2024-05-02, 18:10
Medlem
Jag vet att det är tillåtet med flera konton. Men är det tillåtet att använda flera konton för att delta i samma tråd och genomföra en fejkad "gruppattack"? Jag har märkt att ibland när diskussioner blir hetsiga, så kan upp till 4-5 användare attackera en annan användare med sina åsikter.Tänk om detta egentligen är en och samma nörd med flera konton? Är detta isåfall tillåtet? Hur vanligt kan det vara att en person använder flera konton för detta ändamål på Flashback?
Citera
2024-05-02, 18:10
Medlem
daf66s avatar
Nope. Står i 1.07
Citat:
Vad regelns första mening förbjuder är missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk.
Citera
2024-05-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
Nope. Står i 1.07
Ok men hur vanligt förekommande tror du det är att det finns vissa nördar som använder denna metod iallafall?
Citera
2024-05-02, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wall.Engberg
Jag vet att det är tillåtet med flera konton. Men är det tillåtet att använda flera konton för att delta i samma tråd och genomföra en fejkad "gruppattack"? Jag har märkt att ibland när diskussioner blir hetsiga, så kan upp till 4-5 användare attackera en annan användare med sina åsikter.Tänk om detta egentligen är en och samma nörd med flera konton? Är detta isåfall tillåtet? Hur vanligt kan det vara att en person använder flera konton för detta ändamål på Flashback?

"Tänk om alla med samma åsikt i en debatt är samma person?" Du kanske ska tänka lite mindre. Det blir nog bäst för din del.
Citera
2024-05-02, 20:14
Bannlyst
Som jag skrev här:
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag har över 200 konton på detta forum och jag får betalt ifall jag loggar in på Ryssvänliga konton och spammar. Lika om jag loggar in på Ukrainavänliga och spammar. Men jag har inte gjort det på ett år ungefär.
Så är jag en av dom användare som håller detta forum levande. Jag är aktiv på över 5 konton per dag, varje dag, år efter år, i över 7 års tid (det första kontot av dessa 200+ reggades 2017).

Jag respekterar dock Flashback och dess regler så varje konto har en egen identitet med egna åsikter.
Citera
2024-05-02, 21:44
Medlem
Citat:
Som jag skrev här:

Så är jag en av dom användare som håller detta forum levande. Jag är aktiv på över 5 konton per dag, varje dag, år efter år, i över 7 års tid (det första kontot av dessa 200+ reggades 2017).

Jag respekterar dock Flashback och dess regler så varje konto har en egen identitet med egna åsikter.
Fascinerande.
Undra hur många som är som dig?
Så du skriver alltså en massa inlägg för att få dina profiler att verka vara äkta samtidigt som du använder dessa profiler för att sprida propaganda som du får betalt för?

Så exempelvis när någon frågar :
"Hur ska jag lära mina barn gå upp i tid?"
Då går du in i tråden med dina 5 profiler och skriver några rader med tips från varje profil, även fast du kanske inte ens har barn och har ingen som helst aning?

Så någon tråd som ställer denna fråga kanske får 15 svar men det är egentligen 3stycken troll med 5 profiler vardera som skriver massa hittepå bara?

Wow.... Problemet är nog större än jag kunde tro.

Får man fråga hur mycket du får betalt för att göra detta?
Citera
2024-05-02, 21:50
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
"Tänk om alla med samma åsikt i en debatt är samma person?" Du kanske ska tänka lite mindre. Det blir nog bäst för din del.
Ännu värre: Tänk om alla med olika åsikter i en debatt är samma person? Debatten kanske inte ens finns men eftersom så många debatterar ökar intresset för frågan oavsett vilken åsikt folk har.
Citera
2024-05-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Ännu värre: Tänk om alla med olika åsikter i en debatt är samma person? Debatten kanske inte ens finns men eftersom så många debatterar ökar intresset för frågan oavsett vilken åsikt folk har.
Självklart finns det verkliga människor här, men jag har märkt att det ibland kan hoppa in flera personer med samma agenda direkt i vissa diskussioner, samt att vissa användare är aktiva överallt och tycks få uppbackning exakt när de behöver det. Flashback är nog mycket mycket mindre än vad man tror.... och eftersom trollfabrikerna genererar trafik så kanske det inte är högsta prioritet att motverka det.

Nu är det dags att ta en paus från flashback.
Citera
2024-05-02, 22:30
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wall.Engberg

Så du upptäcker att vissa personer inte håller med dig i dina åsikter och går direkt till förklaringen att det är en och samma person med multipla konton?

Du är ett får.
Citera
2024-05-03, 01:05
Avslutad
Citat:
Som jag skrev här:

Man får alltså ha 200 konton på FB utan att bryta mot reglerna?! 😱
Citera
2024-05-03, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Man får alltså ha 200 konton på FB utan att bryta mot reglerna?! 😱
Ja. Men 1.07 måste följas. Du får t.ex. inte posta i samma tråd med olika konton och påverka diskussionen. Jag skapade 15 konton idag som aktiveras om 4 dygn, jag hoppas ha 300 konton innan Juni.
Citera
2024-07-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ja. Men 1.07 måste följas. Du får t.ex. inte posta i samma tråd med olika konton och påverka diskussionen. Jag skapade 15 konton idag som aktiveras om 4 dygn, jag hoppas ha 300 konton innan Juni.
15 konton? Nä nu ljuger du
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in