2024-05-04, 23:26
Medlem
Smugumins avatar
Sålänge vi får tillbaka vänsterstyre nästa val så ser jag positivt på framtiden.
Citera
2024-05-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Jag har aldrig bekänt mig till något särskilt parti men var nog länge ganska vänsterorienterad. Har sett positivt på tex invandring mm. Har med ålder, utbildning och erfarenhet tvärvänt. Jag tror mycket av åsikterna jag hade förr handlade mest om en önskan om hur saker skulle fungera, medan jag idag är mer pragmatisk och ser till hur saker och ting faktiskt är. Jag är djupt oroad över Sveriges framtid och kommer nog för första gången att rösta på ett högerparti vid nästa val, och inte vilket parti som helst, utan SD. Jag tänker att om en sådan som jag kan göra en sådan helomvändning så finns det nog fler som gjort/kommer göra det. En nackdel som jag upptäckt är dock att jag knappt vågar yppa något om mina åsikter offentligt längre. Jobbar inom ett område som känns ganska vänsterlutat och det är bland annat i arbetet som jag gjort en hel del erfarenheter om invandringens negativa konsekvenser, tex genom möten med invandrare som bott i Sverige under mååånga år men knappt kan ett ord svenska, eller vad sägs om de många invandrare som lätt och ledigt kan ta med hela familjen på semester i hemlandet men som inte ens har arbete, vad gör de här?! Vad tror ni, går det att vända skutan för Sveriges del och vad krävs i så fall?

Det finns INGEN så kallad "rättvisa"!!!

Att "vända skutan" blir nog svårt utan rent myteri och det kommer aldrig hända i Sverige!

Det bästa du kan göra är nog att bita dig i tungan, acceptera nederlaget och hoppas på bättre tider...

Glöm inte att "knyta näven i fickan också"!...

Good luck sweedoo!
Citera
2024-05-04, 23:32
Medlem
The Mayor of London is a Muslim.

The mayor of Birmingham is a Muslim.

The Mayor of Leeds is Muslim.

Mayor of Blackburn - Muslim.

The mayor of Sheffield is a Muslim.

The mayor of Oxford is a Muslim.

The mayor of Luton is a Muslim.

The mayor of Oldham is Muslim.

The mayor of Rochdale is Muslim

All this was achieved by only 4 million Muslims out of 66 million people in England:

Today there are over 3,000 mosques in England.

There are over 130 sharia courts.

There are more than 50 Sharia Councils.

78 percent of Muslim women do not work, receive state support + free accommodation.

63 percent of Muslims do not work, receive state support + free housing.

State-supported Muslim families with an average of 6 to 8 children receive free accommodation.

Now every school in the UK is required to teach lessons about Islam.

Has anyone ever been given an opportunity to vote for this?
7:26 PM · May 4, 2024
·
5.1M
Views
Citera
2024-05-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Sålänge vi får tillbaka vänsterstyre nästa val så ser jag positivt på framtiden.

Jag håller med dig!

Värre kan det knappast bli eller?
Citera
2024-05-04, 23:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Invandringsfrågan är dessvärre en fråga där det inte fungerar att vakna försent. Att förhindra en massinvandring från mellanöstern för 40-50 år sedan hade gjort skillnad. Vad kan man göra nu som inte bryter mot diverse FN-konventioner? Vi har enorma grupper kriminella muslimer i Sverige vars enda syfte med tillvaron är att suga ut svenska skattebetalare varvat med kriminalitet och terrorism. Skadan är permanent och mycket svårlöslig. Svensken är en bortskämd idiot som levt i en curlad tillvaro för länge. Nu vaknar hen upp med en dundrande baksmälla.

Vad FN tycker kan man skita fullständigt i. Det finns lösningar, men de är desperata och skulle nog bryta mot en och annan grundlag och så länge folk fortsätter rösta på partier som vill ha mer invandring så är det här landet kört.
Citera
2024-05-04, 23:52
Medlem
Man behöver ändra grundlagen för att kunna dra in svenska medborgarskap. Tar minst två mandatperioder och ingen talar om det. Så. Vem vågar tala om det av våra kära ledare?

Man behöver förändra försäkringssystemen så att det går att särskilja en migrant från en icke-migrant. Men det är olagligt idag. Du får inte heller tex göra skillnad på en (sannolikt) rättskaffens norrman som migrerat hit (av någon outgrundlig anledning, kanske är han eritrean också) och en från Irak.

Den samhällsomstörtande ekonomiska brottsligheten är redan känd. Maffia. Familj. Klan. En stat i staten.

Det är ett ganska stort svek som flera regeringar har utsatt oss för. Jag har aldrig haft speciellt stor lust att öppna mitt hjärta. Inte för att jag inte bryr mig utan för att vi måste bibehålla kontrollen och inte sprida kaoset. Tyvärr lär det här hålla på mycket länge. Och det är väl inget som talar för att invandringen har avstannat. Eller hur?
Citera
2024-05-05, 00:04
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Jag har aldrig bekänt mig till något särskilt parti men var nog länge ganska vänsterorienterad. Har sett positivt på tex invandring mm. Har med ålder, utbildning och erfarenhet tvärvänt. Jag tror mycket av åsikterna jag hade förr handlade mest om en önskan om hur saker skulle fungera, medan jag idag är mer pragmatisk och ser till hur saker och ting faktiskt är. Jag är djupt oroad över Sveriges framtid och kommer nog för första gången att rösta på ett högerparti vid nästa val, och inte vilket parti som helst, utan SD. Jag tänker att om en sådan som jag kan göra en sådan helomvändning så finns det nog fler som gjort/kommer göra det. En nackdel som jag upptäckt är dock att jag knappt vågar yppa något om mina åsikter offentligt längre. Jobbar inom ett område som känns ganska vänsterlutat och det är bland annat i arbetet som jag gjort en hel del erfarenheter om invandringens negativa konsekvenser, tex genom möten med invandrare som bott i Sverige under mååånga år men knappt kan ett ord svenska, eller vad sägs om de många invandrare som lätt och ledigt kan ta med hela familjen på semester i hemlandet men som inte ens har arbete, vad gör de här?! Vad tror ni, går det att vända skutan för Sveriges del och vad krävs i så fall?

Välkommen till verkligheten! Synd bara att det tagit 15 år för lång tid för folk med dina typer av åsikter att börja inse vart skutan är påväg. Nåväl, bättre sent än aldrig antar jag.

Hade folk insett att det fanns ett problem med invandringen och allt vad den medför runt 2010 när SD för första gången kom in i riksdagen (eller ännu bättre kommit in redan 2006) hade utsikterna för att kunna reparera den läckande kölen varit goda. Nu har det redan gått så långt att skeppet tar in massvis med vatten och är dessutom påväg över ett vattenfall.

Så till din fråga: ”Vad behövs för att fixa denna situationen?”
Det kommer krävas enorma ansträngningar, förmodligen av den sort som inte gemene man med en lätt vänster eller center lutning kommer tycka om speciellt mycket, 30 talet kommer eka återigen. Militariserad polis kommer behöva aktiva runda upp och internera något tusental av de mest aktiva brottslingar i diverse kriminella nätverk, förslagsvis sätts dessa i koncentrationsläger (inte dödsläger ala ww2 propaganda) innan vidare utslussning tillbaka till deras hemländer verkställs. De som enbart är svenska medborgare är tuffare fråga om vad man ska göra med. Jag hade kunnat lista några alternativ jag personligen hade valt om jag var i position att bestämma men alla hade varit väldigt ingripande mot personlig frihet.

Korruptionen som ätit sig in som termiter väldigt fort i det svenska samhället är också en tuff fråga. När det väl fått fäste är det extremt svårt att få bort. Hårda straff, tjänstemanna ansvar, hård kontroll av vissa sektorer är väl några av svaren på hur man eventuellt skulle kunna angripa detta problem.

Utöver de jag skrivit om ovan finns det såklart andra problemområden att tackla för att ”make Sweden great again”. Ekonomin, produktionen, bostadsmarknaden, ja det mesta i Sverige behövs tas tag i med hårdhandskarna för att vi verkligen skulle kunna bli en framgångsrik och hälsosam nation igen. Vi hade behövt rensa ut politiker som aktivt arbetar för att underminera Sverige. Idén om Sverige som en humanitär stormakt och allt tankegods som hör till detta måste släppas helt, vi ser till oss själv först och våra grannländer som vi har goda förbindelser med i andra hand. Resten ska vi naturligtvis hjälpa om vi kan men ingen nation bör förlita sig på hjälp utifrån vid kärva situationer.

Jag hade kunnat fortsätta i all evighet men jag skulle även vilja fråga dig TS några frågor.

Vad tycker du om mina förslag jag skrivit ovan? Anser du de vara bra eller dåliga och anser du de var för inskränkande av de rättigheter vi har givit alla våra medborgare? Hade du varit villig att utföra idéer som dessa eller är det för långt gånget för en person med relativt nyöppnade ögon om Sveriges situation?

Jag skulle också vilja veta vad ditt ”Jimmy moment” var? Samt om du tills nyligen trott på den statliga propaganda som SVT tjärnar ut?

Må väl.
Citera
2024-05-05, 00:12
Medlem
Citat:
Vad tror ni, går det att vända skutan för Sveriges del och vad krävs i så fall?
Nix det var för sent redan för 10 år sedan.
Citera
2024-05-05, 00:17
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och hur lång tid tog det för dig att inse detta? Vi som såg problemen komma tidigt och sett allt gå utför sedan tidigt åttiotal och aktivt ropat åt såna som dig att vakna i över 30 år anser att du är på tok för sent ute för att vända kappan efter vinden först nu.

Du är en av de skyldiga till vad vi ser idag. Tro inte att vi kommer ha sympati för dig heller. Du hade din chans.

Jag är också en som såg problem relativt tidigt (innan valet 2010) och försökt få andra att vakna har väldigt svårt för att inte känna att de som inte förstått vart det barkade är medskyldiga. Som du säger är det för sent att vända kappan efter vinden nu och försöka bli ”en i laget”. Personer som hävdar ignorans i dagens läge kommer aldrig att gå att lita på i frågor som gäller Sveriges framtid men vi måste försöka lägga band på oss och följa den goda kristna tesen att ”forgive them, for they do not know what they do.”

De som däremot vetat vad dom sysslade med och aktivt arbetat för att förstöra Sverige och svenska folket ska visas noll sympati och dömas extremt hårt för sina brott. Finns flera politiker och politiska aktörer som jag utan att överdriva anser borde dömas till dödstraff. Förräderi har nästan alltid och överallt straffats med döden, jag ser ingen anledning till att inte vissa personer bör möta samma öde.
Citera
2024-05-05, 00:23
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:

Vi behöver repatriera massor. SD är inte villiga att göra det. I dagens läge finns det bara ett parti och det är Alternativ för Sverige.

Blattarna måste åka hem. De kan inte integreras. De vill inte det och framför allt så ska inte vi ha afrikaner och albaner springandes runt här som tror att de kan lajva svenskar. Det är det eller inbördeskrig vi har att välja på.
Citera
2024-05-05, 00:24
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Det är bara att skita i FN-konventioner. Ingen bryr sig. Tror du FN kommer bomba Sverige eller. Dom har ingen militär. Det är bara för att enas om miljön osv som FN finns. När nationen tar kontroll så håller dom käft.
Nu är vi ju med i NATO, så globalisterna kan nog med enkelhet rättfärdiga att "återställa ordningen" om vi skulle försöka befria vårt land från elände.

Inte för att jag är för folkmord eller så, men det här är inte en bra situation för svenskarna.
Citera
2024-05-05, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Det går absolut. Det finns så många svaga defaitister här på Flashback. Lyssna inte på dom. Vi kan fixa vårt land igen. Genom utkastning och stängd gräns för apor och hyenor. Framtiden är ljus när det svenska folket får bestämma. Frågan är hur vi ska göra. Ska vi ta makten i partier i riksdagen inifrån? Eller ska vi ta makten vi folket utifrån? Sålänge Sverige är svenskt utan apor och hyenor är jag nöjd. Vi är den finaste grenen av den germanska folkslaget - och det skall vi försvara. Sverige ÄR bäst i världen.

Finns inga politiker som vågar ta dessa beslut.
År efter år har vi sett en utveckling åt fel håll.
De tjafsar fortfarande i träsket där de beskyller varann för att vara "rasister" så fort något ska göras för att stävja utvecklingen.
Nej Sverige är för evigt raserat och förstört!
Det är endast i drömmen du kan se det en gång fina landet. Tyvärr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in