2024-04-28, 22:14
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aborterabrudfoster
Willys, Hemköp, snabbgross, Ica, Coop, city gross, ingen intervju ens.

Har inte varit på arbetsförmedlingen, undviker helst. Men det kanske får bli dem? Har hört så många dåliga rykten därifrån. Har dock sökt jobb genom deras hemsida.
Du kan väl gå dit och se vad du kan få för hjälp.
Om du inte ens fått komma på en intervju så är det ditt cv eller presentation som man skulle titta på.
Med samma innehåll kan det ju se olika attraktivt ut.
------------
En galen ide jag funderat på.
Vad händer om man startar ett bolag som heter t ex Butiksassistenten?*
Så hyr du ut dig billigt under tre månader via detta bemanningsföretag - så billigt så att man inte kan tacka nej och kunden behöver inte följa något kollektivavtal eftersom att du fakturerar.
Därefter har du referenser/erfarenhet och kan söka jobb som vanligt med vanlig lön
--------------
Bolaget finns bara på Facebook och på brevpapper/digital korrespondens och är inget bolag juridiskt sett.
Citera
2024-04-28, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Lagerarbetare.

Krävs ingen utbildning. Jobbat som det tidigare med endast gymnasiet, inte för att det kollas betyg dock.
Sedan har jag jobbat på citymail (numera Bring tror jag) som brevbärare.

Vården vet jag saknar folk och anställer utan högre utbildning, har dock ej arbetat inom vården själv.

Ett alternativ att titta på är praktikplats om du har svårt att få en provanställning.

Vidare så är det kontakter som gäller för att få ett arbete och har varit så under den tiden jag varit på arbetsmarknaden, vilket är sedan slutet av 90-talet. Ett jobb av dom jag haft har jag fått via annons.

Kika även på om du kan gå en yrkesutbildning via arbetsförmedlingen, det var jag så jag fick mitt nuvarande jobb inom IT.
På lagerarbete krävs körkort?

Brevbärare verkar intressant. Men mycket körkort där också.

Tackar för all hjälp! Mer tack!!!!
Citera
2024-04-28, 22:17
Medlem
Citat:
På lagerarbete krävs körkort?

Brevbärare verkar intressant. Men mycket körkort där också.

Tackar för all hjälp! Mer tack!!!!

Näe, pendlade till jobbet. Jag plockade lådor, behövs inget körkort för det
Om du inte tänker på truckkort. Det tog jag med tiden och många firmor har intern utbilding för det. Själva utbildningen klarar man om man inte är stendum.

Körde ut posten med cykel.
Citera
2024-04-28, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Sommarvikarie alltså. Du börjar som timanställd ungefär som bemanning. Du kan jobba i vilken kommun du vill men utan körkort rekommenderar jag den lokala.

Finns hur mycket jobb som helst då folk är extremt mycket korttidssjuka i kommunala verksamheter.
Berätta mer!!
Citera
2024-04-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är svår.Du måste tänka på de som rekryterar också. De kommer tänka ja ok han/hon har examen den värvar vi! Ha en examen är liksom grunden har du icke det blir det svårt.

inte för att jag är emot dig nu.. men jag måste bara få vräka ut mig... hela den här världen blir ju automatiskt sämst när rekryterare tänker så och när skolan är så.... o-intellektuellt eller oärligt förhållande sätt.. eller kanske både två?

"jag klarade ju slav-skolan/sadismen, då måste du också göra det.. ångest gråt! annars får du va städare..".

de flesta yrken(speciellt de högavlönade) skulle förmodligen kunna utföras efter en 1års KY-utbildning och/eller 2-3 års lärlingsplats..
Citera
2024-04-28, 23:13
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Lager så klart. Lageroperatör/lagerarbetare. Man behöver inte ens truckkort på alla ställen och behövs det kan man få det internt.
Det är myclet stor konkurrens om lagerjobb och saknar man truckkort när andra sökanden har det ligger man nog pyrt till.

"Alla" i TS sits söker lagerjobb. Även alla andra som söker okvalificerade arbeten.
Citera
2024-04-28, 23:22
Medlem
smickras avatar
Citat:
Har ingen universitetsexamen, är det det du menar?

Hjälp mig zaedrews kom igen!!!

Anställer ditt jobb någon?

Tele-säljare, call center
Citera
2024-04-28, 23:22
Medlem
LoanSharks avatar
Samhall, foodora, telefonförsäljare, Alis frukt & grönt
Citera
2024-04-28, 23:25
Medlem
tjorven20s avatar
Citat:
Var seriös! Kan du inte se hur desperat jag är i TS?

Varför är foodora inte seriöst? jag jobbar på foodora och det tog 1 vecka att få jobb där.
Citera
2024-04-28, 23:25
Medlem
Rebiselles avatar
Har inte läst tråden. Sök som personlig assistent.
Citera
2024-04-28, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven20
Varför är foodora inte seriöst? jag jobbar på foodora och det tog 1 vecka att få jobb där.
Berätta om yrket. Vad krävs? Krävs körkort?

Jag trodde han bara skrev något men tack för hjälpen!!!!!

Söker de hela tiden? Kan man gå in och bara köra eller måste man hålla på?

Sannolikhet att de väljer mig?
Citera
2024-04-28, 23:40
Medlem
Citat:
Berätta om yrket. Vad krävs? Krävs körkort?

Jag trodde han bara skrev något men tack för hjälpen!!!!!

Söker de hela tiden? Kan man gå in och bara köra eller måste man hålla på?

Sannolikhet att de väljer mig?

Sannolikheten att en arbetsgivare skulle anställa en gravt psyksjuk mytoman och komplett idiot är nog obefintlig?
Senast redigerad av Balderis 2024-04-28 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in