:55
  #16
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Jag mailade ett företag jag är intresserad av genuint några dagar sedan och frågade om det fanns möjlighet till praktik, fick nobben. Det är riktigt illa om man erbjuder gratis arbetskraft och får nobben...
Citera
2024-05-16, 16:13
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Jag mailade ett företag jag är intresserad av genuint några dagar sedan och frågade om det fanns möjlighet till praktik, fick nobben. Det är riktigt illa om man erbjuder gratis arbetskraft och får nobben...
Så för att summera detta.
Du talar ortensvenska.
För lat för att skriva personligt brev så du skapar dessa i ChatGPT.
Anser att det är gratis att ta emot praktikanter.
Citera
2024-05-16, 17:43
  #18
Medlem
IT-snubbens avatar
Regga dig på www.monster.se
Där kan du både söka jobb och bli kontaktad av arbetsgivare.

Ett annat tips är att söka jobb (även när de söker seniora) på produktbolag. Min bild är att många erfarna utvecklare föredrar att jobba på konsultbolag (eller som egna konsulter) och därför brukar produktbolag ha svårt få tag i folk. Så chansen finns du får nåt på ett produktbolag även om de i sin annons söker en senior utvecklare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback