• 1
  • 2
2024-05-01, 16:20
Medlem
Skottlossning mot bostad

21 min
Nora Fernstedt
DELA
Vid 15.30-tiden fick polisen in flera larm om höga smällar i området Maria Park i Helsingborg.
Skott har avlossats mot en bostad.
Ingen person har skadats.
– Men det har varit personer hemma, säger polisens presstalesperson Sara Andersson.
Polisen har en insats på platsen och har satt upp en avspärrning.

Enligt uppgift ska det hänt på Engelska Gången.
Någon som vet något?
Helikopter uppe i luften.
Citera
2024-05-01, 16:20
Moderator
Chantres avatar
Länk till artikeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-helsingborg

/Mod
Citera
2024-05-01, 16:37
Medlem
Helikoptern va uppe runt Bjuv Mörarp redan vid 13.30 ungefär
Citera
2024-05-01, 16:46
Medlem
Kan detta vara en skjutning mot Orh4n Dem4js flickväns lägenhet på karabygatan då man sprängde Bur4k Birc4ns pappas lägenhet för någon vecka sedan?
Citera
2024-05-01, 16:51
Medlem
Det ska tydligen vara på Engelska gången.
Citera
2024-05-01, 16:54
Medlem
Adressen är Tankegången 84. Tre skotthål i entrédörren.
Enligt uppgifter på plats ska en kille ha kommit och stuckit på en Elkick. Maskerad med huva och buff.

Det hördes flera smällar, 7-8 stycken 15:27.

Hela området avspärrat och genomsöks av hund.

Helikoptern är uppe och snurrar.

Någon som vet något om boende på adressen?
Citera
2024-05-01, 17:27
Medlem
Ratads avatar
Det lär bli en "spännande" sommar i Helsingborg. Hur ska landets mest medberoende kommun hantera och förklara ännu en våg av våld? Under turistsäsongen dessutom...

För övrigt anser jag att Maria Park bör förstöras.
Citera
2024-05-01, 17:49
Medlem
Lokalradions senaste uppdatering angående vad polisen säger är drygt en timme gammal och då letade de efter en eller flera gärningspersoner med sina patruller.

Kommun med runt 150 000 invånare och mycket snabb förbindelse till Danmark men så här mycket mord och andra våldsamheter är uppseedeväckande.
Citera
2024-05-01, 22:08
Medlem
Cameltotems avatar
Maria park är fan en scam för de med dyra villor och bostadsrätter.

Byggts så in i helvete mycket hyresrätter och kommun bara öser in soc folk.

De drog en jävla nitlott!
Citera
2024-05-01, 22:19
Medlem
Om adressen som det skrivits om här uppe stämmer, tankeg*ngen 84 så förekommer personen som bor där (22 år gammal) i FUPen angående mordet på dalhem i augusti.

* = å
Citera
2024-05-01, 22:35
Medlem
Tankegången 84 kan nog stämma, jag var väldigt nära när det small. 7 skott skulle jag säga i snabb följd, bedömt typ 9mm. Såg ingen GM. En del människor ute i området, mycket barnfamiljer etc.

Polisen var på plats 3-4 min senare med målad bil och civil piket och helikoptern snurrade över Maria ut mot Laröd/Hittarp inom 10 minuter eller så.

Det dök också upp gängkriminella som hängde vid avspärrningen.

Den smartaste flyktvägen därifrån är ju på cykelbanorna ut mot Laröd, sen går det snabbt att försvinna i bil mot Höganäs eller E4/E6an, så det kändes logiskt att helikoptern flög som den gjorde.
Citera
2024-05-01, 23:03
Medlem
På adressen bor en född 1963 och som finns med i lexbase. Någon som vet ifall han är Kjell kriminell? Lägenhet ser ut att vara ut annonserad för att hyras ut nu i april i år. Tänkte familjen flytta ifrån lgh? Men hann bli beskjutna innan. Hemskt med skjutningarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in