Citat:
Ursprungligen postat av
Saviland
Jag tror absolut inte att kvinnan i fråga använde information för att få sex som en överenskommen transaktion. Vilken kvinna skulle göra så? På riktigt alltså, tänk nu efter. Det är inte svårt för kvinnor att få ligg om de vill ha det. Jag tror definitivt att kvinnorna och de kriminella haft någon slags relation först, och sedan har detta med läckandet börjat. Det är jävligt illa oavsett ja. Överhuvudtaget att en polis har e en relation med en kriminell är jävligt illa, även om det inte skulle läckt någonting.
Såhär ligger det till: Poliskvinnan fick en relation som var av sexuell karaktär och den gängkriminelle fick information.
Om manliga poliser hade inlett sexuella relationer med gängkriminella och gett ut information hade du fortfarande betraktat det hela som att den stackars polismannen blev lurad och manipulerad till att läcka information? Eller hade polismannen givetvis förstått vad det är han sysslar med?
Låt mig förövrigt länka en konversation mellan en poliskvinna och en gängkriminell så får alla som läser det här avgöra själva om poliskvinnan blev lurad och manipulerad eller om hon mycket väl förstod vad hon sysslade med.
Citat:
I hemlighet hade den kvinnliga utredaren en kärleksrelation med Rawa Majids kusin och de brevväxlade, enligt polis och åklagare, intensivt.
”Finns det någon chans att jag kan få en sån där häftig guldring som tidningarna skriver att vissa har? Haha. [...] Aina kommer länka in mig i Foxtrot. Den grönaste gumman ever. Hahaha.” skrev hon i ett av breven, som DN har läst.
Grön gumma är ett uttryck för en ostraffad person som flyger under radarn och som gängen gärna använder sig av. Aina är slang för polisen.
Den kvinnliga utredaren försökte dölja sin identitet och brukade underteckna breven med ”Hjärtat”.
I ett annat brev skrev hon: ”Sitter på jobbet, he he. Hur många timmar av min arbetstid har jag lagt på dig? Om folk bara visste”.
Samtidigt hade kvinnan, enligt polisen, en kärleksrelation med ytterligare en gängmedlem som hon utredde. Han tillhörde ett annat nätverk.
Polisens spanare såg dem tillsammans på ett hotell i Stockholm. Två dagar senare anhölls hon för brott mot tystnadsplikt och dataintrång. Mannen sköts ihjäl i en gänguppgörelse vid en skola ett halvår senare.
Ojdå, inte bara en relation utan två stycken för det här ludret, och de ses på hotell. Varför ses man just på ett hotell? Jo, för sex.