2024-05-06, 19:23
Medlem
Jag har haft detta problem sen jag var tonåring, men det varvar där det i perioder är bättre och sämre i vissa. Det enda jag kommer ihåg från detta är att jag vaknar på ett annat ställe en min säng och att jag är rädd, kommer inte ihåg att jag skriker men det har folk runtomkring mig gjort mig medveten om. Det värsta är att jag har tendens att springa iväg, det var länge sen nu men har vaknat upp i trapphus och en gång på semester utomhus. Efter det blockerar jag alltid dörren, försöker låsa den med något som är svårt att låsa upp osv.

Detta är ju inte direkt hållbart, om jag skaffar en partner så tror jag inte dom tycker att det är så trevligt att vakna av ett dödsskrik, grannarna lär ju undra vem jag slaktar och chansen att jag skadar mig själv finns då jag tydligen försöker lämna hemmet.

Funderar om jag ska kontakta vårdcentralen eller tex min doktor men är osäker om det ens finns något att göra? Jag sover regelbundet, aldrig under 8 timmar, går upp samma tid och lägger mig ungefär samma tid, dricker inte alkohol, tränar och äter regelbundet. Äter medicinen, lithiniot för depression, bupropvion och mellozan.
Citera
2024-05-06, 19:28
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Kvällsrunk?
Citera
2024-05-06, 19:43
Medlem
Låt oss bedöma om det är skrik, spela in en natts ljud med mobilen och dela med dig.
Citera
2024-05-06, 19:49
Medlem
OnkelUnkass avatar
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nattskr%C3%A4ck

Citat:
Ickefarmakologisk behandling går ut på att avlägsna potentiellt skadliga föremål från patientens rum, låsa fönster och dörrar samt undvika sömnbrist. Vid mer svårartade besvär kan läkemedelsbehandling bli aktuell. Kirurgisk behandling, genom att adenoiden opereras bort, kan också ge goda resultat.
Senast redigerad av OnkelUnkas 2024-05-06 kl. 19:56.
Citera
2024-05-06, 20:04
Bannlyst
Du verkar ha många hjärnspöken och övertänka, du ska antagligen jobba med dina neurotiska drag och vilja att sätta käppar i hjulet för dig själv.
Du är orolig för ett framtida scenario med en flickvän som inte inträffat och tror du gallskriker rakt ut på nätterna? Hur står det till egentligen? Du ska prata med vården? Vad ska dom göra?

Tejpa munnen eller testa och sov med tandskydd, sluta vara rädd!
Citera
2024-05-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av their
Låt oss bedöma om det är skrik, spela in en natts ljud med mobilen och dela med dig.
Ja det kan ju vara bra att ha, dom som har delat rum med mig och sett detta säger att det är som ett dödsskrik, vrålar med all min kraft och går inte att stoppa mig då börjar jag vifta med händerna. Ska se om jag kan hitta en bra app.

Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nattskr%C3%A4ck
Intressant! Tack

Citat:
Ursprungligen postat av Auktion
Du verkar ha många hjärnspöken och övertänka, du ska antagligen jobba med dina neurotiska drag och vilja att sätta käppar i hjulet för dig själv.
Du är orolig för ett framtida scenario med en flickvän som inte inträffat och tror du gallskriker rakt ut på nätterna? Hur står det till egentligen? Du ska prata med vården? Vad ska dom göra?

Tejpa munnen eller testa och sov med tandskydd, sluta vara rädd!
Du orkade inte läsa mer en titeln källartroll? Folk som har delat rum med mig har sagt att jag skriker på ett sätt som låter som att jag håller på att dö.
Citera
2024-05-06, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Ja det kan ju vara bra att ha, dom som har delat rum med mig och sett detta säger att det är som ett dödsskrik, vrålar med all min kraft och går inte att stoppa mig då börjar jag vifta med händerna. Ska se om jag kan hitta en bra app.

Intressant! Tack

Du orkade inte läsa mer en titeln källartroll? Folk som har delat rum med mig har sagt att jag skriker på ett sätt som låter som att jag håller på att dö.

Jag har också skrikit i sömnen, jag har drömt mardrömmar, det händer saker under sömn ibland, jag har även haft vilda feberdrömmar och vaknat med allt i sängen nedsparkat på golvet.
Du är inte unik för att du en gång fått höra att du skrikit i sömnen, men för all del, spring till sjukvården, dom har ingenting vettigare att göra och väntar ivrigt på dig, blir antagligen en långärmad vit jacka för din del, så du är neurotisk, ängslig och harig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in