2024-04-29, 18:17
Medlem
Bomullsvantens avatar
Någon med insikt i det hela finns det något andel/hur många av anmälningarna/domarna som varit kvinnor kontra män?
Citera
2024-04-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Så nu tat vi det från början: vad innebär "halvkorrupt"? Och vad innebär "stödja fortsatt kriminell verksamhet"?
Exakt vilka brister finner du i dessa advokaters arbete? Anmäl här: https://www.advokatsamfundet.se/

Själv har jag bara en lägre juridisk examen i ett annat land, så jag kan inte uttala mig kring dina (o)specifika anklagelser, men det vore trevligt om du kunde utveckla.

1. Advokater som är direkt olagliga i sin utövning genom att agera informationsbärare och samordnare åt de kriminella de försvarar. En del har uteslutits ut samfundet, några av dem även dömts för brott.

2. Här har vi majoriteten av de jag syftar på, advokater som agerar inom lagens ramar (iallafall vad som är känt), men som för en vettig människa och skattebetalande medborgare i Sverige är rimliga att ifrågasätta. De advokater som tjänar mest i Sverige är också de som konsekvent försvarar gängmedlemmar till största del. När de lägger fram sitt försvar är det rena absurditeter som ibland gränsar till att syfta till att förvirra både domstol och eventuella vittnen. De pladdrar om osannolika scenarion, som de själva omöjligt kan tro på. Ibland är det så jävla dumt att man undrar om man drömmer.
Jag är väl medveten om att en advokat inte behöver eller ska bry sig om skuldfrågan, att de inte ens "vill veta". Men, att dessa vidriga advokater konsekvent försvarar gängmedlemmar som precis alla vet är skyldiga, att de medvetet fabulerar ihop historier som är helt osannolika, allt för att dessa kriminella gängmedlemmar ska frias, är inte olagligt, men moraliskt helt förkastligt. Det är även att direkt bidra till gängkriminalitetens fortsatta framfart. För varje skyldig mördare de målmedvetet friar bidrar dessa advokater till fortsatt brottslighet av densamme. Och i de fall de döms, då ska det överklagas, babblas och ljugas lite till, alltihop för skattebetalarnas pengar, som sedan går rakt i fickan på dessa advokater som indirekt stödjer den kriminella verksamheten. Detta är ett samhällsproblem lika stort som att det läcks från polisen, som urholkar både förtroendet för rättssystemet och statskassan. Problemet är att folk inte har en aning om vad fan som pågår.
Rättssystemet behöver ändras i sin helhet.
Citera
2024-04-29, 18:35
Medlem
angelamerkels avatar
Hur kan det bli avslöjat och ingen har satts i fängelse?
Detta är väl så gravt ett brott kan bli, eller? Varför åker inte dessa "poliserna" in på livstid?

Någon som är juridiskt insatt och kan svara? Är inte det här höjden av korruption, ett väldigt allvarligt brott?
Citera
2024-04-29, 18:37
Medlem
Ballcancers avatar
Hade det varit flest gängkriminella kvinnor hade vi nog sett det motsatta ske.
Citera
2024-04-29, 19:04
Medlem
SoberZealots avatar
Att inte kvinnor som kön skäms.

Det är nog noll manliga poliser som läckt till kvinnor.

Kvinnorna inom polisen är en skamfläck.
Citera
2024-04-29, 19:28
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Att inte kvinnor som kön skäms.

Det är nog noll manliga poliser som läckt till kvinnor.

Kvinnorna inom polisen är en skamfläck.

Nu resonerar du lika dumt som en feminist som säger "män som grupp har ett ansvar" när man diskuterar våldsamma män.
Citera
2024-04-29, 19:39
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nu resonerar du lika dumt som en feminist som säger "män som grupp har ett ansvar" när man diskuterar våldsamma män.
Eller hur? Skall vi ta upp lite hur kvinnor fungerar när det gäller våld och kriminalitet.

Ubåtsmördaren, han får 20 brev i veckan utav kvinnor som vill sätta på han. Vi har poliskvinnor som sätter på gängmedlemmar. När hamas totyrdödar isrealiter, så blir de fuktiga i trosan och börjar vurma för araber.

Och när nassarna gasade judar, så var nassarna sååå snygga. Tyskbarn i massor i de ockuperade länderna. När nassarna åkte på stryk, japp, då var de inte så snygga längre.

Kvinnor har problem. Om de själva kunde se detta, så kanske de kunde ändrat sitt beteende. Men jag tror inte det. Detta är ett kvinnoproblem som behöver adresseras. Det ställer till det i samhället om de skall ha rösträtt.
Citera
2024-04-29, 19:45
Medlem
Problemet har förstås en mycket enklare lösning än vad som framgår av det som tidigare
skrivits i tråden.

De flesta, för att inte säga alla brott, begås av män. Så även i Sverige och så var det
naturligtvis även innan invandringen tog fart. Det är alltså män som begår brott och
förr i tiden var de som lagför brott också män. Men tiderna har ändrats och det gäller
att hänga med i svängarna.

Ett säkert sätt att undvika nära, intima relationer mellan gärningsmän och kvinnliga
poliser är att säkerställa att alla kvinnliga poliser dras till det egna könet. Gärnings-
männen i så fall inte ha ens skuggan av en chans att komma åt hemligheter på det
sätt som nu misstänks ha skett ! Så varför har ingen tänkt på detta ?

En sak som har inverkat här är att gärningsmännen ofta är män med en bakgrund
som inte är typiskt svensk. Detta har medfört att dessa är så mycket snyggare och
charmigare än de fula typer som t ex ofta skriver på Flashback ! Vad skulle dessa
ha för chans att gå hem hos det motsatta könet om de ens försökte sig på det ?
Just ingen alls, SDare, nynazister m fl är dömda att för all framtid förbli incels !
Gissar att ingen enda sådan person någonsin sett sig själv i en spegel. Lätt att
förstå men ändå.

Således : problemet är enkelt att lösa och skulle aldrig ha behövt uppkomma.
Citera
2024-04-29, 20:30
Medlem
Sensiseedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Där har du rätt, ca 90 procent av läckaget är kvinnor, av alla dessa kvinnor så är en övervägande del "vita".

Det förvånar mig inte och det förklarar ju varför jag själv blir så hatad av vita kvinnor och invandrarmän till en början trodde jag att jag hade gjort något fel men det är dom det är fel på som vill leva i en värld där alla kvinnor ska vara ljushåriga och alla männen ska se ut som MENA. Men det dom inte förstår utan vita män så hade inte vita kvinnor funnits.
Citera
2024-04-29, 20:56
Medlem
Hygrotorks avatar
Borde ju vara sterilisering på sådana där. Utöver andra lämpliga straff givetvis.
Citera
2024-04-29, 21:10
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Eller hur? Skall vi ta upp lite hur kvinnor fungerar när det gäller våld och kriminalitet.

Ubåtsmördaren, han får 20 brev i veckan utav kvinnor som vill sätta på han. Vi har poliskvinnor som sätter på gängmedlemmar. När hamas totyrdödar isrealiter, så blir de fuktiga i trosan och börjar vurma för araber.

Och när nassarna gasade judar, så var nassarna sååå snygga. Tyskbarn i massor i de ockuperade länderna. När nassarna åkte på stryk, japp, då var de inte så snygga längre.

Kvinnor har problem. Om de själva kunde se detta, så kanske de kunde ändrat sitt beteende. Men jag tror inte det. Detta är ett kvinnoproblem som behöver adresseras. Det ställer till det i samhället om de skall ha rösträtt.

Du fattade inte min poäng öht
Citera
2024-04-29, 21:20
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du fattade inte min poäng öht
Eller hur? Jag fattade inte den men lyckades argumentera emot den.

Lägg ägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in