2024-05-08, 16:45
Medlem
MosterAugustas avatar
Astras vaccin är ett traditionellt vektorvaccin, era foliehattar. Det är m-RNA vaccinen som är infekterade med AI-mikrochip.

Kostnaden per dos är dessutom löjligt låg (som en bättre öl på systemet för er referens) så det är klart de vill fasa ut det.
Citera
2024-05-08, 16:55
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Astras vaccin är ett traditionellt vektorvaccin, era foliehattar. Det är m-RNA vaccinen som är infekterade med AI-mikrochip.

Kostnaden per dos är dessutom löjligt låg (som en bättre öl på systemet för er referens) så det är klart de vill fasa ut det.
Håll käften din idiot. Astra är inte alls ett "traditionellt vektorvaccin" din nolla. Läs på innan du ventilerar dina dumma självgoda tankar.
Citera
2024-05-08, 17:04
Medlem
"mycket sällsynt"
"kopplas till minst 81 dödsfall i Storbritannien och flera hundra med allvarliga skador"

Låter sällsynt men inte mycket sällsynt..
Citera
2024-05-08, 17:08
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realbadman
Helt rätt jargong, tiden att vara snäll och förstående är förbi. För att att väcka folk räcker det inte att fråga snällt, man måste ryta till. För att Sverige ska räddas måste det sovande folket vakna!
Folk är ju helt jävla väck och självgoda därtill. Tidigare visste idioterna om att ja de är idioter. Nuförtiden vet ju idioterna inte alls om det, de bara basunerar ut sitt skit och säger massa trams som inte alls har med verkligheten att göra. Som att Astras vacc var ett traditionell vaxx. Det fucking dummaste jag hört med extrem självgod attityd. Det enda som skiljer Astras vaxx mot mRNA- är metoden för leverans av mRNA koden in i cellen. Själva processen efter med tillverkning av spikprotein ur mRNA är den samma! Antaligen är Astras bättre eftersom de saknar uracildomänen, dvs det blir faktiskt ett äkta spikprotein istället för trunkerade bajsproteinet som alla(!) 100 % Pfizers "vaccin" tvingade tillverkningen av. Så blir frågan vilket som är farligast för människokroppen, det äkta spikproteinet eller något skitprotein från Pfizer.
Citera
2024-05-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Astra Zenecas, var det inte det som starkt rekomenderas att man skulle just ta det och många svenska medborgare tog det?
Det var väl det första Covid-vaccinet som släpptes för bred användning i Sverige?
Mitt första Covid-vaccin var just AZ:s.
Men följande sprutor (åtskilliga....) har varit av mRNA-typ.
/T
Citera
2024-05-08, 17:57
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Det var flera månader sedan det tillkännagavs.

Enligt artikeln du länkar till så står det att efterfrågan minskat.

Många i tråden som hetsrunkar helt i onödan. Finns det något vaccin som INTE har biverkningar?

Många vaccin har biverkningar och många vaccin är dessutom effektiva. Det skiljer sig dock mot covid vaccinen där bevisen för effektivitet i stort sett är obefintliga eller i bästa fall kraftigt kompromissade
Citera
2024-05-08, 17:59
Bannlyst
Menar dom sina första upplagor så stod väl klart ganska tidigt att det var nåt fel på deras vaccin?
Du ska be att få Mordernas vaccin fick man höra, inte Astra Zenecas.
Citera
2024-05-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Inte detta. Astra Zenecas "pausades" i Sverige redan mars 2021 (MISSTANKE OM ALLVARLIGA BIVERKNINGAR)
Jag har tagit 3x Pfizer .
Men varför dröjde det så länge att dra in Astras Vaccin ? Dom har alltså fortsatt pumpa i folk den smörjan ?

Pfizers vaccin har exakt samma biverkning, dvs. risken för bildandet av blodproppar. Båda vaccinerna innehåller covid virusets genetiska kod. Om denna kommer in i blodomloppet så kan den länkas till proteinet platelet faktor 4 som finns i blodet. Immunförsvaret kan sedan tolka denna sammansättning som själva covid-viruet och anfalla detta med antikroppar. Antikroppar fäster vid sammansättningen av virusets generiska kod och proteinet platelet faktor 4 och bildar då en blodpropp som täpper till blodomloppet.
Citera
2024-05-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det var så. Jag fick inte komma på famileträffar under ett år, för att en av de äldre var rädd för mig.
Fick även höra att jag var konspirationsteoretiker och borde åtminstone vaccinera mig för att skydda andra.

Har inte haft covid eller varit ”förkyld” sedan innan pandemin, men de vaccinerade har varit sjuka flera gånger, även med bekräftad covid. Covid är förövrigt bara en vanlig förkylning/flunsa, vilket är bra att gå igenom för att stärka immunförsvaret.

ja förutom för dom som va äldre eller sjuka eller hade okända orsaker till kraftigt insjuknande då.
Sedan va ju covid som mest potent inledningsvis. Likt dom flesta virus.

Stärker en covid infektion immunförsvaret generelt och mot tex fågelinfluensan oxå?
Citera
2024-05-08, 18:48
Medlem
PK-befriads avatar
Så dags nu era klåpare, när alla redan är söndervaxxade och pharma-handgnuggarna har cashat in. Ge tillbaka alla pengarna till de drabbade!
Citera
2024-05-08, 19:11
Medlem
Läste på lite om Astra Zenekas Covid-vaccin nu och såg att det inte var alls så basic som jag har läst att det skulle vara och jag trodde att det var. Det var nåt slags mRNA-skit med det också, aldrig får man vara glad..
Citera
2024-05-08, 19:59
Medlem
Återigen upprepar historien sig och de sk "foliehattarna" är de som har mest vett!

Glöm aldrig Pandremix och Talidomid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in