2024-04-28, 19:57
  #1
Bannlyst
Jag saknar utbildning och behöver ett jobb och har sedan 2023 december sökt massvis med jobb som exempelvis butiksmedarbetare för affärer och restaurangbiträde för restauranger utan lycka. Jag är verkligen desperat och behöver få ett jobb snabbt.

Det ska vara enkelt, snabbt och det ska inte kräva någon utbildning eller körkort.

Alltså jobbet behöver inte vara enkelt eller snabbt, men min väg att söka dit/få jobbet ska vara enkelt. Jobbet i sig kan vara hur slitsamt som helst men jag ska nästan vara garanterad jobbet.

Jag är 21 år, saknar körkort.

Inga jobb som städare heller. Eller ”fastighetsskötare” som det kallas nuförtiden


Jag är verkligen desperat och tar vad som helst.


Varför är det ens så svårt att få jobb? Man klagar och klagar på arbetsbristen men sedan så står man där och är högfärdig.


Finns det inte typ något skitigt byggjobb som man kan ta som inte kräver utbildning? Där man ska utföra typ bäruppgifter? Sånt som inte kräver utbildning?


Kom igen!!!
Citera
2024-04-28, 20:00
  #2
Medlem
Crabbofixs avatar
Foodora
Citera
2024-04-28, 20:02
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Foodora
Var seriös! Kan du inte se hur desperat jag är i TS?
Citera
2024-04-28, 20:03
  #4
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aborterabrudfoster
Jag saknar utbildning och behöver ett jobb och har sedan 2023 december sökt massvis med jobb som exempelvis butiksmedarbetare för affärer och restaurangbiträde för restauranger utan lycka. Jag är verkligen desperat och behöver få ett jobb snabbt.

Det ska vara enkelt, snabbt och det ska inte kräva någon utbildning eller körkort.

Alltså jobbet behöver inte vara enkelt eller snabbt, men min väg att söka dit/få jobbet ska vara enkelt. Jobbet i sig kan vara hur slitsamt som helst men jag ska nästan vara garanterad jobbet.

Jag är 21 år, saknar körkort.

Inga jobb som städare heller. Eller ”fastighetsskötare” som det kallas nuförtiden


Jag är verkligen desperat och tar vad som helst.


Varför är det ens så svårt att få jobb? Man klagar och klagar på arbetsbristen men sedan så står man där och är högfärdig.


Finns det inte typ något skitigt byggjobb som man kan ta som inte kräver utbildning? Där man ska utföra typ bäruppgifter? Sånt som inte kräver utbildning?


Kom igen!!!
Du tar vad som helst sen säger du inte städare. Sen vill du jobba på byggarbetsplats?! Du har noll utbildning lägg av ställ dig sist i ledet det är städare du får bli.
Citera
2024-04-28, 20:05
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Du tar vad som helst sen säger du inte städare. Sen vill du jobba på byggarbetsplats?! Du har noll utbildning lägg av ställ dig sist i ledet det är städare du får bli.
Inte städare vad är det du inte förstår?
Citera
2024-04-28, 20:06
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är svår.Du måste tänka på de som rekryterar också. De kommer tänka ja ok han/hon har examen den värvar vi! Ha en examen är liksom grunden har du icke det blir det svårt.
Citera
2024-04-28, 20:10
  #7
Medlem
Parkarbetare åt kommunen så har TS jobb över sommaren men lär vara många sökande med tanke på många varslade i större städer.

Kan TS tänka sig att flytta rejält norrut verkar det finnas större utbud av lediga jobb men förvänta dig inget bra boende från dag ett i kuststäderna
I inlandet är det nog lite enklare och där kan du lära dig grunden till flera andra språk av arbetskamrater under pauserna att plantera tallplantor.
Tyvärr kommer en del företag prioritera att anställa de som har B-körkort först.
Citera
2024-04-28, 20:10
  #8
Medlem
Tcprocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Du tar vad som helst sen säger du inte städare. Sen vill du jobba på byggarbetsplats?! Du har noll utbildning lägg av ställ dig sist i ledet det är städare du får bli.
Tror han att dom släpper in vilken nolla som helst på ett bygge för bärhjälp? Haha.
Citera
2024-04-28, 20:11
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är svår.Du måste tänka på de som rekryterar också. De kommer tänka ja ok han/hon har examen den värvar vi! Ha en examen är liksom grunden har du icke det blir det svårt.
Har ingen universitetsexamen, är det det du menar?

Hjälp mig zaedrews kom igen!!!

Anställer ditt jobb någon?
Citera
2024-04-28, 20:17
  #10
Medlem
Mc Donalds, något café, till att börja med. Northvolt.
Citera
2024-04-28, 20:20
  #11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aborterabrudfoster
Har ingen universitetsexamen, är det det du menar?

Hjälp mig zaedrews kom igen!!!

Anställer ditt jobb någon?

Nej har inte fått jobb sedan 1997. Jag tror dock en examen är bra!
Citera
2024-04-28, 20:21
  #12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej har inte fått jobb sedan 1997. Jag tror dock en examen är bra!
En universitets eller en gymnasie? För gymnasiet har jag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in