2024-05-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vad exakt är felaktigt i det jag säger? Särade poliskvinnorna på benen för gängkriminella eller inte? Tror du att den gängkriminelle på riktigt var sexuellt intresserad av kvinnan? Det är så klart möjligt att poliskvinnan har lurats till att tro att relationen är äkta men det förändrar inte upplägget. Jag ser det dock som extremt osannolikt. Självklart visste dessa kvinnor vad de sysslade med.
Jag tror absolut inte att kvinnan i fråga använde information för att få sex som en överenskommen transaktion. Vilken kvinna skulle göra så? På riktigt alltså, tänk nu efter. Det är inte svårt för kvinnor att få ligg om de vill ha det. Jag tror definitivt att kvinnorna och de kriminella haft någon slags relation först, och sedan har detta med läckandet börjat. Det är jävligt illa oavsett ja. Överhuvudtaget att en polis har e en relation med en kriminell är jävligt illa, även om det inte skulle läckt någonting.
Citera
2024-05-02, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Låter som LadySweden tror att varenda kvinnlig polis leker gömma korven med gängkriminella och sedan läcker information till de gängkriminella...

Det rör sig om minst 30 poliser. Av 37 000 poliser. Visst är det allvarligt och horribelt, men inte så extremt stort fenomen som LadySweden gärna vill få det till.

Såklart hugger de som fan på detta. Hade det handlat om 30 manliga poliser hade de inte ens läst artikeln. Och hade de trots allt gjort det så hade de gett dessa 30 män skit, men de hade aldrig i hela helvetet börjat kasta skit på hela gruppen män och velat förbjuda män från polisyrket, velat dra in mäns rösträtt och all annan manshatisk smörja i all jävla oändlighet.

Såklart trycker de som fan på att mörkertalet är stort gällande just detta. Pratar man våldtäkt och sexuella övergrepp med dem - nähh då är mörkertalet inte så stort och dessutom så ljuger alla kvinnor om att det blivit våldtagna.
Senast redigerad av Jenny9 2024-05-02 kl. 00:22.
Citera
2024-05-02, 00:17
Avslutad
Citat:
Det är andemeningen av dina inlägg. "De flesta kvinnliga poliser är trots allt bra" är ditt svar på att vi just nu har en genomkorrupt polis på grund utav att framförallt kvinnor och en del invandrare läcker information till polisen.

Det har funnits en politisk och feministisk push att få in både kvinnor och invandrare till kåren av rent ideologiska skäl. Resultatet ser vi nu.

"att vi just nu har en genomkorrupt polis" - Vad menar du med detta? Är 100% poliser korrupta enligt dig?

Citat:
Det finns inte ett enda exempel på "kvinnohat" från mig i tråden. Du förväxlar kritik mot feminismen med kvinnohat.

Det finns massor med kvinnohat från dig i tråden. Jag förväxlar inte ett skit.
Citera
2024-05-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Jag tror absolut inte att kvinnan i fråga använde information för att få sex som en överenskommen transaktion. Vilken kvinna skulle göra så? På riktigt alltså, tänk nu efter. Det är inte svårt för kvinnor att få ligg om de vill ha det. Jag tror definitivt att kvinnorna och de kriminella haft någon slags relation först, och sedan har detta med läckandet börjat. Det är jävligt illa oavsett ja. Överhuvudtaget att en polis har e en relation med en kriminell är jävligt illa, även om det inte skulle läckt någonting.

Såhär ligger det till: Poliskvinnan fick en relation som var av sexuell karaktär och den gängkriminelle fick information.

Om manliga poliser hade inlett sexuella relationer med gängkriminella och gett ut information hade du fortfarande betraktat det hela som att den stackars polismannen blev lurad och manipulerad till att läcka information? Eller hade polismannen givetvis förstått vad det är han sysslar med?

Låt mig förövrigt länka en konversation mellan en poliskvinna och en gängkriminell så får alla som läser det här avgöra själva om poliskvinnan blev lurad och manipulerad eller om hon mycket väl förstod vad hon sysslade med.

Citat:
I hemlighet hade den kvinnliga utredaren en kärleksrelation med Rawa Majids kusin och de brevväxlade, enligt polis och åklagare, intensivt.
”Finns det någon chans att jag kan få en sån där häftig guldring som tidningarna skriver att vissa har? Haha. [...] Aina kommer länka in mig i Foxtrot. Den grönaste gumman ever. Hahaha.” skrev hon i ett av breven, som DN har läst.

Grön gumma är ett uttryck för en ostraffad person som flyger under radarn och som gängen gärna använder sig av. Aina är slang för polisen.
Den kvinnliga utredaren försökte dölja sin identitet och brukade underteckna breven med ”Hjärtat”.
I ett annat brev skrev hon: ”Sitter på jobbet, he he. Hur många timmar av min arbetstid har jag lagt på dig? Om folk bara visste”.

Samtidigt hade kvinnan, enligt polisen, en kärleksrelation med ytterligare en gängmedlem som hon utredde. Han tillhörde ett annat nätverk.
Polisens spanare såg dem tillsammans på ett hotell i Stockholm. Två dagar senare anhölls hon för brott mot tystnadsplikt och dataintrång. Mannen sköts ihjäl i en gänguppgörelse vid en skola ett halvår senare.

Ojdå, inte bara en relation utan två stycken för det här ludret, och de ses på hotell. Varför ses man just på ett hotell? Jo, för sex.
Citera
2024-05-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Såklart hugger de som fan på detta. Hade det handlat om 30 manliga poliser hade de inte ens läst artikeln. Och hade de trots allt gjort det så hade de gett dessa 30 män skit, men de hade aldrig i hela helvetet börjat kasta skit på hela gruppen män och velat förbjuda män från polisyrket, velat dra in mäns rösträtt och all annan kvinnohatisk smörja i all jävla oändlighet.

Såklart trycker de som fan på att mörkertalet är stort gällande just detta. Pratar man våldtäkt och sexuella övergrepp med dem - nähh då är mörkertalet inte så stort och dessutom så ljuger alla kvinnor om att det blivit våldtagna.

Kloka ord, Jenny9!

Jo precis, antifeministerna är så genomskinliga och i princip hjärntvättade av sitt eget kvinnoförakt.

Jag skulle önska att de kan se saker och ting för vad det är:
det finns manliga rötägg och det finns kvinnliga rötägg.
men flertalet människor, både kvinnor och män, är inga rötägg.

Men vad rötäggen ställer till med ska få konsekvenser för rötäggen.
Inte för hela gruppen (kvinnor eller män eller kvinnliga poliser eller manliga poliser) rötäggen tillhör.
Citera
2024-05-02, 00:23
Medlem
Citat:
"att vi just nu har en genomkorrupt polis" - Vad menar du med detta? Är 100% poliser korrupta enligt dig?

Det betyder att polisen numera är så korrupt att det är direkt systemhotande.

Citat:
Det finns massor med kvinnohat från dig i tråden. Jag förväxlar inte ett skit.

Då får du väl visa upp belägg för det. Ni feminister förväxlar alltid kritik mot feminismen med "kvinnohat". Det är liksom lite erat modus operandi.
Citera
2024-05-02, 00:33
Medlem
Citat:
Såhär ligger det till: Poliskvinnan fick en relation som var av sexuell karaktär och den gängkriminelle fick information.

Om manliga poliser hade inlett sexuella relationer med gängkriminella och gett ut information hade du fortfarande betraktat det hela som att den stackars polismannen blev lurad och manipulerad till att läcka information? Eller hade polismannen givetvis förstått vad det är han sysslar med?

Låt mig förövrigt länka en konversation mellan en poliskvinna och en gängkriminell så får alla som läser det här avgöra själva om poliskvinnan blev lurad och manipulerad eller om hon mycket väl förstod vad hon sysslade med.

Ojdå, inte bara en relation utan två stycken för det här ludret, och de ses på hotell. Varför ses man just på ett hotell? Jo, för sex.

Låter som hon var ute efter spänning. Och att den spänningen helt enkelt handlade om att leva dubbelliv. Att vara polis och samtidigt knulla gängkriminella och läcka information till dem är ju verkligen ett jädra dubbelliv. Vad kan toppa det? Hon hade förmodligen lika gärna kunnat göra tvärtom: vara gängkriminell och inleda en hemlig relation med en manlig polis och läcka information till honom om de gängkriminellas förehavanden.

En del människor tycks ju gilla spänningen och hemlighetsmakeriet i ett dubbelliv. Ha en fru och en älskarinna. Tex.

kanske inte så konstigt att en spänningslysten människa drar sig till polisyrket...
Citera
2024-05-02, 00:34
Avslutad
Citat:
Kloka ord, Jenny9!

Jo precis, antifeministerna är så genomskinliga och i princip hjärntvättade av sitt eget kvinnoförakt.

Jag skulle önska att de kan se saker och ting för vad det är:
det finns manliga rötägg och det finns kvinnliga rötägg.
men flertalet människor, både kvinnor och män, är inga rötägg.

Men vad rötäggen ställer till med ska få konsekvenser för rötäggen.
Inte för hela gruppen (kvinnor eller män eller kvinnliga poliser eller manliga poliser) rötäggen tillhör.

De flesta av oss tänker såhär och är förmögna att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Men många killar/män inom manosfären har inte denna förmågan.
Citera
2024-05-02, 00:38
Medlem
Citat:
Då får du väl visa upp belägg för det. Ni feminister förväxlar alltid kritik mot feminismen med "kvinnohat". Det är liksom lite erat modus operandi.

Jag är förvisso inte feminist (utan humanist). Men feminism handlar om att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt. Om du därmed kritiserar feminismens grundtanke och vill inskränka kvinnors rösträtt, pga. att du ogillar vad vissa kvinnor gör/hur kvinnor är. Så låter det faktiskt som kvinnohat.

Eller hur hade du sett det om kvinnor först spyr galla över vissa mäns handlingar och är väldigt tydliga med att dessa handlingar gjorde männen just för att de är män och att män därmed inte borde få ha rösträtt. hade du inte känt en viss lukt av manshat då?

Om 30 kvinnliga poliser av 8225 kvinnliga poliser, läcker ut information till gängkriminella. Och det därmed är en del som anser att kvinnor därmed inte ska vara poliser... Och helst ska kvinnor då heller inte ha rösträtt... Ser du inte att det faktiskt är ett visst kvinnohat i detta?
Citera
2024-05-02, 00:40
Avslutad
Citat:
Det betyder att polisen numera är så korrupt att det är direkt systemhotande.

Ja jo så är det kanske. Hela högsta polisledningen behöver antagligen bytas ut, bland annat fallet med Mats Löfving sköttes ju inte det minsta snyggt och smidigt. Sen behöver straffen höjas avsevärt gällande korrupta poliser och regelbundna bakgrundskontroller av poliser och deras umgänge/familj/släkt måste införas.

Citat:

Inte en chans i helvete att jag kommer att citera inlägg när du inte har kunnat visa upp ett enda belägg för allt du ljugit ihop om att jag skulle ha påstått.
Citera
2024-05-02, 00:43
Medlem
Citat:
De flesta av oss tänker såhär och är förmögna att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Men många killar/män inom manosfären har inte denna förmågan.

Nej, de har hjärntvättat och vaskat runt sina hjärnor och marinerat vartenda DNA i sina kroppar med kvinnohat. Då är det ganska lätt att förlora vissa kognitiva förmågor...

De cirka 8195 kvinnliga poliser som står på rätt sida av lagen behövs verkligen, varenda skicklig polis (man som kvinna) som står på rätt sida om lagen behövs. I synnerhet som samhället nu ser ut.
Men de cirka 30 rötäggen som läckt information till gängkriminella har sagt upp sig/blivit uppsagda. Och det är ju bra.
Citera
2024-05-02, 00:47
Medlem
Citat:
Om du därmed kritiserar feminismens grundtanke...

Och där har vi det. Kritisera feminismens grundtanke om "jämställdhet" och det är kvinnohat. Jämställdhet kan dra åt helvete är min position. Jag vill inte ens att alla män ska ha samma rättigheter och möjligheter som andra män. En 150cm kort och tanig man bör inte ha möjligheten och rättigheten att bli polis.

Oj, nu uttryckte jag visst "manshat" enligt feministernas logik!

Säg mig, om man inte kan kritisera kärnan i feminismens ideologi, är det då ens möjligt att på något sätt kritisera feminismen utan att det skulle vara "kvinnohat"?

Citat:
Ja jo så är det kanske. Hela högsta polisledningen behöver antagligen bytas ut, bland annat fallet med Mats Löfving sköttes ju inte det minsta snyggt och smidigt. Sen behöver straffen höjas avsevärt gällande korrupta poliser och regelbundna bakgrundskontroller av poliser och deras umgänge/familj/släkt måste införas.

Högre straff är förstås bra, men det angriper ju fortfarande inte problemet eller orsakerna till att i Sverige, med den situation som råder här, så ter det sig som att just kvinnliga poliser har en betydligt högre benägenhet att korrumperas.

Citat:
Inte en chans i helvete att jag kommer att citera inlägg när du inte har kunnat visa upp ett enda belägg för allt du ljugit ihop om att jag skulle ha påstått.

Du har alltså inga belägg för det.
Senast redigerad av Reiwa 2024-05-02 kl. 00:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in