2024-05-05, 11:05
Medlem
score!s avatar
En artikel jag läste hävdar att män, oavsett ålder, är mest attraherade av kvinnor i 20-årsåldern. Enligt en finsk studie publicerad i tidskriften Evolution and Human Behavior, är detta inte enbart en preferens utan snarare ett resultat av mäns biologiska programmering.

I studien tillfrågades 12 656 män och kvinnor i åldrarna 18 till 49 år om vilken åldersgrupp de var mest sexuellt attraherade av under det senaste året. Resultaten visade att kvinnor föredrog män i sin egen ålder eller något äldre, medan män i alla åldrar var mest attraherade av kvinnor i mitten av 20-årsåldern.

Forskarna bakom studien menar att detta fenomen kan förklaras av evolutionära faktorer. Medan kvinnor söker efter män med resurser, letar män efter tecken på ungdom och fertilitet. Högst fertilitet uppskattas förekomma i mitten av 20-årsåldern, med en nedgång efter 35 års ålder. Trots dessa preferenser visade studien att de flesta män inte har sexuella relationer med kvinnor i 20-årsåldern, utan kvinnor tenderar att ha partners i sin egen åldersgrupp.

Vad anser ni om dessa forskningsresultat? Hur mycket av mäns attraktion till yngre kvinnor är biologiskt och hur mycket är kulturellt påverkat? Hur relevanta är evolutionära förklaringar till mänskligt beteende i det moderna samhället? Stämmer dessa vetenskapliga påståenden överens med era personliga erfarenhet och observationer?

https://www.bolde.com/men-all-ages-w...-science-says/
Citera
2024-05-05, 11:20
Medlem
Jag anser att detta stödjer teorin att medelålders singelkvinnor mår bättre än medelålders gifta kvinnor. Och därmed att konservativa har fel i att kvinnor borde gifta sig för att må bra när de blir äldre. Kvinnan uppskattas bara som kvinna tills hon är 30-35, och efter det uppskattas hon som hembiträde medan maken jagar yngre förmågor.

Män borde sluta ljuga om att de vill ha en livspartner och börja leva i enlighet med sin biologi istället. Så slipper kvinnor bli besvikna/sårade på köpet.
Citera
2024-05-05, 11:21
Medlem
diseuses avatar
För den som föredrar att läsa den underliggande forskningen snarare än ett referat så gäller det följande artikel:

Antfolk, J., Salo, B., Alanko, K., Bergen, E., Corander, J., Sandnabba, N. K., & Santtila, P. (2015). ”Women’s and men’s sexual preferences and activities with respect to the partner’s age: evidence for female choice”. Evolution and Human Behavior. doi: 10.1016/j.evolhumbehav.2014.09.003
Citera
2024-05-05, 11:44
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Tja detta stöds ju av adonis kulturen inom bögvärlden. Är du man, 20 något, hyfsat snygg, inte otränad, kan le och gillar andra män behöver du aldrig gå hem ensam eller betala för dina öl...
Citera
2024-05-05, 11:55
Medlem
Som kvinna märker jag inte av det. Män vill alltid ligga oavsett min ålder.
Citera
2024-05-05, 11:55
Medlem
RedXs avatar
Behövde en studie göras för att komma fram till detta?
Citera
2024-05-05, 11:59
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag har sett tidigare undersökningar som varit ännu mer exakta. Män i alla åldrar anser att kvinnor peakar vid 23. JA, så exakta har dom varit.
Citera
2024-05-05, 12:44
Medlem
StorTuffBikers avatar
Inte det minsta konstigt. När det kommer till kritan har män instinkter som gör att vi vill sprida våra gener vidare så mycket som möjligt, och då kommer vi attraheras av de som kan sprida dem. Denna drivkraft har sedan skambelagts i vår kultur så det anses som fult att vilja göra det. Men inte minst beror det väl på tryggheten. En vanlig man utan en massa pengar vill nog inte göra sig av med frugan och riskera allt det för att söka efter yngre partners. Bland rika och mäktiga människor är det dock ingenting konstigt. Robert Deniro fick väl en unge för något år sedan bara? Det är inte ovanligt att rika män har flera kullar av barn med olika fruar.
Citera
2024-05-05, 13:08
Medlem
CalleG16s avatar
Det är väl då kvinnor är som mest fertila? Kan det ligga något i det?
Citera
2024-05-05, 13:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Jag anser att detta stödjer teorin att medelålders singelkvinnor mår bättre än medelålders gifta kvinnor. Och därmed att konservativa har fel i att kvinnor borde gifta sig för att må bra när de blir äldre. Kvinnan uppskattas bara som kvinna tills hon är 30-35, och efter det uppskattas hon som hembiträde medan maken jagar yngre förmågor.

Män borde sluta ljuga om att de vill ha en livspartner och börja leva i enlighet med sin biologi istället. Så slipper kvinnor bli besvikna/sårade på köpet.
Det var ett svar värdigt en student på Södertörn hör jag.

Man kan också tänka sig att en förfrågan om vilken kvinna man finner mest attraktiv av A. En tjugoåring B. En fyrtioåring och C. En sextioåring så kommer nog de flesta män svara att sexuellt så är förstås en 20-åring mest attraktiv. Det betyder ju inte att han har en chans att träffa dessa. Ej heller att han skulle välja 20-åringen om de faktiskt träffades.

Kvinnor börjar i allt högre grad ha sexuellt umgänge med yngre män, för att yngre män finner äldre kvinnor sexuellt attraktiva. Vad är attraktivt för dem? Att de inte kommer vilja binda sig eller ha barn, eller att de är skrynkliga?

En tredje förklaring är också att yngre kvinnor är mer sexuellt aktiva än 60-åriga kvinnor. Män slutar aldrig vara sexuellt förberedda.
Citera
2024-05-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det var ett svar värdigt en student på Södertörn hör jag.

Man kan också tänka sig att en förfrågan om vilken kvinna man finner mest attraktiv av A. En tjugoåring B. En fyrtioåring och C. En sextioåring så kommer nog de flesta män svara att sexuellt så är förstås en 20-åring mest attraktiv. Det betyder ju inte att han har en chans att träffa dessa. Ej heller att han skulle välja 20-åringen om de faktiskt träffades.

Kvinnor börjar i allt högre grad ha sexuellt umgänge med yngre män, för att yngre män finner äldre kvinnor sexuellt attraktiva. Vad är attraktivt för dem? Att de inte kommer vilja binda sig eller ha barn, eller att de är skrynkliga?

En tredje förklaring är också att yngre kvinnor är mer sexuellt aktiva än 60-åriga kvinnor. Män slutar aldrig vara sexuellt förberedda.

Jag vet inte varför du formulerar ditt inlägg som en motattack. Du håller uppenbarligen med mig.
Citera
2024-05-05, 13:43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Jag vet inte varför du formulerar ditt inlägg som en motattack. Du håller uppenbarligen med mig.
Det jag vände mig emot var din beskrivning av kvinnan, att mannen "jagar", vilket knappast är fallet vid en förfrågan om tre vilt främmande nyllen vilken som är mest sexuellt attraktiv.

Om jag visar dig tre kort
1. Benjamin Ingrosso
2. Björn Borg
3. George Soros

Vilken är mest sexuellt attraktiv? Om du svarar 1 är kvinnor gummsjuka, svarar du 2 är kvinnor bara intresserade av rampljus och svarar du 3 är kvinnor bara intresserade av makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in