Citat:
Ursprungligen postat av
aborterabrudfoster
Willys, Hemköp, snabbgross, Ica, Coop, city gross, ingen intervju ens.
Har inte varit på arbetsförmedlingen, undviker helst. Men det kanske får bli dem? Har hört så många dåliga rykten därifrån. Har dock sökt jobb genom deras hemsida.
Du kan väl gå dit och se vad du kan få för hjälp.
Om du inte ens fått komma på en intervju så är det ditt cv eller presentation som man skulle titta på.
Med samma innehåll kan det ju se olika attraktivt ut.
------------
En galen ide jag funderat på.
Vad händer om man startar ett bolag som heter t ex Butiksassistenten?*
Så hyr du ut dig billigt under tre månader via detta bemanningsföretag - så billigt så att man inte kan tacka nej och kunden behöver inte följa något kollektivavtal eftersom att du fakturerar.
Därefter har du referenser/erfarenhet och kan söka jobb som vanligt med vanlig lön
--------------
Bolaget finns bara på Facebook och på brevpapper/digital korrespondens och är inget bolag juridiskt sett.