Citat:
Ursprungligen postat av
Neolitikum
"Generation Z". Deras betydelse för dagens svenska inrikespolitik.
Jag är född i slutet på 60-talet och vi var barn till 68-rörelsen, proggarna eller alla som var från babyboomen under ww2. Vietnamrörelsens folk kortfattat. De är alla kollektivt ansvariga
för alla dagens problem, som min egen generation hopplöst kämpat mot och som en utstött minoritet.
Vi som uppfostrade "Generation Z" till att inte vara vänsterblivna helidioter. Jag trodde inte att de skulle bli något att räkna med, allt lutade mot att de skulle bli bögar allihop, men något överraskade gjorde att det normala upproret mot sina föräldrar uteblev och mellan Xboxen och mobiltelefonen så lyssnade de ändå fast vi misstrodde deras uppmärksamhet.
Palestinafrågan är död, även massinvandring och kärnkraftsmotståndet.
Jag tar åt mig äran för detta som en förälder till denna nya generation.
Det är tack vare att vi tillsammans röstar på samma politik som förändringen kunnat ske.
Allt blev över min förväntan bättre än jag trodde skulle kunna vara möjligt vill jag erkänna, vad säger ni andra om generation Z? Såg ni potentialen tidigt, eller blev ni likt mig positivt överraskade av vad det ändå blev av dem till slut?
Då är vi i ungefär samma ålder och har föräldrar med samma bakgrund, men det blev ju folk av oss också till slut trots allt.
Jag håller med dig, generation Z är oftast vettiga, de är fortfarande unga och behöver lite tid på sig men de har absolut potential tror jag. Några har tyvärr blivit helt förstörda av den identitetspolitik de marinerats av i många skolor och media, men de flesta verkar tack och lov tagit sig igenom det förhållandevis helskinnade trots allt. Så det blir nog bra det här, ge dem lite tid bara.