2024-05-02, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ja det tycker jag vi kan göra. Min poäng är att fokus inte bör ligga på människorna som är verksamma inom yrkeskåren i sig. Förskolan är till för förskoleeleverna och polisen är till för medborgarnas säkerhet.

Även om majoriteten manliga förskolelärare inte är pedofiler och majoriteten kvinnliga poliser inte knullar gängkriminella så kan det ändå vara så att de som inte sköter sig orsakar sådan stor skada att det vore bättre att utesluta hela könet. Det är jämställdhetsdogmen som gör att ingen vågar lyfta frågan om könssegregerade arbetsplatser.

Nu tror jag inte att det är så illa ställt i nuläget och vi har helt enkelt inte nog med manliga kandidater som kan kliva in istället för kvinnorna så det är inte praktiskt genomförbart. Men allt annat lika så är en man mer lämpad som polis än en kvinna.

Nej det kan vi inte göra. Det finns pedofiler av båda könen och det finns korrumperade poliser av båda könen, osv osv osv osv osv. Ingen hade fått jobba med något.
Citera
2024-05-02, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ge mig en enda god anledning till varför någon som du, som inte anser det vara något problem om en polis har en relation med en gängkriminell, ska få ha rösträtt?

Det är ett problem att en polis ingår en relation med en gängkriminell eftersom en sådan relation resulterar i att polisen så småningom gör slagningar i syfte att lämna ut hemligstämplad information till den gängkriminelle. Förstår du?

Vad har detta med rösträtten att göra?
Citera
2024-05-02, 22:55
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Japp, klicken med makt är de som i alla tider har burit skulden för de förtryckande strukturerna. Se nu i Afghanistan, där Talibanerna styr och ställer. Där är kvinnorna rejält förtryckta, inte av sina män, utan av makten = talibanerna. Likaså är det i Iran. Kvinnorna där är förtryckta av regimen, inte av sina män. Men maktens elit bygger in system och strukturer som blir till förtyck av kvinnor. Och det är svårt för vanliga kvinnor och vanliga män att helt slå sig fria från det, även om de vill.

Du har fel. Är du en bra och jämställd man, så kommer ingen anklaga dig för det förtyck som maktfullkomliga galningar utsätter tex. kvinnor för.

Så, nu vet du det. Och så vet du också att det är en liten klick kvinnliga poliser som är rötägg och som läcker information till gängkriminella i utbyte mot sex. Rötägg finns, både bland män och kvinnor. men de allra flesta män och kvinnor är helt ok personer. De allra flesta kvinnliga poliser är helt ok personer på rätt sida om lagen.

Det som du säger passar inte in med vad jag har sett av feminismen.

Jag kan inte minnas att jag hör hört feministerna säga att det bara är vissa män som är skyldiga till förtrycket. Den enda nyansering jag har hört är att vita, västerländska heterosexuella cis-män framställs som mer onda än alla andra människor.

Sedan så har jag inte tilltro till beskrivningen av ett ständigt närvarande förtryck som alltid plågar alla människor som inte är vita, västerländska heterosexuella cis-män. Du nämner Afghanistan som exempel. Där har jag full tilltro till din beskrivning av förtryck. Men när feministerna försöker framställa västländer på samma sätt, så säger jag att feministerna bluffar. Feministerna använder anklagelserna om förtryck som anledning att häckla och diskriminera män som kollektiv.

När jag beskådar feminismen ser jag en diskrimineringsideologi.
Citera
2024-05-02, 22:56
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det kan vi inte göra. Det finns pedofiler av båda könen och det finns korrumperade poliser av båda könen, osv osv osv osv osv. Ingen hade fått jobba med något.

Ja men om ena könet orsakar så stor skada att det hade gynnat yrkeskåren som helhet att utesluta det könet, ska vi inte göra det då?

hypotetiskt scenario:
10 000 kvinnliga förskolelärare varav 10 pedofiler
1000 manliga förskolelärare varav 500 pedofiler

Vore det inte helt rimligt att förbjuda män att vara förskolelärare? Eller är männens "rätt" att vara förskolelärare viktigare än barnens trygghet?
Citera
2024-05-02, 23:16
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Vad ska vi göra åt det flertusenåriga könskriget som patriarkatet utsatte kvinnor för?
(Och fortfarande utsätter kvinnor för i många länder).

Det är lite sent att åtgärda orättvisor som redan har skett historiskt.

Citat:
Ska vi kvinnor samla ihop alla män och släppa en tillräckligt stor bomb över dem?
Hade det varit hämnd nog?

Mitt förslag är könsfred.

Könsfred skulle innebära att kvinnor slipper bära kollektivt ansvar för att vissa poliskvinnor har betett sig olämpligt. På samma sätt skulle män slippa att bära kollektivt ansvar för vad deras förfäder gjorde långt bakåt i tiden.

Låter det som ett bra förslag?
Citera
2024-05-03, 00:16
Avslutad
Citat:
Ja men om ena könet orsakar så stor skada att det hade gynnat yrkeskåren som helhet att utesluta det könet, ska vi inte göra det då?

hypotetiskt scenario:

Vore det inte helt rimligt att förbjuda män att vara förskolelärare? Eller är männens "rätt" att vara förskolelärare viktigare än barnens trygghet?

Krigsbrott - 99.99% män = avskeda alla manliga soldater, förbjud män från all militär verksamhet från toppen och neråt.

Polisbrutalitet - 87% män. Förbjud män från alla polisiära verksamheter.

Flygplansolyckor 98% män = förbjud män från att utbilda sig till piloter.

Osv osv osv. hela det här resonemanget är så infantilt och verklighetsfrånvänt att det knappt går att bemöta på ett vettigt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det är lite sent att åtgärda orättvisor som redan har skett historiskt.

Hämnd ska serveras väl avkyld så det hade varit helt lagom för kvinnor att hämnas på män nu.

Citat:
Mitt förslag är könsfred.

Könsfred skulle innebära att kvinnor slipper bära kollektivt ansvar för att vissa poliskvinnor har betett sig olämpligt. På samma sätt skulle män slippa att bära kollektivt ansvar för vad deras förfäder gjorde långt bakåt i tiden.

Låter det som ett bra förslag?

90% av mina inlägg i denna tråden har handlat om att INTE bestraffa kollektivet för vad en minoritet gör.
Citera
2024-05-03, 00:47
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Krigsbrott - 99.99% män = avskeda alla manliga soldater, förbjud män från all militär verksamhet från toppen och neråt.

Polisbrutalitet - 87% män. Förbjud män från alla polisiära verksamheter.

Flygplansolyckor 98% män = förbjud män från att utbilda sig till piloter.

Osv osv osv. hela det här resonemanget är så infantilt och verklighetsfrånvänt att det knappt går att bemöta på ett vettigt sätt.

Mitt resonemang är inte verklighetsfrånvänt, det är teoretiskt. Det finns riskfaktorer inom vissa yrkesgrupper som endast är knutna till ena könet, det var det jag ville beskriva.

Om man teoretiskt sett skulle kunna byta ut alla manliga piloter mot kvinnor, skulle flygplansolyckor minska? Knappast.

Om man byter ut alla polismän till kvinnor, skulle polisbrutaliteten gå ner? Kanske.

Om man byter ut alla manliga förskolelärare mot kvinnor, skulle övergreppen minska? Absolut.

Om man bytte ut alla kvinnliga poliser mot män skulle läckorna minska? Det är frågan.

Det är inget motargument att hävda att det blir synd om de rena poliskvinnorna som inte får vara poliser längre. Poliskåren är inte till för poliserna, de är bara ett verktyg för att förverkliga det uppdrag de fått från staten.
Citera
2024-05-03, 01:43
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Det finns trådar på "Aktuella brott och kriminalfall" där ett par stycken nämns med namn.

Tusen tack 👌
Citera
2024-05-03, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det som du säger passar inte in med vad jag har sett av feminismen.

Jag kan inte minnas att jag hör hört feministerna säga att det bara är vissa män som är skyldiga till förtrycket. Den enda nyansering jag har hört är att vita, västerländska heterosexuella cis-män framställs som mer onda än alla andra människor.

Sedan så har jag inte tilltro till beskrivningen av ett ständigt närvarande förtryck som alltid plågar alla människor som inte är vita, västerländska heterosexuella cis-män. Du nämner Afghanistan som exempel. Där har jag full tilltro till din beskrivning av förtryck. Men när feministerna försöker framställa västländer på samma sätt, så säger jag att feministerna bluffar. Feministerna använder anklagelserna om förtryck som anledning att häckla och diskriminera män som kollektiv.

När jag beskådar feminismen ser jag en diskrimineringsideologi.

Ja, du har garanterat hört det av antifeministerna. Du har hört av de som hatar feminismen, att feminismen anser att "förtrycket bedrivs av vita, västerländska heterosexuella cis-män". Men antifeminister är inte feminister. Och antifeministerna har en agenda med att försöka få feminister att framstå som dåliga och hatiska. Medans det egentligen är antifeministerna som är hatiska: mot feminismen.

Men sanningen är den att de som förtrycker/skapar strukturellt förtryck mot kvinnor (och män) är den klick människor som har makt. Såsom tex. Talibanerna i Afghanistan, som förbjuder kvinnor att jobba osv. Eller regimen i Iran som tvingar kvinnor att bära slöja osv. De kvinnor och män som säger ifrån fängslas och torteras och våldtas. Så makteliten håller de flesta "på mattan" med sitt förtryck. häxbränningar i Sverige... Makteliten som styrde att det blev så. Folket följde efter som en skock får.

Antifeministerna har dock en agenda med att få vita män att tro att feminismen är mot vita män. Och därmed bli mot feminismen, så att att antifeministerna skulle kunna få sitt drömsamhälle där de kunde förtrycka kvinnor ifred. Feminister är dock inte mot vita män, utan feminister är mot kvinnoförtryckande strukturer/kvinnohat, oavsett kulör på förtryckaren.

Antifeministerna skulle önska att kvinnor:
1. Inte hade rösträtt.
2. Inte fick jobba. Och absolut inte som poliser!
3. Vara ekonomiskt livegna och beroende av att ha en man.
4. Servade sin man med mat, sköta hushållet, sex utan invändningar (livegen och beroende som hon är).
5. De unga kvinnor som inte hade en man, skulle jobba på bordeller som de äkta männen kunde besöka för att få knulla ungt kött. Medans frugan tar hand om hans barn och hushållet.
6. Få knulla med kvinnor/sexuellt vidröra kvinnor, utan att någonsin bli anmälda för sexbrott, för något sådant finns inte ens. Kvinnor är männens sexuella egendom.
7. Att kvinnor var oskulder tills de gifter sig och sedan bara troget ligger med sin man, när helst han vill.
8. Aldrig sa emot en man, utan kvinnor ska veta sin plats och hålla käften.
9. Vissa hebefila antifeminister vill givetvis också ostraffat få knulla med 12-14 åringar som börjat få lite former också. Utan att bry sig om vilka men det skulle ge barnen.

Antifeministerna ser att feministerna är fienden... Eftersom feminister aktivt jobbar mot ovan nämnda kvinnoförtryck. Och då sprider antifeministerna lögner om (fienden) feminismen samt om kvinnor, för att få med sig folk i sin antifeminism....

Och i trådens topic behöver inte ens antifeministerna sprida några lögner om kvinnor. Utan här har ju vissa kvinnliga poliser klantat sig big time! Vilket är mumma för antifeministerna att dra fram. Och gärna förstärka så mycket det bara går! Så att det ska låta som att de allra flesta kvinnliga poliser nog skulle kunna vara tillsammans med gängkriminella och även läcka information till sina gängkriminella partners. Trots att det kanske rör sig om cirka 30 kvinnliga poliser. Och över 8000 kvinnliga poliser är på rätt sida av lagen.

Feminismen har i sak nått sitt mål i Sverige: att kvinnor inte ska förtryckas. Och att jämställdhet ska råda mellan könen. Vad feminismen nu gör är att påminna folk om vilka krafter det finns. Krafter som vill förinta det feministerna har kämpat hårt för att åstadkomma.

I Sverige råder numera inget förtryck. Inte mot kvinnor. Inte mot män. Men antifeministiska män anser att det råder förtryck mot kvinnor. Varför? Jo, för att antifeministiska män inte längre får förtrycka kvinnor... Antifeministiska män får inte längre igenom sin önskelista över hur de vill att kvinnor ska ha det/ska vara. Och detta ser de antifeministiska männen som ett förtryck mot män. Att de inte får knulla med kvinnor när helst de vill, utan risk att bli anmälda för sexbrott tex. Eller inte får sig en fru som gör som han säger. Det ser antifeministerna som ett förtryck mot män.

Gå inte på antifeministernas lögner och retorik...

Vi har nått jämställdhet i Sverige. Nu kan vanliga män och vanliga kvinnor njuta frukterna av det. Men även vara vaksamma så att det fortsätter vara jämställt här.

Men i Iran, Afghanistan, Indien, Turkiet... Osv. Osv. Där har man inte alls nått jämställdhet mellan könen. Där är kvinnor fortsatt förtryckta. Och det är knappast några "vita västerländska heterosexuella cis-män" som förtrycker kvinnorna där... Det är makteliten i de länderna som skapat ett strukturellt förtryck av kvinnor i de länderna. Så vill vi inte ha det i Sverige. Vi vill inte se våra döttrar, mammor, systrar etc. vara så förtryckta...
Senast redigerad av TomatKungen 2024-05-03 kl. 06:27.
Citera
2024-05-03, 07:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är inte den hemliga relationen i sig som är problemet, det är de efterföljande slagningarna som är problemet - alla slagningar loggas. Till exempel skulle varje enhetschef kunna gå igenom alla slagningar per månad för sin enhet. Vid minsta lilla misstanke hade han/hon kunnat skicka en förfrågan till Avdelningen för särskilda utredningar, SU. Dessa hade kunnat göra en grundligare undersökning. Hade denna undersökning gett upphov till starkare misstanke så hade de kunnat avlyssna privat- och jobbtelefon, sätta in span, osv.

Enhetscheferna hade såklart kollats på samma sätt men av nån högre chef eller SU.

Finns säkerligen fler metoder att utveckla för att komma tillrätta med detta.

Behövs inte 10 000 nyanställda poliser för att kolla elektroniska spår osv.

Hårdare straff än böter och lite smisk på rumpan borde verkligen också införas.
Jo, det är givetvis relationen i sig som är problemet. Det finns fler sätt för gängen att nyttja en polis än enbart genom slagningar, tex genom att få kännedom om sådant de pratar om på möten.
Citera
2024-05-03, 08:16
Medlem
Citat:

hypotetiskt scenario:

Ska vi gå efter kön, så är det kön som "orsakar mest skada" garanterat män i de allra flesta yrken, eftersom det nu är just män som dominerar inom kriminalitet, våld, sexbrott och korkade risktagningar. Aldrig slagit dig att det finns fler brott än att läcka information som är skadligt för allmänheten eller polisen själva?
Så? ska vi utesluta män från alla yrken? Män kanske ska låsas in i hemmen och förvägras att gå utomhus själva.
Citera
2024-05-03, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, du har garanterat hört det av antifeministerna. Du har hört av de som hatar feminismen, att feminismen anser att "förtrycket bedrivs av vita, västerländska heterosexuella cis-män". Men antifeminister är inte feminister. Och antifeministerna har en agenda med att försöka få feminister att framstå som dåliga och hatiska. Medans det egentligen är antifeministerna som är hatiska: mot feminismen.

Men sanningen är den att de som förtrycker/skapar strukturellt förtryck mot kvinnor (och män) är den klick människor som har makt. Såsom tex. Talibanerna i Afghanistan, som förbjuder kvinnor att jobba osv. Eller regimen i Iran som tvingar kvinnor att bära slöja osv. De kvinnor och män som säger ifrån fängslas och torteras och våldtas. Så makteliten håller de flesta "på mattan" med sitt förtryck. häxbränningar i Sverige... Makteliten som styrde att det blev så. Folket följde efter som en skock får.

Antifeministerna har dock en agenda med att få vita män att tro att feminismen är mot vita män. Och därmed bli mot feminismen, så att att antifeministerna skulle kunna få sitt drömsamhälle där de kunde förtrycka kvinnor ifred. Feminister är dock inte mot vita män, utan feminister är mot kvinnoförtryckande strukturer/kvinnohat, oavsett kulör på förtryckaren.

Antifeministerna skulle önska att kvinnor:
1. Inte hade rösträtt.
2. Inte fick jobba. Och absolut inte som poliser!
3. Vara ekonomiskt livegna och beroende av att ha en man.
4. Servade sin man med mat, sköta hushållet, sex utan invändningar (livegen och beroende som hon är).
5. De unga kvinnor som inte hade en man, skulle jobba på bordeller som de äkta männen kunde besöka för att få knulla ungt kött. Medans frugan tar hand om hans barn och hushållet.
6. Få knulla med kvinnor/sexuellt vidröra kvinnor, utan att någonsin bli anmälda för sexbrott, för något sådant finns inte ens. Kvinnor är männens sexuella egendom.
7. Att kvinnor var oskulder tills de gifter sig och sedan bara troget ligger med sin man, när helst han vill.
8. Aldrig sa emot en man, utan kvinnor ska veta sin plats och hålla käften.
9. Vissa hebefila antifeminister vill givetvis också ostraffat få knulla med 12-14 åringar som börjat få lite former också. Utan att bry sig om vilka men det skulle ge barnen.

Antifeministerna ser att feministerna är fienden... Eftersom feminister aktivt jobbar mot ovan nämnda kvinnoförtryck. Och då sprider antifeministerna lögner om (fienden) feminismen samt om kvinnor, för att få med sig folk i sin antifeminism....

Och i trådens topic behöver inte ens antifeministerna sprida några lögner om kvinnor. Utan här har ju vissa kvinnliga poliser klantat sig big time! Vilket är mumma för antifeministerna att dra fram. Och gärna förstärka så mycket det bara går! Så att det ska låta som att de allra flesta kvinnliga poliser nog skulle kunna vara tillsammans med gängkriminella och även läcka information till sina gängkriminella partners. Trots att det kanske rör sig om cirka 30 kvinnliga poliser. Och över 8000 kvinnliga poliser är på rätt sida av lagen.

Feminismen har i sak nått sitt mål i Sverige: att kvinnor inte ska förtryckas. Och att jämställdhet ska råda mellan könen. Vad feminismen nu gör är att påminna folk om vilka krafter det finns. Krafter som vill förinta det feministerna har kämpat hårt för att åstadkomma.

I Sverige råder numera inget förtryck. Inte mot kvinnor. Inte mot män. Men antifeministiska män anser att det råder förtryck mot kvinnor. Varför? Jo, för att antifeministiska män inte längre får förtrycka kvinnor... Antifeministiska män får inte längre igenom sin önskelista över hur de vill att kvinnor ska ha det/ska vara. Och detta ser de antifeministiska männen som ett förtryck mot män. Att de inte får knulla med kvinnor när helst de vill, utan risk att bli anmälda för sexbrott tex. Eller inte får sig en fru som gör som han säger. Det ser antifeministerna som ett förtryck mot män.

Gå inte på antifeministernas lögner och retorik...

Vi har nått jämställdhet i Sverige. Nu kan vanliga män och vanliga kvinnor njuta frukterna av det. Men även vara vaksamma så att det fortsätter vara jämställt här.

Men i Iran, Afghanistan, Indien, Turkiet... Osv. Osv. Där har man inte alls nått jämställdhet mellan könen. Där är kvinnor fortsatt förtryckta. Och det är knappast några "vita västerländska heterosexuella cis-män" som förtrycker kvinnorna där... Det är makteliten i de länderna som skapat ett strukturellt förtryck av kvinnor i de länderna. Så vill vi inte ha det i Sverige. Vi vill inte se våra döttrar, mammor, systrar etc. vara så förtryckta...

Word!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in