2024-05-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du diskuterar fortfarande rösterna i ditt huvud som du förväxlar med din meningsmotståndare. När ska du börja diskutera verkligheten istället för din fantasivärld och vad rösterna i ditt huvud säger?

Polisen har själva erkänt att de kvoterat in både kvinnor och invandrare i "jämställdhetens" namn. Så jo, det är feminismen som pushat för det. Det ses som något positivt i sig att polisen har 50/50 kvinnor och män, eller till och med en majoritet kvinnor.

Det enda som är viktigt är meritokrati och resultat. Lever man efter den devisen så kommer kvinnor generellt sett inte vara lämpliga som poliser. Det är sant oavsett om vi lever i dagens verklighet med importerad gängkriminalitet eller i dåtidens Sverige.

Återigen är det en fantasivärld du bygger upp där du tror att det går att forma och uppfostra dessa människor. Ett vänstertänk som har lett till många av de problem vi nu ser. Den enda lösningen på gängkriminaliteten är massiv repatriering och ett Sverige som är etniskt homogent igen. Att se till att polisen blir övervägande manlig igen hade inte löst gängkriminaliteten i grunden och det är inte något jag heller påstår, men det hade däremot förbättrat kvalitén på polisen och löst problemet med att det läcker information i systemhotande skala. Den feministiska pushen och kvoteringen inom polisen är alltså inte orsaken till att gängkriminaliteten existerar men den har definitivt underlättat för gängen att växa sig starkare.

De gängkriminella har identifierat den svagaste länken inom polisen och det är kvinnliga poliser och kvinnliga poliser hade inte existerat i sådan omfattning om det inte hade varit för en feministisk push och kvotering att få in kvinnor i polisyrket. Det är alltså feminismen som öppnat upp för det vi ser nu och följderna av det där dessa kvinnor försvaras. Ett tydligt exempel på det är häktesvakten som hade förhållanden med flera olika gängkriminella och när det uppdagades fick hon enbart några dagars lönesänkning och hennes kvinnliga chefer höll henne bakom ryggen och försvarade henne genom att måla upp henne som något sorts offer.

Du kan prova att bemöta det jag skriver istället för rösterna i ditt huvud.

Kan du prova att sluta köra med missriktade personangrepp. Jag här inga röster i mitt huvud, jag läser vad du skriver och ser att du har minst lika snedvridna åsikter om kvinnor som buset har.

Du får försöka förstå att det finns bra kvinnliga poliser.
Precis som det finns tex. bra manliga lärare/bra manlig sjukvårdspersonal.

Det är väl framförallt bra folk som ska anställas på ett jobb, rätt person på rätt plats. Lägg av att stirra dig blind på könstillhörigheten på personen.

Ett exempel på en skicklig kvinnlig polis, är den polis som sköt ihjäl en knivman som knivade folk på ett köpcentra för inte så länge sedan. Ett annat exempel är den kvinnliga polis som var med och fick fast barnamördaren och kvinnomördaren Ulf O. Och så vidare. Finns givetvis många bra kvinnliga poliser: rätt person på rätt plats.

Rötäggen ska dock avskedas. De cirka 25 kvinnliga poliserna som legat med gängkriminella och läckt till gängkriminella ska givetvis avskedas. De övriga över 8000 kvinnliga poliserna behöver vi givetvis ha kvar.

Och ja: bus som inte har svenskt medborgarskap ska givetvis utvisas. På livstid.

Tja, det kan väl vara jämställdhet för män också? Att inte bara män ska behöva slita som poliser, utan att även kvinnor tar del av den bördan.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-05-18 kl. 15:26.
Citera
2024-05-18, 15:29
Medlem
Citat:
Du är av precis samma skrot och korn som feministerna. Du är inte ute efter att förbättra relationerna mellan män och kvinnor, utan du vill försämra dem och spä på polariseringen och könskriget än mer. Allt jag ser när du påstår saker som att kvinnor är "biologiskt hjärnskadade" är en feminist som gapar om att "alla män är djur".

Skillnaden här är förstås att feminismen är institutionaliserad och genomsyrar alla aspekter av samhället, medans din manliga "feminism" inte gör det och därmed inte är ett lika stort samhällsproblem(än så länge). En farhåga är förstås att feminismen kommer leda till att inställningen du har nedan blir allt mer accepterad och normaliserad.

Ingen vinner på denna ståndpunkt, vare sig män eller kvinnor. Ståndpunkten måste förstås vara att förkasta det du står för och samtidigt förkasta feminismen som predikar exakt samma sak fast med omvända kön, nämligen att kvinnor ska förkasta män.
rent fantasimässigt kan jag hålla med dig. ja hata kvinnor är inte produktivt, ja sammarbete är bäst, ja släppa könskriget o bara fokusera på realpolitik är bättre.
i verkligheten är ditt koncept helt misslyckat. kvinnor är inte fel informerade dom är radikaliserade. du kan inte prata ner en tjej med rationella argument, du kan inte hänvisa till studier eller statistik. du kan inte sammabeta med någon som ser dig som en fiende, feminister kommer alltid sammarbeta för att hugga dig i ryggen, vi ser det att kvinnor som knappt känner varandra konspirerar om att smutskasta någon kille på jobbet o sen drar in andra kvinnor från HR utan att vara organiserade för att dom drivs alla av manshat i en konspiration som ett borg hivemind.
du kan inte naivt tro att feminismen bara försvinner för att du försöker prata förstånd av att en björn bor i skogen. eller att en kvinna skulle lyssna på din mansplaining när en kvinna vet bättre.
vi ser ingen trend att feminismen avtar utan att kvinnor radikalseras mer av varandra.
det är en verklighet att tiktok skapar ideologiska ekokammare för kvinnor.
du är en enabler av feminismen så länge du attakerar män för att försvara kvinnor för att du är förkönad av dom som fantasktiska jungfruar.
det handlar inte om att lära tjejer, eller skapa sammarbete eller fokusera på mer konstruktiva mål.
hela kvinnors verklighet drivs av deras rädsla o känslor. som sen bekräftas av selektiva händelser. du kan lätt googla en video där en man är taskig mot en tjej och e video väger mer än 1000 argument du kan komma med. denna ideologiska kamp går inte att vinna
Citera
2024-05-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kan du prova att sluta köra med missriktade personangrepp. Jag här inga röster i mitt huvud, jag läser vad du skriver och ser att du har minst lika snedvridna åsikter om kvinnor som buset har.

Jag kommer fortsätta med det så länge du argumenterar mot saker jag aldrig sagt.

Citat:
Du får försöka förstå att det finns bra kvinnliga poliser.

Jaha? Om polisen hade anställt utifrån devisen meritokrati istället för att prioritera feministiska ideal som "jämställdhet" och "representation" så hade väl dessa kompetenta kvinnliga poliser inte haft något att frukta? De är ju poliser på grund av sina meriter och kompetens och inte för att de råkar ha en vagina mellan benen och har kvoterats in.

Citat:
Rötäggen ska dock avskedas. De cirka 25 kvinnliga poliserna som legat med gängkriminella och läckt till gängkriminella ska givetvis avskedas. De övriga över 8000 kvinnliga poliserna behöver vi givetvis ha kvar.

Nu fortsätter du med din fantasivärld där du hittar på siffror hej vilt för att förminska problemet med att kvinnliga poliser läcker information på en systemhotande skala.

Citat:
Och ja: bus som inte har svenskt medborgarskap ska givetvis utvisas. På livstid.

Självklart, men det löser inte problemet i grunden så länge vi öser på med mängder av nya rekryter till gängkriminalitet genom massinvandring och att de som redan är här kläcker ur sig ungar på löpande band.
Senast redigerad av Reiwa 2024-05-18 kl. 15:39.
Citera
2024-05-18, 15:38
Medlem
Citat:
Jag kommer fortsätta med det så länge du argumenterar mot saker jag aldrig sagt.

Jaha? Om polisen hade anställt utifrån devisen meritokrati istället för att prioritera feministiska ideal som "jämställdhet" och "representation" så har väl dessa kompetenta kvinnliga poliser inte haft något att frukta? De är ju poliser på grund av sina meriter och kompetens och inte för att de råkar ha en vagina mellan benen och har kvoterats in.

Nu fortsätter du med din fantasivärld där du hittar på siffror hej vilt för att förminska problemet med att kvinnliga poliser läcker information på en systemhotande skala.

Självklart, men det löser inte problemet i grunden så länge vi öser på med mängder av nya rekryter till gängkriminalitet genom massinvandring och att de som redan är här kläcker ur sig ungar på löpande band.

Ja, de kvinnliga poliserna är anställda på egna meriter. Könskvotering är inte tillåtet i Sverige. Sedan kan givetvis en arbetsgivare ha önskemål om en homogen arbetsgrupp, men fortsatt kommer arbetsgivaren givetvis hellre anställa en till manlig polis som är bra hellre än en dålig kvinnlig polis.

Nope, enligt källan jag skickat upprepade gånger i tråden så är det "minst 30 poliser" som har läckt information till gängkriminella. Enligt TS så är det 80% kvinnliga poliser som har läckt. slutsatsen blir att det är cirka 25 kvinnliga poliser som har läckt information till gängkriminella och därigenom orsakat mycket stor skada, vilket verkligen inte ska underskattas, det är totalt förkastligt vad dessa cirka 25 kvinnliga poliser ställt till med! Men fortsatt: över 8000 kvinnliga poliser har inte läckt till gängkriminella.
Citera
2024-05-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ja, de kvinnliga poliserna är anställda på egna meriter.

Nej. De flesta har kvoterats in eftersom att det finns en feministisk push i samhället att poliskåren ska vara "jämställd". Du har fått länkar till dig i tråden som bekräftar detta av polisen själva men du låtsas och ljuger nu om att så inte vore fallet.

Jag tror inte att du vill ta bort kvoteringen inom polisen och ha verklig meritokrati då det hade lett till att extremt många av de 8000 kvinnliga poliser du jämt och ständigt tjatar om inte ens hade fått jobbet från första början.

Citat:
Nope, enligt källan jag skickat upprepade gånger i tråden så är det "minst 30 poliser" som har läckt information till gängkriminella. Enligt TS så är det 80% kvinnliga poliser som har läckt.

Det är en siffra du hittat på. Jag vet inte om TS har sagt att 80% av kvinnliga poliser läcker information men om han gjort det så vore det så klart också helt felaktigt.
Citera
2024-05-18, 15:59
Medlem
Citat:
Nej. De flesta har kvoterats in eftersom att det finns en feministisk push i samhället att poliskåren ska vara "jämställd". Du har fått länkar till dig i tråden som bekräftar detta av polisen själva men du låtsas och ljuger nu om att så inte vore fallet.

Jag tror inte att du vill ta bort kvoteringen inom polisen och ha verklig meritokrati då det hade lett till att extremt många av de 8000 kvinnliga poliser du jämt och ständigt tjatar om inte ens hade fått jobbet från första början.

Det är en siffra du hittat på. Jag vet inte om TS har sagt att 80% av kvinnliga poliser läcker information men om han gjort det så vore det så klart också helt felaktigt.
någon nämde Hilda & Ruben i en tråd tidigare. det finns en faktisk konspiration som frimurare att tillsätta radikalfeminister i maktpositioner för att driva in mer kvotering av likasinnade.
bara kvinnor som är lagspelare groomas för uppdragen. sen att venndiagramet är en cirkel av feminister och gängfetish slampor är inte en slump för du behöver en diagnos för att ha båda intressen
Citera
2024-05-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
någon nämde Hilda & Ruben i en tråd tidigare. det finns en faktisk konspiration som frimurare att tillsätta radikalfeminister i maktpositioner för att driva in mer kvotering av likasinnade.
bara kvinnor som är lagspelare groomas för uppdragen. sen att venndiagramet är en cirkel av feminister och gängfetish slampor är inte en slump för du behöver en diagnos för att ha båda intressen

Det finns många bra trådar om Hilda & Ruben och det är som du säger minus kopplingen till just frimurare som jag inte vet om den stämmer. Det kanske stämmer men jag vet inte. Det är så vänstern arbetar i hela samhället och varenda institution. Man infiltrerar dessa med sina aktivister och sedan rasar hela skiten ihop som ett korthus.
Citera
2024-05-18, 16:39
Medlem
jag var otydlig. menade inte att dom var kopplade till frimuare utan att dom agerar som dom.
gömt nätverk med egen agenda, infiltrerar företag o mediahus.
finns en genomsyrande kult om brödraskap och hemliga koder för att visa att man är allierad.
medans frimurare har handskakningar o ringar har feministerna hashtags #hateallmen #4b #manbearpig
Citera
2024-05-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Ett vettigt faktabaserat inlägg. Jag skulle vilja lägga till att just polisen inser sitt problem att de inte löser brott, att domstolar och lagregler förstör mycket för polisen, att våra politiker med M och SD i spetesen nu oavbrutet uppfyller polisens krav på att få bli hårdare, mer övervakande, att personliga integriteten trycks tillbaka. Allt är bra men i grunden orsakat av den slapphet polisen byggde upp på 1980-talet med t.ex ett stort inflöde av kvinnliga poliser. Men nu maskuliniseras svensk polis i sin högsta takt någonsin och allt kommer att bli bra och kvinnor kommer automatiskt att inte längre vilja bli poliser. När det jobbet mer går ut på att fånga buset med våld och övervakning än att "ta hand om" dem. Man kan säga att kvinnor som grupp ofta gör att en yrkesgrupp urartar och blir extrem och icke-fungerande. Men det går bara till en viss gräns, sedan åter-maskuliniseras yrket igen. Detta händer sedan länge t.ex inom polis, domstol, fångvård, journalism, politik.
Problemet i det här fallet är inte kvinnliga poliser, utan att vårt polisväsende inte är byggt för att kunna hantera det förändrade kriminella klientelet.

Det som fungerar för etniska svenskar, fungerar inte för nysvenskar. Polisväsendet i sin helhet är inte konstruerat för de mycket våldsamma och lågkognitiva kriminella som polisen måste hantera i allt större mängder.

Det är ett strukturellt problem; inte ett manligt eller kvinnligt problem.

Den ohållbara arbetssituationen har gjort att många etniskt svenska poliser har slutat. Det hade inte varit ett problem om det hade varit enstaka avhopp, men mängden personer som slutat jobba som poliser är stort.

Ett annat problem är att unga etniska svenskar inte längre vill bli poliser. På 80-talet var kravet minst 109 i IQ för att kunna bli polis. För några år sedan sänktes kravet till minst 82 i IQ.

Det räckte ändå inte för att fylla polisskolornas platser, så man gjorde provet lättare. Högsta polischefen gick ut i svt, sr och tidningar och sa att alla poliser inte längre ska behöva kunna skriva rapporter. Det räcker om en kollega kan skriva. Vilken IQ ska du ha för att inte kunna skriva en kort text om vad som har hänt vid en utryckning? De flesta med en IQ på 80 klarar att skriva en kort begriplig text, även om den inte är fullt grammatiskt korrekt. Det betyder att kravet för att bli polis ligger en bit under 80 i IQ idag.

Förstår du vad det är för människor som blir poliser idag? Många tillhör troligen kriminella klaner, agressiva, med låg IQ och låg impulskontroll. Och du kallar det för att maskulinisera yrket. Det är så man tar sig för pannan. Nej, det är inte vad det handlar om. Det handlar om att antalet araber och svarta inom polisväsendet har blivit så stort, att den svenska kulturen inte längre gäller.
Citera
2024-05-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
För några år sedan sänktes kravet till minst 82 i IQ.

Det betyder att kravet för att bli polis ligger en bit under 80 i IQ idag.

Stämmer det verkligen? Det är extremt lågt - vi snackar rena byfånar, snudd på utvecklingsstörda, som inte borde få vara i närheten av att arbeta som polis.
Citera
2024-05-19, 08:05
Medlem
Citat:

Och det är inget fel i det, om de kvinnliga poliser som anställs har bra meriter och står om rätt sida av lagen. Eller tror du att det alltid behöver vara en stark man i polisyrket? Jag skulle tro att vårdyrket och förskolan också behöver starka män i så fall. Där är det ofta och dagligen tunga lyft. Så, om du anser att i polisyrket behövs bara män, så är det samma i äldreomsorgen, förskola och vissa vårdavdelningar på sjukhus. Ändå klarar kvinnor av att jobba i dessa yrken (sjukvård och förskola) och majoriteten av de anställda där är kvinnor. Så. Kvinnor kan absolut vara starka nog att även jobba som polis. Det är vad som är innanför pannbenet som är det viktiga. Vi kan tex. inte ha rötägg till poliser, vare sig manliga eller kvinnliga, som läcker information till gängkriminella.

Poliser behöver god fysik, god kommunikativ förmåga, social kompetens, problemlösningsförmåga i svåra situationer, förmåga att hålla huvudet kallt och ha analytisk förmåga, tålamod. Och givetvis vara på rätt sida om lagen. Allt detta kan även kvinnor, sådana egenskaper krävs även inom tex. vårdyrket och barnomsorg.

Det är ju inte så att poliser är i fysisk brottningsmatch dagligen med bus. Det finns andra brott/misstanke om brott och andra ärenden de åker på också. Våldtäkter, suicid, relationsmisshandel, fortkörning, trafikolyckor osv. osv.

Hade inte de över 8000 kvinnliga poliserna jobbat i yrket, så hade vi alltså haft över 8000 färre poliser i landet. Eller tror du på allvar att polisyrket har högt söktryck? Tror du på allvar att det är många som vill bli poliser? Så som samhället ser ut idag? Vi ska vara glada åt varje man och varje kvinna, som har rätt kompetens för att bli polis och som vill bli polis och som står på rätt sida av lagen. Det är inte så att vi kan välja och vraka mellan en massa bra manliga blivande poliser.

Det är rent av så att poliser får flyttas på, för att det ska finnas tillräckligt med poliser på vissa ställen.

Men rötägg till poliser ska givetvis bort. Vi kan fan inte ha poliser som samarbetar med gängkriminella!

TS har påstått att 80% av de poliser som läcker information till gängkriminella, är kvinnliga poliser. 20% av de som läcker information till gängkriminella är manliga poliser. Och jag har sett och länkat källa att det är minst 30 stycken poliser som läcker information till gängkriminella. Dvs.: cirka 25 kvinnliga poliser och cirka 6 manliga poliser, har läckt information till gängkriminella. Av alltså 23000 poliser.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-05-19 kl. 08:21.
Citera
2024-05-19, 12:04
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Problemet i det här fallet är inte kvinnliga poliser, utan att vårt polisväsende inte är byggt för att kunna hantera det förändrade kriminella klientelet.

Det som fungerar för etniska svenskar, fungerar inte för nysvenskar. Polisväsendet i sin helhet är inte konstruerat för de mycket våldsamma och lågkognitiva kriminella som polisen måste hantera i allt större mängder.

Det är ett strukturellt problem; inte ett manligt eller kvinnligt problem.

Den ohållbara arbetssituationen har gjort att många etniskt svenska poliser har slutat. Det hade inte varit ett problem om det hade varit enstaka avhopp, men mängden personer som slutat jobba som poliser är stort.

Ett annat problem är att unga etniska svenskar inte längre vill bli poliser. På 80-talet var kravet minst 109 i IQ för att kunna bli polis. För några år sedan sänktes kravet till minst 82 i IQ.

Det räckte ändå inte för att fylla polisskolornas platser, så man gjorde provet lättare. Högsta polischefen gick ut i svt, sr och tidningar och sa att alla poliser inte längre ska behöva kunna skriva rapporter. Det räcker om en kollega kan skriva. Vilken IQ ska du ha för att inte kunna skriva en kort text om vad som har hänt vid en utryckning? De flesta med en IQ på 80 klarar att skriva en kort begriplig text, även om den inte är fullt grammatiskt korrekt. Det betyder att kravet för att bli polis ligger en bit under 80 i IQ idag.

Förstår du vad det är för människor som blir poliser idag? Många tillhör troligen kriminella klaner, agressiva, med låg IQ och låg impulskontroll. Och du kallar det för att maskulinisera yrket. Det är så man tar sig för pannan. Nej, det är inte vad det handlar om. Det handlar om att antalet araber och svarta inom polisväsendet har blivit så stort, att den svenska kulturen inte längre gäller.
Du har rätt på alla sätt och är insatt. Bara några kommentarer.

Det är riktigt många områden där gamla fungerande svenska sätt inte längre duger. T.ex sjukvård, skola, och polis domstol. Vi måste stöpa om hela samhället till att bli misstänksamt, man får inte ge individer möjlighet att fuska, de som fuskar måste sättas åt. Allt detta orsakat av invandring som gett oss en annan genpool eller annan uppfostran, tidigare kontrollerade vi oss själva via moral och etik. I ett klansamhälle är det familjen som är viktig, din granne spelar ingen roll och finns för att du ska kunna tjäna pengar på honom till din klan. Någon annan etik finns inte.

Dock skulle jag säga att feminiseringen av svensk polis, när kvinnor i större mängd började bli poliser, av okänd anledning, har gjort polisyrket o-attraktivt. Det ger så många fler sökande om man vet att polisens jobb är att stoppa buset. Om man vet att polisens jobb mer är att prata dem till rätta så försvinner alla bra polis-aspiranter och kvar blir sådana som funderar om de ska bli polis eller jobba på dagis. Det blir en negativ spiral, fler kvinnliga poliser, färre manliga, fler kvinnliga.

Polisyrket måste öka i status, genom att bli mer polisiärt och sätta dit fler skurkar. På samma sätt måste skolyrket få högre status. Det gör man genom att läraren får mer att säga till om och kan fokusera på att lära ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in