Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-05, 13:48
Det handlar inte om ung ålder. Mäns ögon är korrelerade med smala former, inte ålder. Äldre kvinnor är lika attraktiva givet att smalheten består.
Även om det inte är biologiskt försvarbart så är det det utifrån vad kvinnor kan lura mäns ögon med. Män kan inte skilja på smalhet och smalhet. Det handlar inte om ålder först och främst eftersom så avancerade är inte män.
Citera
2024-05-05, 13:49
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Som kvinna märker jag inte av det. Män vill alltid ligga oavsett min ålder.

Självklart studien säger inget om att män inte kan tänka sig äldre. Men hade de kunnat få en 25åring istället flr dig så hade de flesta kört på det, säger studien.
Citera
2024-05-05, 13:51
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyam
Det handlar inte om ung ålder. Mäns ögon är korrelerade med smala former, inte ålder. Äldre kvinnor är lika attraktiva givet att smalheten består.
Även om det inte är biologisk försvarbart så är det det utifrån vad kvinnor kan lura män ögon med. Män kan inte skilja på smalhet och smalhet.

En sanning med modifikation, iaf enligt mig.

Ja så länge som en kvinna ser ut som en kvinna är hon attraktiv. Men utöver smal midja krävs också långt hår, breda höfter, kvinnliga nätta ansiktsdrag och små händer.

Ändras dessa börjar hon se ut som en man och är då inte längre attraktiv i mina ögon.
Citera
2024-05-05, 13:52
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
En sanning med modifikation, iaf enligt mig.

Ja så länge som en kvinna ser ut som en kvinna är hon attraktiv. Men utöver smal midja krävs också långt hår, breda höfter, kvinnliga nätta ansiktsdrag och små händer.
Petit med andra ord precis som kvinnor vill ha manlighet.
Citera
2024-05-05, 13:53
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Petit med andra ord precis som kvinnor vill ha manlighet.
Det är en populär smak. Sen finns alltid undantag, män som gillar kortklippta kvinnor som ser ut som män i ansiktet och saknar midja. Men de är undantag.
Citera
2024-05-05, 14:02
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Det är en populär smak. Sen finns alltid undantag, män som gillar kortklippta kvinnor som ser ut som män i ansiktet och saknar midja. Men de är undantag.
Att män vill ha smalare och nästan undernärda kvinnor beror inte på att de är mer fertila än kvinnor med lagom BMI, utan att mäns ögon tydligare kan se att undernärda kvinnor inte är gravida och det är vad saken handlar om. Åldern har män inte hunnit anpassa sig till.

Långt över fertil ålder kan förfarande smala kvinnor få mäns ögon att tro att de är i rätt ålder. Det är inget logiskt utan det är känslor som styr om man inte kallt kalkylerar om vad man är ute efter.
Citera
2024-05-05, 14:09
Medlem
zombie-nations avatar
Vet inte om jag skulle låta den sajten tolka en studie. De verkar ju mest vara någon form av slaskblaska.
Citera
2024-05-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av score!
En artikel jag läste hävdar att män, oavsett ålder, är mest attraherade av kvinnor i 20-årsåldern. Enligt en finsk studie publicerad i tidskriften Evolution and Human Behavior, är detta inte enbart en preferens utan snarare ett resultat av mäns biologiska programmering.

I studien tillfrågades 12 656 män och kvinnor i åldrarna 18 till 49 år om vilken åldersgrupp de var mest sexuellt attraherade av under det senaste året. Resultaten visade att kvinnor föredrog män i sin egen ålder eller något äldre, medan män i alla åldrar var mest attraherade av kvinnor i mitten av 20-årsåldern.

Forskarna bakom studien menar att detta fenomen kan förklaras av evolutionära faktorer. Medan kvinnor söker efter män med resurser, letar män efter tecken på ungdom och fertilitet. Högst fertilitet uppskattas förekomma i mitten av 20-årsåldern, med en nedgång efter 35 års ålder. Trots dessa preferenser visade studien att de flesta män inte har sexuella relationer med kvinnor i 20-årsåldern, utan kvinnor tenderar att ha partners i sin egen åldersgrupp.

Vad anser ni om dessa forskningsresultat? Hur mycket av mäns attraktion till yngre kvinnor är biologiskt och hur mycket är kulturellt påverkat? Hur relevanta är evolutionära förklaringar till mänskligt beteende i det moderna samhället? Stämmer dessa vetenskapliga påståenden överens med era personliga erfarenhet och observationer?

https://www.bolde.com/men-all-ages-w...-science-says/

Jag frågade chatgpt om detta och ang kvinnor så efter ca 2år från den första mensen är de flesta kvinnors menstruationscykel regelbunden och stabil (då är kvinnan fullt fertil). Och den första mensen kommer i regel från 8-9 år till 15-16 år.

Snittet verkar vara vid typ 12 år men det finns säkert stor variation beroende på etnicitet och inviduella skillnader men det skulle ju betyda logiskt att en 14-15årig tjej bör vara minst lika fertil som en 25årig (om inte mer) men det är ju inte så pk att säga men antar att det är i den åldern de blir lagligt för dem att ha sex i de flesta länder.

Antar även att det för män bör vara i snitt typ 3 år senare så from i 17-18års åldern kan jag tänka mig.

När fertiliteten droppar är ju också väldigt individuellt men vid 35 hos kvinnor till efter 40åldern hos män.dock finns det ju fler män som blivit fäder upp i tex 80års åldern så extrema skillnader finns där.

Intressant ämne!

Detta lär ju så klart också vara kopplat till attraktionen hos människor i mänsklighetens historia.
Senast redigerad av Adventurer6 2024-05-05 kl. 14:31.
Citera
2024-05-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det jag vände mig emot var din beskrivning av kvinnan, att mannen "jagar", vilket knappast är fallet vid en förfrågan om tre vilt främmande nyllen vilken som är mest sexuellt attraktiv.

Om jag visar dig tre kort
1. Benjamin Ingrosso
2. Björn Borg
3. George Soros

Vilken är mest sexuellt attraktiv? Om du svarar 1 är kvinnor gummsjuka, svarar du 2 är kvinnor bara intresserade av rampljus och svarar du 3 är kvinnor bara intresserade av makt.

Haha, kunde du inte hitta bättre exempel.

Benjamin Ingrosso är inte speciellt attraktiv.

Visst pengar attraherar säkert några kvinnor men många gillar unga starka hunkar för sex.
För en relation är ju många kvinnor mer beräknande.

En ung kille som är snygg är komikern Matt Rife. Han blir ju rik också med alla shower men kolla hans sexuella energi. Wow Wow Wow

Hade tagit honom som fattiglapp också
Citera
2024-05-05, 14:35
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Att män vill ha smalare och nästan undernärda kvinnor beror inte på att de är mer fertila än kvinnor med lagom BMI, utan att mäns ögon tydligare kan se att undernärda kvinnor inte är gravida och det är vad saken handlar om. Åldern har män inte hunnit anpassa sig till.

Långt över fertil ålder kan förfarande smala kvinnor få mäns ögon att tro att de är i rätt ålder. Det är inget logiskt utan det är känslor som styr om man inte kallt kalkylerar om vad man är ute efter.

Jag vet inte om du får din information från Tik-tok.
Men de flesta män vill i min erfarenhet inte ha en "nästan undernärd" kvinna utan en sund kvinna med breda höfter, smal midja. En normal man är lika attraherad av en anorektisk kvinnokropp som av en 12-årig pojkkropp, dvs attraktion = 0.
Citera
2024-05-05, 14:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Haha, kunde du inte hitta bättre exempel.

Benjamin Ingrosso är inte speciellt attraktiv.

Visst pengar attraherar säkert några kvinnor men många gillar unga starka hunkar för sex.
För en relation är ju många kvinnor mer beräknande.

En ung kille som är snygg är komikern Matt Rife. Han blir ju rik också med alla shower men kolla hans sexuella energi. Wow Wow Wow

Hade tagit honom som fattiglapp också
Tror du missade poängen, vad du än väljer kan jag välja att se dig som något som missgynnar dig.
Citera
2024-05-05, 14:39
Naturligtvis. Allt går neråt för kvinnan efter 25.

Utseende och fysik obviously, men eftersom de inte utvecklas mentalt eller mognar vidare heller efter 25 utan stannar där resten av livet till skillnad från män har de inte heller den lilla fördelen med åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in