2024-05-05, 11:36
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Jag har planerat lite snett och r i Tyskland och bilen gnller om att den vill ha sin xxxx km service. Har varit med om detta tidigare och lst problemet p plats. D hade jag dock service plan p bilen s var utan kostnad.

S vad vet ni, r det kostnadseffektivt att lmna en tysk bil p en tysk mrkesverkstad eller blir det samma som att gra det i Sverige?

(Mrkesverkstad finns p orten, om inte guiden har ngot frslag p stlle att frstrtiden under servicen s kan ju googlehjlpa till. Har noll koll p priser fr service, drar bara kortet som regel)
Citera
2024-05-05, 12:18
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Jag har planerat lite snett och r i Tyskland och bilen gnller om att den vill ha sin xxxx km service. Har varit med om detta tidigare och lst problemet p plats. D hade jag dock service plan p bilen s var utan kostnad.

S vad vet ni, r det kostnadseffektivt att lmna en tysk bil p en tysk mrkesverkstad eller blir det samma som att gra det i Sverige?

(Mrkesverkstad finns p orten, om inte guiden har ngot frslag p stlle att frstrtiden under servicen s kan ju googlehjlpa till. Har noll koll p priser fr service, drar bara kortet som regel)

Omjligt att veta. Men kolla vad de tar fr en service Tyskland och sen kollar vad de tar fr den i Sverige.

Fr oss hr med noll information r det som att gissa hur lngt ett snre r .
Citera
2024-05-05, 12:27
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Omjligt att veta. Men kolla vad de tar fr en service Tyskland och sen kollar vad de tar fr den i Sverige.

Fr oss hr med noll information r det som att gissa hur lngt ett snre r .

Det r standard service, s frgan handlar inte om det exakta priset, utan pm PRISLGET!
Detta r inte ngot jag r intresserad av att gra prisjmfrelse p utan bara f gjort fr att skerstlla andrahandsvrde p bilen.

Jmfr med att en schnitzel Wiener art kostar ca 17 i Tyskland och i Sverige kostar samma rtt ca SEK200 s priset r det samma. Samma med l standardpriset fr .5 l r 4,5 till 5 dvs SEK 54 till 60 vilket rngot billigare men inte s man hjer p gonbrynen.
Citera
2024-05-05, 12:45
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was

Brukar vara samma pris.
Men vr skrpvaluta gr att det blir dyrare.
Citera
2024-05-05, 12:48
Medlem
Hurt-kes avatar
Med tanke p kronans lga vrde nu s r det knappast billigare i Tyskland.

Dremot r det billigare i ex Polen eftersom det allmnna kostnadslget r mycket lgre dr.

Jag har servat min hoj i Polen flera ggr och det r nstan halva priset mot Sverige. Det var iof ngra r sen och kronan har gtt ner sen dess...
Citera
2024-05-17, 10:18
Medlem
Nr jag kollade p priserna i Tyskland fr ca 5 r sen var det ca 20-30% procent billigare, men sen dess har ju kronan strtdykt s det lr knappast vara billigare nu.
Citera
2024-05-17, 11:05
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Brukar vara samma pris.
Men vr skrpvaluta gr att det blir dyrare.

ven min observation, det r ungefr samma pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in