• 1
  • 2
2024-04-28, 21:38
Medlem
Dishys avatar
Känner mig som en komplett idiot som inte hade en aning om att män tydligen kan få utlösning utan att få orgasm. Någon skrev det i en tråd och så sökte jag och hittade flera trådstarter på samma tema. Dock har jag inte fått någon bild av hur vanligt detta är.

Är det mer situationsberoende tex beroende på kåthet, dagsform etc? Eller är det mer personberoende alltså att vissa män råkar ut för detta?

Hur ofta skulle ni säga att ni får utlösning men utan att ha fått orgasm?
Citera
2024-04-28, 21:53
Medlem
Permafloxs avatar
Det har hänt mig en gång

Gick till som följande

Pumpade på lite lätt i missionären, sen plötsligt, verkligen från ingenstans känner jag hur jag får utlösning

"Vad i helvete, jag kom, kände inte ens av orgasmen"

Sen väntade vi några minuter och fortsatte köra på som ingenting fast då hade jag redan tömt pungen sens innan, självklart.
Citera
2024-04-28, 21:55
Medlem
Eponumoss avatar
Det är mycket vanligt.

Det är fortfarande skönt att ejakulera vilket gör att många tror att de når orgasm bara för att de ejakulerar.

När de väl når orgasm, om det ens händer, brukar de bli överraskade och tala om den bästa utlösning de någonsin haft.

Det går också att nå orgasm utan ejakulation. Något man tränar på i vissa varianter av tantra och dylikt.

Hela debatten om ”orgasmglappet” är helt snedvriden och ovetenskaplig.

Kvinnor får oftare orgasm än män får.

Om du kan prata hyfsat normalt och stå upp efter att du ejakulerat har du inte fått orgasm, endast ejakulerat.
Senast redigerad av Eponumos 2024-04-28 kl. 21:59.
Citera
2024-04-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Hela debatten om ”orgasmglappet” är helt snedvriden och ovetenskaplig.

Kvinnor får oftare orgasm än män får.
Källa på det?
Citera
2024-04-28, 21:59
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Källa på det?

Trust me bro
Citera
2024-04-28, 22:02
Medlem
whyduhevens avatar
Händer ytterst sällan, men händer. Värsta var väl häromdagen när man drog i snoken i en timme och belöningen var bara en dusch.
Citera
2024-04-28, 22:09
Bland annat tramadol kan göra att de sakerna inte behöver hänga ihop sen finns andra piller som gör att man tror sig vara nära utlösning och orgasm hela tiden utan att man kan påbörja eller komma över den där sista biten som krävs.
Citera
2024-04-28, 22:20
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Källa på det?
Ja.

Finns som sagt många, men man måste läsa ordentligt eftersom flera även vetenskapliga rapporter kallar det som män känner när de ejakulerar för ”orgasm”, vilket det alltså inte är. Det finns en stor oreda kring vad som är och inte är en orgasm, men det jag (och alltså en övervägande del forskare inom området) menar är när man ställt de vetenskapliga krav som finns på orgasmen istället för självrapportering (eftersom männen själva tror att de fått orgasm) - det visar sig då också inte finnas någon skillnad i styrka mellan kvinnlig eller manlig orgasm (något som också sprids av populärpress, kvällsblaskor och bloggar).

Hursomhelst, exempelvis;

Levin — Physiology of orgasm
J.P. Mulhall, L. Incocci, I. Goldstein, R. Rosen, New York (2011) och W. Masters, V. Johnson
Human sexual response
Little Brown, Boston (1966)

Forskaren som skrivit den första av de artiklarna jag noterade nyss har också tittat på just definitionen av en orgasm i:

Levin et al, Heart rate responses can be used to differentiate simulated ejaculations from real orgasms in the human male.
NRL Publishers, Stanford (1991)
Citera
2024-04-28, 22:41
Medlem
sommarlovs avatar
Eftersom utlösning och orgasm inte är samma sak, kan de så klart hända oberoende av varandra.

Att vara sugen och råka säda är inte så kul, man står där med en slak riddare och det kändes inte rätt.
Citera
2024-04-28, 22:48
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Att vara sugen och råka säda är inte så kul, man står där med en slak riddare och det kändes inte rätt.
Jag har aldrig varit sugen på sex om inte kuken stått. Slake = ointresse av utlösning. Det är tiden man fått vänta upphöjt med hårdheten i erektionen som avgör kåtheten. Sex är mingel för normies. Sex för mer avancerade människor är annat att mingla.
Citera
2024-04-28, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meccicana
Jag har aldrig varit sugen på sex om inte kuken stått. Slake = ointresse av utlösning. Det är tiden man fått vänta upphöjt med hårdheten i erektionen som avgör kåtheten. Sex är mingel för normies. Sex för mer avancerade människor är annat att mingla.
Sex är manlig penetration.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2024-04-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Känner mig som en komplett idiot som inte hade en aning om att män tydligen kan få utlösning utan att få orgasm. Någon skrev det i en tråd och så sökte jag och hittade flera trådstarter på samma tema. Dock har jag inte fått någon bild av hur vanligt detta är.

Är det mer situationsberoende tex beroende på kåthet, dagsform etc? Eller är det mer personberoende alltså att vissa män råkar ut för detta?

Hur ofta skulle ni säga att ni får utlösning men utan att ha fått orgasm?

Jag kan få det om.jag är väldigt kåt och kan kontrollera utlösningen.

Märker att det är orgasm eftersom det rycker i penisen men utan utlösning. Brukar kännas svagare än den riktiga orgasmen då.man sprutar men det är ändå skönt så klart.

Visste inte att det var orgasm förrut men har förstått det nu.
Händer ibland men inte så ofta. Inget jag direk är fixerad vid. Händer det så händer det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in