2024-05-04, 12:26
Medlem
LaettMjoelks avatar
Valborgshelgen bjöd på strålande väder vilket också gör att folk kommer ur sina hem och rör sig mer ute på gatorna. Så även jag och min familj som bestämde oss för att göra ett besök vid stadens strand.

På väg till stranden åker man förbi unga män från mellanöstern gåendes i klungor eller åkandes på elsparkcyklar iklädda jeans, hoodtröja och dunfodrade västar trots att det är +22 grader. Vid stopp vid övergångsställe står flera kvinnor med slöja, också de klädda som att det vore strax över noll-strecket. Åker även förbi några restauranger med arabisk-klingande namn med fula skyltar och massa gigantiska bilder på mat på fönsterrutorna.

Väl på stranden och mitt i för-sommarhettan kommer en överviktig kvinna i burka och vaggar förbi. Barn av utländsk härkomst som skriker/plaskar i det kalla vattnet som att de håller på att dö och mammor fullt påklädda från topp till tå med slöja som skriker lika mycket som barnen på främmande språk. Då och då hör man en bil som glider förbi och dunkar ut någon arabisk hit från bilen - hörs tydligt trots att vägen är en liten bit bort.

Det finns också några svenskar runtom oss - tysta och gör inte mycket väsen av sig. Även några asiater också fullt påklädda, men de som jag kan se som etniska svenskar är definitivt minoriteter.

Jag kom på mig själv att bli ledsen och nedstämd. Jag älskar svensk och nordisk kultur. Det vi har byggt upp under så lång tid och på våra förfäders hårda arbete är bortkastat. I skidbacken och i skärgården ser jag aldrig några invandrare, och det är en fröjd. Men utanför dessa ställena kommer du aldrig undan att du känner dig som en turist i ditt egna land.

Så OTROLIGT många med utländska härkomst som vi försörjer. Alla miljoner i bidrag som "svenskar" plockar från försäkringskassan och utnyttjar. Alla sätt att komma runt system för att ekonomiskt våldta svenskar genom att tömma Agdas pension genom scam-samtal eller skicka ut minderåriga på drog-ärenden. Ja, ni vet ju - kreativiteten och uppfinningsrikedomen i hur man lutar svenskar är väldigt stor.

Hur känner ni andra när ni ser er omkring i era städer nu under sommaren? Känner ni att Sverige fortfarande är svenskt?

Jag tycker det känns så satans tråkigt att mina barn inte kommer få växa upp i samma typ av samhälle jag fick - utan ett samhälle som är präglat av alla problem invandring fört med sig.

Sorry för stavfel osv - är så otroligt trött idag så har inte riktigt energi att läsa igenom och rätta slarv.
Citera
2024-05-04, 12:38
Medlem
Vilken stad?
Citera
2024-05-04, 12:51
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Valborgshelgen bjöd på strålande väder vilket också gör att folk kommer ur sina hem och rör sig mer ute på gatorna. Så även jag och min familj som bestämde oss för att göra ett besök vid stadens strand.

På väg till stranden åker man förbi unga män från mellanöstern gåendes i klungor eller åkandes på elsparkcyklar iklädda jeans, hoodtröja och dunfodrade västar trots att det är +22 grader. Vid stopp vid övergångsställe står flera kvinnor med slöja, också de klädda som att det vore strax över noll-strecket. Åker även förbi några restauranger med arabisk-klingande namn med fula skyltar och massa gigantiska bilder på mat på fönsterrutorna.

Väl på stranden och mitt i för-sommarhettan kommer en överviktig kvinna i burka och vaggar förbi. Barn av utländsk härkomst som skriker/plaskar i det kalla vattnet som att de håller på att dö och mammor fullt påklädda från topp till tå med slöja som skriker lika mycket som barnen på främmande språk. Då och då hör man en bil som glider förbi och dunkar ut någon arabisk hit från bilen - hörs tydligt trots att vägen är en liten bit bort.

Det finns också några svenskar runtom oss - tysta och gör inte mycket väsen av sig. Även några asiater också fullt påklädda, men de som jag kan se som etniska svenskar är definitivt minoriteter.

Jag kom på mig själv att bli ledsen och nedstämd. Jag älskar svensk och nordisk kultur. Det vi har byggt upp under så lång tid och på våra förfäders hårda arbete är bortkastat. I skidbacken och i skärgården ser jag aldrig några invandrare, och det är en fröjd. Men utanför dessa ställena kommer du aldrig undan att du känner dig som en turist i ditt egna land.

Så OTROLIGT många med utländska härkomst som vi försörjer. Alla miljoner i bidrag som "svenskar" plockar från försäkringskassan och utnyttjar. Alla sätt att komma runt system för att ekonomiskt våldta svenskar genom att tömma Agdas pension genom scam-samtal eller skicka ut minderåriga på drog-ärenden. Ja, ni vet ju - kreativiteten och uppfinningsrikedomen i hur man lutar svenskar är väldigt stor.

Hur känner ni andra när ni ser er omkring i era städer nu under sommaren? Känner ni att Sverige fortfarande är svenskt?

Jag tycker det känns så satans tråkigt att mina barn inte kommer få växa upp i samma typ av samhälle jag fick - utan ett samhälle som är präglat av alla problem invandring fört med sig.

Sorry för stavfel osv - är så otroligt trött idag så har inte riktigt energi att läsa igenom och rätta slarv.

Du är inte ensam om att ha dessa känslor. Vi är många som känner oss nedstämda över detta faktum, att stadsbilden totalt förändrats på 20 år. Ibland händer det att man som ensam svensk sitter på en buss bland massa människor som pratar främmande språk och då undrar man vad som är så "fint" med denna utveckling? Vad tycker vänstern är så fint med detta? Vill jag uppleva en viss kultur så åker jag isåfall gärna till det landet och upplever den istället för att få min egen kultur utraderad. Känner absolut noll samhörighet med människor som antagligen redan ser ner på mig för den jag är och hur jag lever och som aktivt väljer att prata sina egna språk. Det man får göra är att helt enkelt rösta "rätt" och på olika demokratiska sätt sätta sig emot utvecklingen för att vända den. Att SD blev andra störst 2022 förtäljer att det finns många därute som är av samma uppfattning.
Citera
2024-05-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk

Kanske tid att inse vad grund problemet är ett av dessa problem är att svenskar är så idiotiskt naiva av sig att man bara står där med vidöppen mun och hakan i marken

Freds skadade? Kanske alltid varit så? Ja för varje katastrof som händer här är det en stor wtf moment hur man beter sig.

svenskar blir frysta vid extrema situationer titta bara på Estonia katastrofen, Stockholm syndrom händelsen rånet osv..

Sanningen är att extrema situationer möts med ett annat extremt, Fundament kan också raseras om de inte förstärks.

Dessa problem kan lätt lösas men vi har ledare som ej kan sätta sig i det extrema.

Vi kanske behöver misär för att stärka oss för att uppehålla goda tider och så fortsätter man så upp och ner.

Real life is stranger than fiction.
Citera
2024-05-04, 12:52
Medlem
Uncorruptables avatar
Ja folkutbytet, som vi enligt 1984 doktrinen inte ens skall få diskutera.
INGET ATT DISKUTERA! CIRKULERA! Det är bara en naturlig företeelse med migration helt enkelt. Folkutbytet, där alla skall bli bruna och svarta. Ja allt annat än blonda och trevliga är önskvärt. Det största risk som Sverige har är från högerextremt håll. Alla svenskar är egentligen högerextrema och måste dö snabbt.
Citera
2024-05-04, 12:55
Medlem
TS har rätt. Sverige är för evigt förändrat. Känner själv ofta samma sak, särskilt när man blir utstirrad av passerande täckta kvinnor eller dylikt. Stadsbilden är en helt annan än den vi växte upp med...
Citera
2024-05-04, 13:03
Medlem
Att Sverige är förstört finns det ju flera trådar om. Det är otroligt sorgligt,men inget att göra åt. De som röstat annat än SD är väl nöjda och kan låta bli att gnälla. I min klass fanns tre barn med utländsk bakgrund,en finska en dansk och en italienare. Ser man en bild från en skolklass i dag är vita i minoritet.
Citera
2024-05-04, 13:08
Medlem
Gosifs avatar
Gäller att bo i rätt stadsdel/förort, iaf för er som bor i städer/utanför städer..
Citera
2024-05-04, 13:09
Medlem
Det är lite som i Asterix, det finns kanske en liten del av Sverige som inte har erövrats av romerska legioner. På de seriealbumen så ser man byn genom ett förstoringsglas. Och där kan väl en del människor leva lite isolerat, och få lov att fortsätta vara goda människor.

Jag vet inte riktigt var motsvarigheten till den byn är. Någonstans runt riksdagen och kanske enskilda nyhetsföretag. Ja, bara några plättar här och där. Kanske en handfull överklassområden. Helt klart så måste det ju vara där några sitter och bestämmer. Någon annanstans kan det inte vara. Jag häpnar själv av vad gamla sossar säger till mig idag, men de sitter ju inte där i byn och lever isolerat längre.
Citera
2024-05-04, 13:12
Medlem
DevilsDens avatar
Jag känner inget särskilt, det jag ser är människor.

Länder, hudfärg, ras etc utnyttjas bara via media och annat för att polarisera oss. När man inser att alla är människor som blir utnyttjade av några få familjer så blir detta klart.

Vi är inte menade för att attackera varandra eller kriga. Människan är god i grunden, det är systemet som går igenom oss som är negativt.
Citera
2024-05-04, 13:15
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Vilken stad?
Jag tippar på Malmö.
Citera
2024-05-04, 13:26
Bannlyst
Är ni så handikappade?