2024-05-08, 12:51
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag tror internet gjort världen galen, corona är bara ett av många exempel, och det finns numera så många totalt galna politiker i UK, USA, Tyskland att jag tror att vi är på väg till stenålderns i raketfart. Det gäller att ha egna pengar undanstoppade.

Sverige är ett av världens mentalt sundaste länder, det visade t.ex corona, och det är jag glad för. Våra politiker får mycket skäll på FB men i jämförelse är de riktigt bra.

Ja internet och media överlag, på ett sätt kan man vinna om man använder internet & media. Men man kan även förlora om man använder detta för mycket då manipulationen & programmeringen är för stark för vissa att stå emot, vilket resulterar i dåliga val.

Att Astra återkallar sitt ”vaccin” GLOBALT är bara bra, lär bli samma för alla ”vaccin”

Man måste förstå att det GLOBALT är media som manipulerar statistik & annat.

Det var även GLOBALT när covid kom..

Många menar att det inte finns en grupp som kan påverka så mycket men man kan se att allt var globalt, ”vaccin” media etc det var en riktad attack mot mänskligheten.

Dom drar tillbaka det för att det var dåligt & farligt. Det är bara en viss grupp kvar som tar dessa ”vaccin” dom lever inte i verkligheten utan påverkas av media vilket dom tror på. Dom konsumerar även för mycket media utan att förstå själva mekanismen i påverkan.

I praktiken kan dom stå i TV eller skriva vad som helst i media med rätt mängd rädsla riktad till allmänheten för att få dom att göra som dom vill.

Nej jag har inte tagit något ”vaccin” lämnat media, politik bakom mig, för mig existerar dom inte mer, dom är mänsklighetens fiende, dom är Antimänskliga.
Senast redigerad av DevilsDen 2024-05-08 kl. 12:54.
Citera
2024-05-08, 13:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Astra Zenecas, var det inte det som starkt rekomenderas att man skulle just ta det och många svenska medborgare tog det?
Oh nej. AZ drogs snabbt från marknaden. Johnson & Johnson drogs lite senare in.

Moderna och Pfizer rekommenderades. Många äldre fick Pfizer.
Citera
2024-05-08, 14:19
Trådskaparen ljuger, artikeln skriver klart och tydligt att det enbart tas bort från marknaden pga minskad efterfrågan.

Astra Zenecas vaccin var ju det enda som inte var baserat på mrna utan ett traditionellt vaccin och det var därför det togs bort fråm Sverige så tidigt. Jag tog inte vaccinet men såg till att min mor tog detta och inget annat då hon insisterade. Min mor fick 0 biverkningar.

Alla vaccin har en sällsynt biverkning eller två.
Senast redigerad av priz 2024-05-08 kl. 14:24.
Citera
2024-05-08, 14:27
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Snarare tvärt om, det var ju det som folk blev dåliga av när de tog det så ingen ville ta det, inklusive oss som ville vaccineras.

Det är lustigt hur antivaxxare tycker om att komma ihåg saker på ett sätt som gagnar deras konspiratoriska hjärnor.
De är ju inte riktigt kloka. Men visst var det lite konstigt att vaccinet först bara skulle tas av dem som var under 65 år och sedan bara av dem som var över 65…
På det hela taget var det dock fantastiskt att de lyckades ta fram vaccin på så kort tid. AZ var dock av en äldre typ.
Citera
2024-05-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Snarare tvärt om, det var ju det som folk blev dåliga av när de tog det så ingen ville ta det, inklusive oss som ville vaccineras.

Det är lustigt hur antivaxxare tycker om att komma ihåg saker på ett sätt som gagnar deras konspiratoriska hjärnor.
Lustigt att folk som var ville ta vaccinet såg det här redan 2020 men det tas bort från marknaden nu, 4 år senare... Sen svarar du inte på frågan från personen du citerar. Det var ju inte så att man från start var anti Aztra Zenicas vaccin utan det kom ju med tiden när man hörde om folk som fick problem osv, inte innan.
Citera
2024-05-08, 14:40
Medlem
wwrs avatar
80 döda i samma diagnos, av ett enda vaccin, bara i Storbritannien!

Räkenskapens dag har kommit. Det där är bara toppen på isberget.

EU och andra globala organisationer sprider död och förintelse med sina uppblåsta kriser.
Senast redigerad av wwr 2024-05-08 kl. 15:07.
Citera
2024-05-08, 15:24
Medlem
wwrs avatar
Här utreder man 10 dödsfall i Sverige, som kan ha samband med vaccinet. Och det var 2021.
Citat:
Läkemedelsverket har rapporterat in tio svenska dödsfall som kan ha en koppling till Astra Zenecas vaccin.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ti...d-ba0fb80e7f3d

Jag vet inte hur många som fått vaccinet. Men att Storbritannien har 8 gånger fler döda i denna vaccinbiverkan än vi, kan ha att göra med deras större befolkning.
Citera
2024-05-08, 15:28
Medlem
Läskigt det här med vaccin. AZ-aktien är upp 86% senaste tre åren.
Citera
2024-05-08, 15:55
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-sid
Jag har ett ganska stort kontaktnät. Av alla som fick C19 innan vaccinerna var framme var det två som avled av sviterna och tre andra vårdades i respirator på IVA. Om du anser det vara en "vanlig förkylning" så återstår bara för dig att helt enkelt hålla truten i denna fråga tills du har skaffat mera information.

För övrigt har jag själv tre doser av mRNA-vaccin, den senaste för tre år sedan. Har aldrig varit ens förkyld sen dess!

Om du inte kan lägga upp full dokumentation på dessa fem personer ska DU hålla truten. Anekdoter från anonyma helt irrelevant och ointressant i frågan.
Citera
2024-05-08, 16:21
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Var det verkligen så? Jag har sett det på nätet men i det verkliga livet har jag hela tiden varit öppen med att jag inte vaccinerat mig och att jag inte tänker göra det. Det är ingen som har mobbat eller stött ut mig för det.

Aztra Zenecas vaccin var inte av typen mRNA utan deras vaccin var av standardtypen om jag inte minns helt fel.
Du minns fel.
Citera
2024-05-08, 16:29
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxnet
AstraZenecas Covid-vaccin dras tillbaka över hela världen, efter att läkemedelsjätten för första gången i domstolsdokument erkänt att det kan orsaka en sällsynt och farlig biverkning

Har ni tagit det?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...ar-covidvaccin

Inte detta. Astra Zenecas "pausades" i Sverige redan mars 2021 (MISSTANKE OM ALLVARLIGA BIVERKNINGAR)
Jag har tagit 3x Pfizer .
Men varför dröjde det så länge att dra in Astras Vaccin ? Dom har alltså fortsatt pumpa i folk den smörjan ?
Citera
2024-05-08, 16:40
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxnet
AstraZenecas Covid-vaccin dras tillbaka över hela världen, efter att läkemedelsjätten för första gången i domstolsdokument erkänt att det kan orsaka en sällsynt och farlig biverkning

Har ni tagit det?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...ar-covidvaccin

Det var flera månader sedan det tillkännagavs.

Enligt artikeln du länkar till så står det att efterfrågan minskat.

Citat:
Enligt det svensk-brittiska företaget tas vaccinet bort från marknaden endast på grund av kommersiella skäl. Anledningen är att efterfrågan har minskat då vaccinet har ersatts av andra tillverkares uppdaterade versioner som anpassats efter nya varianter av viruset. Det rapporterar The Telegraph.

Många i tråden som hetsrunkar helt i onödan. Finns det något vaccin som INTE har biverkningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in