Citat:
Ursprungligen postat av
Scubahero
Jag har aldrig bekänt mig till något särskilt parti men var nog länge ganska vänsterorienterad. Har sett positivt på tex invandring mm. Har med ålder, utbildning och erfarenhet tvärvänt. Jag tror mycket av åsikterna jag hade förr handlade mest om en önskan om hur saker skulle fungera, medan jag idag är mer pragmatisk och ser till hur saker och ting faktiskt är. Jag är djupt oroad över Sveriges framtid och kommer nog för första gången att rösta på ett högerparti vid nästa val, och inte vilket parti som helst, utan SD. Jag tänker att om en sådan som jag kan göra en sådan helomvändning så finns det nog fler som gjort/kommer göra det. En nackdel som jag upptäckt är dock att jag knappt vågar yppa något om mina åsikter offentligt längre. Jobbar inom ett område som känns ganska vänsterlutat och det är bland annat i arbetet som jag gjort en hel del erfarenheter om invandringens negativa konsekvenser, tex genom möten med invandrare som bott i Sverige under mååånga år men knappt kan ett ord svenska, eller vad sägs om de många invandrare som lätt och ledigt kan ta med hela familjen på semester i hemlandet men som inte ens har arbete, vad gör de här?! Vad tror ni, går det att vända skutan för Sveriges del och vad krävs i så fall?
Välkommen till verkligheten! Synd bara att det tagit 15 år för lång tid för folk med dina typer av åsikter att börja inse vart skutan är påväg. Nåväl, bättre sent än aldrig antar jag.
Hade folk insett att det fanns ett problem med invandringen och allt vad den medför runt 2010 när SD för första gången kom in i riksdagen (eller ännu bättre kommit in redan 2006) hade utsikterna för att kunna reparera den läckande kölen varit goda. Nu har det redan gått så långt att skeppet tar in massvis med vatten och är dessutom påväg över ett vattenfall.
Så till din fråga: ”Vad behövs för att fixa denna situationen?”
Det kommer krävas enorma ansträngningar, förmodligen av den sort som inte gemene man med en lätt vänster eller center lutning kommer tycka om speciellt mycket, 30 talet kommer eka återigen. Militariserad polis kommer behöva aktiva runda upp och internera något tusental av de mest aktiva brottslingar i diverse kriminella nätverk, förslagsvis sätts dessa i koncentrationsläger (inte dödsläger ala ww2 propaganda) innan vidare utslussning tillbaka till deras hemländer verkställs. De som enbart är svenska medborgare är tuffare fråga om vad man ska göra med. Jag hade kunnat lista några alternativ jag personligen hade valt om jag var i position att bestämma men alla hade varit väldigt ingripande mot personlig frihet.
Korruptionen som ätit sig in som termiter väldigt fort i det svenska samhället är också en tuff fråga. När det väl fått fäste är det extremt svårt att få bort. Hårda straff, tjänstemanna ansvar, hård kontroll av vissa sektorer är väl några av svaren på hur man eventuellt skulle kunna angripa detta problem.
Utöver de jag skrivit om ovan finns det såklart andra problemområden att tackla för att ”make Sweden great again”. Ekonomin, produktionen, bostadsmarknaden, ja det mesta i Sverige behövs tas tag i med hårdhandskarna för att vi verkligen skulle kunna bli en framgångsrik och hälsosam nation igen. Vi hade behövt rensa ut politiker som aktivt arbetar för att underminera Sverige. Idén om Sverige som en humanitär stormakt och allt tankegods som hör till detta måste släppas helt, vi ser till oss själv först och våra grannländer som vi har goda förbindelser med i andra hand. Resten ska vi naturligtvis hjälpa om vi kan men ingen nation bör förlita sig på hjälp utifrån vid kärva situationer.
Jag hade kunnat fortsätta i all evighet men jag skulle även vilja fråga dig TS några frågor.
Vad tycker du om mina förslag jag skrivit ovan? Anser du de vara bra eller dåliga och anser du de var för inskränkande av de rättigheter vi har givit alla våra medborgare? Hade du varit villig att utföra idéer som dessa eller är det för långt gånget för en person med relativt nyöppnade ögon om Sveriges situation?
Jag skulle också vilja veta vad ditt ”Jimmy moment” var? Samt om du tills nyligen trott på den statliga propaganda som SVT tjärnar ut?
Må väl.