Citat:
Ursprungligen postat av
zorgish
Måste clarifia (Eller hur det stavas) lite.
Du vill alltså ge stöd till specifika personer som du själv vill träffa genom ett möte eller så?
Kommer det komma fler möten? Hur ofta?
Det finns ju orginisationer som skickar dina pengar till en familj någonstans utsatt. Och du får bilder på vad som köptes för pengarna och foton på familjen ändå ganska ofta.
Hade ett sådant som vi skickade pengar till när jag var liten. Men vet inte hur BS det egentligen var eller vad det hette. Om sådanna ens finns kvar.
Men jag tyckte det var bra för vi fick foton och skrivna brev från barnen osv.
Med "möte" menar jag inget formellt sådant. Jag menar ett mellanmänskligt möte, sen om det är fysiskt, per telefon eller chatt spelar mindre roll. Jag vill dock gärna höra personens historia innan jag bestämmer mig. Ibland tror folk att pengar är en quick-fix på sina problem, när de egentligen behöver råd eller få bolla tankar och funderingar. Och i vissa fall behövs verkligen pengar, till exempel till mat eller guldkant till barnen.
Jag är verkligen inte rik eller har pengar att kasta åt alla vädersträck. Men jag värdesätter att kunna finnas till för andra, både som medmänniska och ibland ekonomiskt.
Låter för övrigt fint att ni fick brev och foton, det måste ha varit en bekräftelse för er. Men förstår också att du är något skeptisk, tänker samma lika där!