2024-05-03, 02:10
Medlem
Neolitikums avatar
"Generation Z". Deras betydelse för dagens svenska inrikespolitik.

Jag är född i slutet på 60-talet och vi var barn till 68-rörelsen, proggarna eller alla som var från babyboomen under ww2. Vietnamrörelsens folk kortfattat. De är alla kollektivt ansvariga
för alla dagens problem, som min egen generation hopplöst kämpat mot och som en utstött minoritet.

Vi som uppfostrade "Generation Z" till att inte vara vänsterblivna helidioter. Jag trodde inte att de skulle bli något att räkna med, allt lutade mot att de skulle bli bögar allihop, men något överraskade gjorde att det normala upproret mot sina föräldrar uteblev och mellan Xboxen och mobiltelefonen så lyssnade de ändå fast vi misstrodde deras uppmärksamhet.

Palestinafrågan är död, även massinvandring och kärnkraftsmotståndet.
Jag tar åt mig äran för detta som en förälder till denna nya generation.

Det är tack vare att vi tillsammans röstar på samma politik som förändringen kunnat ske.
Allt blev över min förväntan bättre än jag trodde skulle kunna vara möjligt vill jag erkänna, vad säger ni andra om generation Z? Såg ni potentialen tidigt, eller blev ni likt mig positivt överraskade av vad det ändå blev av dem till slut?
Citera
2024-05-03, 02:31
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum

Jag är född i slutet på 60-talet och vi var barn till 68-rörelsen, proggarna eller alla som var från babyboomen under ww2. Vietnamrörelsens folk kortfattat. De är alla kollektivt ansvariga
för alla dagens problem, som min egen generation hopplöst kämpat mot och som en utstött minoritet.

Vi som uppfostrade "Generation Z" till att inte vara vänsterblivna helidioter. Jag trodde inte att de skulle bli något att räkna med, allt lutade mot att de skulle bli bögar allihop, men något överraskade gjorde att det normala upproret mot sina föräldrar uteblev och mellan Xboxen och mobiltelefonen så lyssnade de ändå fast vi misstrodde deras uppmärksamhet.

Det är tack vare att vi tillsammans röstar på samma politik som förändringen kunnat ske.
Allt blev över min förväntan bättre än jag trodde skulle kunna vara möjligt vill jag erkänna, vad säger ni andra om generation Z? Såg ni potentialen tidigt, eller blev ni likt mig positivt överraskade av vad det ändå blev av dem till slut?

Alla ur generation X är inte blockmongon eller mammutar.
Det är heller inte deras barn.
Framförallt inte Gen Z.

Vilket svammel du kommer med.

https://en.wikipedia.org/wiki/Political_views_of_Generation_Z
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-05-03 kl. 02:38.
Citera
2024-05-03, 02:39
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Alla ur generation X är inte blockmomngon.
Framförallt inte Gen Z.

Generation X det är jag, nu verkar du ha missat allt vad jag försöker måla upp i topic.
Sedan så är wikiartikeln om generation Z något som inte har att göra med den svenska versionen som jag talar om. Släpp wikipedia som all din sanning och försök tänka själv och se hur jag tänker utan de filter som skymmer din sikt.
Citera
2024-05-03, 02:42
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Generation X det är jag, nu verkar du ha missat allt vad jag försöker måla upp i topic.
Sedan så är wikiartikeln om generation Z något som inte har att göra med den svenska versionen som jag talar om. Släpp wikipedia som all din sanning och försök tänka själv och se hur jag tänker utan de filter som skymmer din sikt.

Vad har du för källa som säger emot wikis artikel?
En foliehatt duger inte som bevisning för din åsikt.
Citera
2024-05-03, 04:15
Medlem
Gen z är rätt så efterblivna och slöa
Citera
2024-05-03, 06:02
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Gen Z? Det är ju generationen som tror att män är kvinnor och kvinnor är män.

Bra jobbat....
Citera
2024-05-03, 07:25
Medlem
grungewhores avatar
En väldigt förvirrad trådstart. Finns den här alternativa bilden av Gen Z med oss i rummet? I vår dimension?

Sverige är, tyvärr, inget undantag för Västvärlden. Tvärtom. Även om reaktionerna inte är lika starka som i andra länder är deras attityder helt klart indoktrinerade och marinerade i kulturmarxistisk snömos, även om de inte agerar på varje känsla alla gånger.

Som i alla rörelser finns en grå massa, och det är alltid de mest högljudda som får definiera en generation. Långt ifrån alla Generation X växte upp som nyckelbarn t ex.

Men framförallt är Generation Z, till skillnad från Gen X, organiskt indoktrinerade. De tar dagens samhälle för givet. Vi såg det transformeras och så småningom falla fritt ner i avgrunden.
Citera
2024-05-03, 07:39
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Alla ur generation X är inte blockmongon eller mammutar.
Framförallt inte Gen Z.

Säg som det är:
du fick googla vad gen Z är. första träffen blev din sanning, typiskt gen Y
Citera
2024-05-03, 07:41
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Vad har du för källa som säger emot wikis artikel?
En foliehatt duger inte som bevisning för din åsikt.

Källa, källa, källa

den första källan, som alla vet idag, är att Wiki är skrivet av medlemmar
alltså vem som helst
Citera
2024-05-03, 08:10
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
[b]

De flesta Gen Z är så konservativa i allt så man får ont i magen. Lättkränkta kälkborgare som har huvudet fullt av "rättigheter" . Ytan är allt. Innerst inne är de den mest vilsna generation som blivit vuxna. Finns inget som sticker ut, alla sitter med gamnacke böjt över luren och knappt lägger märke till sin omgivning.
Njääe...inte så lyckat tycker jag. Snarare ser jag ett gäng zombiefierade konservativa sömngångare.
Till skillnad från T.S. så tolkar jag bristen på uppror mot den äldre generation som negativt. Det förlorar alla på.
Senast redigerad av Upplyften 2024-05-03 kl. 08:17.
Citera
2024-05-03, 08:48
Bannlyst
Ungefär hur ser den officiella rankingen ut i alla dessa generationer?

Är själv millennial och vad jag har förstått så är vi rätt tappade men generationen som kom före oss är ännu mer tappad, eller var det dom bakom oss?

Det är en jävla röra det här enligt mig, känner mig otroligt gammal och boomig när ni snackar om detta.
Citera
2024-05-03, 12:47
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Då är vi i ungefär samma ålder och har föräldrar med samma bakgrund, men det blev ju folk av oss också till slut trots allt.

Jag håller med dig, generation Z är oftast vettiga, de är fortfarande unga och behöver lite tid på sig men de har absolut potential tror jag. Några har tyvärr blivit helt förstörda av den identitetspolitik de marinerats av i många skolor och media, men de flesta verkar tack och lov tagit sig igenom det förhållandevis helskinnade trots allt. Så det blir nog bra det här, ge dem lite tid bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in