2024-05-01, 22:11
Medlem
snutans avatar
Ingen som vet vem det är?
Citera
2024-05-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Haha, mördad av staten.

Man får väl anpassa hastigheten efter rådande förhållanden. Dumt att cykla i 40 km/h oavsett om det är rätt in i en mörk skog eller om det är på en gata med dålig belysning

40 km/h, då va det löst. Det va Lance Armstrong
Citera
2024-05-01, 22:54
Medlem
Hört det ska vara någon som heter R*nnie
Citera
2024-05-02, 00:38
Medlem
Serajovics avatar
Sånt här får mig alltid att tänka på hur skört livet är och hur det kan ta slut vilken dag som helst. Vila i frid!
Citera
2024-05-02, 00:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Liknande cykelolyckor med dödlig utgång sker varje år i Sverige, även med hjälm händer det att personer omkommer i denna typ olyckor. Många har ingen aning hur skör en skalle är.

Som sagts tidigare i tråden så har mannen haft rejäl otur eller varit full. Valborg gör väl sitt till om man får förmoda..
Nya hjälmlagen
Citera
2024-05-02, 01:09
Medlem
Stackars Lennart. Hans dåliga motorik blev för mycket att hantera tillslut. Vila i frid.
Citera
2024-05-02, 04:33
Medlem
Just för att påminna bilister om att inte parkera bilarna farligt så har jag alltid med mig en syl när jag cyklar, så ristar jag sidan på farligt parkerade bilar. Man kan göra det i farten, och behöver inte ens stanna
Citera
2024-05-02, 05:52
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
En cykelhjälm hade i af skyddat huvudet lite. Tragiskt när människor tycker det är pinsamt med hjälm.

Hände det här i en nedförsbacke, i en kurva eller nån annanstans?
Citera
2024-05-02, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Testa att springa in i en lyckstolpe så snabbt du bara kan. Det gör ont. En cykel kommer lätt upp i 20-30km/h, det räcker gott och väl för att spräcka skallen på någon om man landar fel.
Minns en liknande olycka för ca 30 år sedan i stan där jag bor. En cyklist med tävlingscykel cyklade in i ett parkerat lastbilssläp, sannolikt tittade han bara upp i bland men mest i gatan som tävlingscyklister ofta gör för att minska luftmotståndet. Hur just den här olyckan gick till har jag dock ingen aning om.
Citera
2024-05-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1249995

Vad har vi här då? Fylla med dåligt omdöme eller sjukdomsfall?

Har aldrig hört om något liknande …
Polaren krockade med en annan cyklist som glodde i mobilen när han cyklade. Muppen landade på skallen och fick grov hjärnskakning. Polaren fick en djävla massa skrapsår. Så vild gissning att cyklisten glodde på mobilen istället för på vägen och krockade med den parkerade bilen men det är bara en vild gissning.
Citera
2024-05-02, 09:07
Varför tog han inte emot sig?
Citera
2024-05-02, 12:39
Medlem
Det finns ett klipp på nätet där rätt många cyklister kör rätt in i en grindstolpe i full fart, trots raksträcka och från övervakningskameran som är en bit ifrån så ser man grinden men av någon anledning så ser inte cyklisterna den. Så att någon inte ser en bil förvånar mig inte heller. Att någon inte dör skulle mer förvåna mig.
Cyklisterna klarade sig dock.

Men lägger man upp det att en bil står parkerad så är det för att man vill göra humor av det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in