• 1
  • 2
2024-05-04, 10:37
Medlem
Nihennas avatar
Man märker det särskilt här på Flashback. Kommentarer på riktig sandlådenivå, med massa slagord, i stil med "HÖHÖ Biden är en pedofil ochdement som går i blöja", "Trump är KUNG och BASED som kommer få bort globohomo, #MAGA2024!!!!!!!!!!!!!!!", "Demokrater är pedofiler HÖHÖHÖ!" osv.

Varför har denna, förlåt, hjärndöda diskussionsmantrat nått Sverige?

Själv känner jag varken bu eller bä kring vare sig Trump eller Biden. Hela USA verkar vara som en enda sandlåda politiskt just nu och jag orkar inte bry mig, men man kan ju inte ens fly den sandlådan här i Sverige för att den extremt låga nivån på diskussioner har nått även detta land.

Alltid tyckt att den politiska diskussionen har varit på en bra nivå i Sverige, och här på Flashback, även inkluderat när man pratat om exempelvis SD, men känns 2016 känns det som att det långsamt har blivit ett enda stort lågvattensmärke med argument i stil med vad du hade hört på valfri lågstadieskolgård, där fokusen verkar mer fokusera på personangrepp än politiken i sig.

Vad fan hände egentligen?
Citera
2024-05-04, 10:41
Medlem
Vi tar efter allt i USA nu på en nivå som inte är riktigt klokt.

BLM.... hade det med Sverige att göra egentligen?

Det börjar i USA och kommer hit... personkulter om folk långt bort har inte varit ovanliga... för 50 år sedan hade vi en kult om Che.
Citera
2024-05-04, 10:42
Medlem
Vad betyder ordet diskans?
Citera
2024-05-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Man märker det särskilt här på Flashback. Kommentarer på riktig sandlådenivå, med massa slagord, i stil med "HÖHÖ Biden är en pedofil ochdement som går i blöja", "Trump är KUNG och BASED som kommer få bort globohomo, #MAGA2024!!!!!!!!!!!!!!!", "Demokrater är pedofiler HÖHÖHÖ!" osv.

Själv känner jag varken bu eller bä kring vare sig Trump eller Biden. Hela USA verkar vara som en enda sandlåda politiskt just nu och jag orkar inte bry mig, men man kan ju inte ens fly den sandlådan här i Sverige för att den extremt låga nivån på diskussioner har nått även detta land.

Alltid tyckt att den politiska diskussionen har varit på en bra nivå i Sverige, och här på Flashback, även inkluderat när man pratat om exempelvis SD, men känns 2016 känns det som att det långsamt har blivit ett enda stort lågvattensmärke med argument i stil med vad du hade hört på valfri lågstadieskolgård, där fokusen verkar mer fokusera på personangrepp än politiken i sig.

Det verkar va där vi landat.
I fallet Trump så kanske Trumpmeister själv får ta på sig det genom sina egna ordval. (Jag är för Trump). Han bodde verkligen anställa nån som kan lära honom prata som en vuxen.

Debatten i Sverige verkar ha nått en ny lägstanivå.
Det tråkiga är väl att det är folkvalda politiker som sitter och kastar katt-bajs på varann. Sen rinner det neråt.
Citera
2024-05-04, 10:44
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad betyder ordet diskans?
Du har rätt. Stavfel, diskant ska det vara. Kommer från latin och betyder ungefär särsång.
Citera
2024-05-04, 11:24
Medlem
flipflaps avatar
Citat:

Kan du utveckla vad du menar med "den intellektuellt efterblivna diskansen"?
Är ordet diskans något som intellektuella använder i större omfattning?
Upplys en okunnig, tack

En annan mening jag också undrar över, eftersom du menar dig vara intellektuell, "Varför har denna, förlåt, hjärndöda diskussionsmantrat nått Sverige?",borde det inte vara; det -- diskussionsmantrat?
Citera
2024-05-04, 12:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Journalister och andra nötter led av Trump Deranged Syndrome i flera år. Det var tydlig virtue signaling från helt oviktiga människor som skulle visa hur mycket koll de hade på läget.

Det har visat sig att de inte hade särskilt mycket koll och att de enda som brydde sig var de själva.

Jag antar att de som tyckte precis tvärtom tycker det är dags att svara med samma mynt när det visat sig hur jävla hjärndöda deras argument var, på exakt samma sätt. Två sidor av samma psykologiska mynt m a o.
Citera
2024-05-04, 13:13
Medlem
Gosifs avatar
Jag är inte för trump direkt men att han snackar om ”America first!” ger en viss klang till att Sverige borde tänka likadant, Sverige först! Att vi ska ta hand om våra egna, och inte låta landet invaderas varje år av skäggbarn och våldtäksmän. En del är är självklart inte kriminella, men det funkar liksom inte längre. Det är slut på idiotin.

Och andra sidan är vårt land redan kört sen 10-15 år tillbaka..
Citera
2024-05-04, 13:16
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Att du orkar

Det är väl alldeles uppenbart att det sitter pubertala svärjenissar här på FB,blandat med blåsta nasseromantiker tillsammans med alla andra som har daddy issues (Dyrkar "starka äldre man" med makt i förhoppningen att få en cyber-fadersgestalt som pekar med hela handen) FB är typ det enda som återstår för det klientelet som straffat ut sig från all annan social media.
Och här flockas det i klasar.

Att man dyrkar Trump, är inte svårt att räkna ut. Då han befinner sig mentalt på en 5-årings nivå. Så det matchar ju. Relativt sett alla unga män som har fått en dålig uppfostran (främst med frånvarande fäder) eller rent av blivit negligerade tidigt under utvecklingsfasen
Senast redigerad av Upplyften 2024-05-04 kl. 13:23.
Citera
2024-05-04, 13:50
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag är inte för trump direkt men att han snackar om ”America first!” ger en viss klang till att Sverige borde tänka likadant, Sverige först! Att vi ska ta hand om våra egna, och inte låta landet invaderas varje år av skäggbarn och våldtäksmän. En del är är självklart inte kriminella, men det funkar liksom inte längre. Det är slut på idiotin.

"America först" senast ledde till att Japan isolerades ekonomiskt. Orsaken är att Japan hade en hög respekterad position och arbetar hårt inom Leauge of Nations för att få till ett globalt säkerhetsläget där världshandeln inte störs. USA vägrar skriva under på LoN och fortsätter agera "America first" I Stilla havet, dvs man stör handelsvägarna för sina egna intressen. Eftersom Japan är helt och hållet beroende av import för att fungera som ett modern industrialiserats land leder det till att Japan anser sig behöva expandera sina territorier för att överleva och man invaderar Kina och därmed startas Stillahavsfronten i det som kommer att bli andra världskriget.
Citera
2024-05-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Problemet är väl att man inte visar tydligt för omvärlden att brott inte lönar sig i Sverige.

Grovt brott=utslängd.
Tre lättare brott=utslängd.
Du skiter i att försöka anpassa dig till samhället (jobb+språk)=utslängd.

Hade man haft det på papper när en nyanländ sökte asyl första gången, så hade vi aldrig ens behövt ha den här disskussionen.

Ett sätt som man skulle kunna få ner brottsligheten på vore om alla som blev dömda till skadestånd blev tvungen att jobba av skulden i finkan innan man blev utsläppt.
Tex, du är ung (säg 14år) och mördar någon.
Du blir skyldig offrets familj 3miljoner+rättegångskostnader, så nu får du sitta innan dina 4år + den tiden det tar att jobba ihop dina miljoner.
Det blir i praktiken ett kortare ”livstidsstraff”, men det är ingen som kommer gråta över det.
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-05-04 kl. 13:58.
Citera
2024-05-04, 14:00
Medlem
Citat:

Menar du på fullt allvar att du inte har märkt den barnsliga nivån sjuklövern använder när de diskuterar eller skriker emot SD?

"Sverige ska tjäna 900 miljarder på invandringen"
"Sverige ska ha högst sysselsättning i hela EU"
"SD är Putinister"
"SD har nazistisk bakgrund"
"Alla invandrare är riktiga asylanter"

Detta har pågått de senaste 30 åren och den som kritiserar invandringen får ju inga seriösa inlägg annat än inlägg på en hjärndöd barnslig nivå. Men, självklart har du det, bara det att då har du inte haft några kommentarer emot det, vilket tyder på att du stödjer dylika hjärndöda inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in