Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Det som du säger passar inte in med vad jag har sett av feminismen.
Jag kan inte minnas att jag hör hört feministerna säga att det bara är vissa män som är skyldiga till förtrycket. Den enda nyansering jag har hört är att vita, västerländska heterosexuella cis-män framställs som mer onda än alla andra människor.
Sedan så har jag inte tilltro till beskrivningen av ett ständigt närvarande förtryck som alltid plågar alla människor som inte är vita, västerländska heterosexuella cis-män. Du nämner Afghanistan som exempel. Där har jag full tilltro till din beskrivning av förtryck. Men när feministerna försöker framställa västländer på samma sätt, så säger jag att feministerna bluffar. Feministerna använder anklagelserna om förtryck som anledning att häckla och diskriminera män som kollektiv.
När jag beskådar feminismen ser jag en diskrimineringsideologi.
Ja, du har
garanterat hört det av
antifeministerna. Du har hört av de som hatar feminismen, att feminismen anser att
"förtrycket bedrivs av vita, västerländska heterosexuella cis-män". Men antifeminister är inte feminister. Och antifeministerna har en agenda med att försöka få feminister att framstå som dåliga och hatiska. Medans det egentligen är antifeministerna som är hatiska: mot feminismen.
Men sanningen är den att de som förtrycker/skapar strukturellt förtryck mot kvinnor (och män) är den klick människor som har
makt. Såsom tex. Talibanerna i Afghanistan, som förbjuder kvinnor att jobba osv. Eller regimen i Iran som tvingar kvinnor att bära slöja osv. De kvinnor och män som säger ifrån fängslas och torteras och våldtas. Så makteliten håller de flesta "på mattan" med sitt förtryck. häxbränningar i Sverige... Makteliten som styrde att det blev så. Folket följde efter som en skock får.
Antifeministerna har dock en agenda med att få vita män att tro att feminismen är mot vita män. Och därmed bli mot feminismen, så att att antifeministerna skulle kunna få sitt drömsamhälle där de kunde förtrycka kvinnor ifred.
Feminister är dock inte mot vita män, utan feminister är mot kvinnoförtryckande strukturer/kvinnohat, oavsett kulör på förtryckaren.
Antifeministerna skulle önska att kvinnor:
1. Inte hade rösträtt.
2. Inte fick jobba. Och absolut
inte som poliser!
3. Vara ekonomiskt livegna och beroende av att ha en man.
4. Servade sin man med mat, sköta hushållet, sex utan invändningar (livegen och beroende som hon är).
5. De unga kvinnor som inte hade en man, skulle jobba på bordeller som de äkta männen kunde besöka för att få knulla ungt kött. Medans frugan tar hand om hans barn och hushållet.
6. Få knulla med kvinnor/sexuellt vidröra kvinnor, utan att någonsin bli anmälda för sexbrott, för något sådant finns inte ens. Kvinnor är männens sexuella egendom.
7. Att kvinnor var oskulder tills de gifter sig och sedan bara troget ligger med sin man, när helst han vill.
8. Aldrig sa emot en man, utan kvinnor ska veta sin plats och hålla käften.
9. Vissa hebefila antifeminister vill givetvis också ostraffat få knulla med 12-14 åringar som börjat få lite former också. Utan att bry sig om vilka men det skulle ge barnen.
Antifeministerna ser att feministerna är fienden... Eftersom feminister aktivt jobbar mot ovan nämnda kvinnoförtryck. Och då sprider antifeministerna lögner om (fienden) feminismen samt om kvinnor, för att få med sig folk i sin antifeminism....
Och i trådens topic behöver inte ens antifeministerna sprida några lögner om kvinnor. Utan här har ju vissa kvinnliga poliser klantat sig big time! Vilket är mumma för antifeministerna att dra fram. Och gärna förstärka så mycket det bara går! Så att det ska låta som att de allra flesta kvinnliga poliser nog skulle kunna vara tillsammans med gängkriminella och även läcka information till sina gängkriminella partners. Trots att det kanske rör sig om cirka 30 kvinnliga poliser. Och över 8000 kvinnliga poliser är på rätt sida av lagen.
Feminismen har i sak nått sitt mål i Sverige: att kvinnor inte ska förtryckas. Och att jämställdhet ska råda mellan könen. Vad feminismen nu gör är att påminna folk om vilka krafter det finns. Krafter som vill förinta det feministerna har kämpat hårt för att åstadkomma.
I Sverige råder numera inget förtryck. Inte mot kvinnor. Inte mot män.
Men antifeministiska män anser att det råder förtryck mot kvinnor. Varför? Jo, för att antifeministiska män inte längre får förtrycka kvinnor... Antifeministiska män får inte längre igenom sin önskelista över hur de vill att kvinnor ska ha det/ska vara. Och detta ser de antifeministiska männen som ett förtryck mot män. Att de inte får knulla med kvinnor när helst de vill, utan risk att bli anmälda för sexbrott tex. Eller inte får sig en fru som gör som han säger. Det ser antifeministerna som ett förtryck mot män.
Gå inte på antifeministernas lögner och retorik...
Vi har nått jämställdhet i Sverige. Nu kan vanliga män och vanliga kvinnor njuta frukterna av det. Men även vara vaksamma så att det fortsätter vara jämställt här.
Men i Iran, Afghanistan, Indien, Turkiet... Osv. Osv. Där har man inte alls nått jämställdhet mellan könen. Där är kvinnor fortsatt förtryckta. Och det är
knappast några "vita västerländska heterosexuella cis-män" som förtrycker kvinnorna där... Det är makteliten i de länderna som skapat ett strukturellt förtryck av kvinnor i de länderna. Så vill vi
inte ha det i Sverige. Vi vill
inte se våra döttrar, mammor, systrar etc. vara så förtryckta...