Citat:
Ursprungligen postat av
RadioGaGa
Byxbenen är osydda by deafault så de måste läggas upp om jag använder kostymen. Kavajen sitter ganska bra så jag vet inte om det behövs så mycket ändring där, men det låter jag som sagt en skräddare avgöra. Känns ju lite onödigt att köpa en ny kostym när jag har en 10 000 kronors kostym som är oanvänd. Jag använder inte kostymer så ofta heller.
Okej, du köpte alltså en kostym i Italien för 10.000:- som du inte fick rätt rätt längd på, varken på byxa eller kavaj. Och sedan dess har den hängt oanvänd. Knepigt val av köp men det var ju inte ämnet för tråden å andra sidan.
Jag tycker det är skitsvårt att avgöra hur den ser ut. Du kan se heldum ut i den likväl som fullt okej. Frågan är väl då hur mycket du bryr dig, om ett par av de andra sörjande tycker du ser knas ut.
Kanske inte spelar så stor roll i det stora hela?
Det bästa är väl att knata förbi en skräddare och fråga vad som går att göra. Du kan ju hur som helst inte ta på dig kostymen som den är, om du sedan går runt och trampar på byxkanten. Vad skräddaren kan åstadkomma och till vilken kostnad är väl det som avgör om du ska köpa ny eller ej.
Hyra är som sagt det absolut sämsta alternativet.