Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.J.Pilvikukka
Så nu tat vi det från början: vad innebär "halvkorrupt"? Och vad innebär "stödja fortsatt kriminell verksamhet"?
Exakt vilka brister finner du i dessa advokaters arbete? Anmäl här:
https://www.advokatsamfundet.se/
Själv har jag bara en lägre juridisk examen i ett annat land, så jag kan inte uttala mig kring dina (o)specifika anklagelser, men det vore trevligt om du kunde utveckla.
1. Advokater som är direkt olagliga i sin utövning genom att agera informationsbärare och samordnare åt de kriminella de försvarar. En del har uteslutits ut samfundet, några av dem även dömts för brott.
2. Här har vi majoriteten av de jag syftar på, advokater som agerar inom lagens ramar (iallafall vad som är känt), men som för en vettig människa och skattebetalande medborgare i Sverige är rimliga att ifrågasätta. De advokater som tjänar mest i Sverige är också de som konsekvent försvarar gängmedlemmar till största del. När de lägger fram sitt försvar är det rena absurditeter som ibland gränsar till att syfta till att förvirra både domstol och eventuella vittnen. De pladdrar om osannolika scenarion, som de själva omöjligt kan tro på. Ibland är det så jävla dumt att man undrar om man drömmer.
Jag är väl medveten om att en advokat inte behöver eller ska bry sig om skuldfrågan, att de inte ens "vill veta". Men, att dessa vidriga advokater konsekvent försvarar gängmedlemmar som precis alla vet är skyldiga, att de medvetet fabulerar ihop historier som är helt osannolika, allt för att dessa kriminella gängmedlemmar ska frias, är inte olagligt, men moraliskt helt förkastligt. Det är även att direkt bidra till gängkriminalitetens fortsatta framfart. För varje skyldig mördare de målmedvetet friar bidrar dessa advokater till fortsatt brottslighet av densamme. Och i de fall de döms, då ska det överklagas, babblas och ljugas lite till, alltihop för skattebetalarnas pengar, som sedan går rakt i fickan på dessa advokater som indirekt stödjer den kriminella verksamheten. Detta är ett samhällsproblem lika stort som att det läcks från polisen, som urholkar både förtroendet för rättssystemet och statskassan. Problemet är att folk inte har en aning om vad fan som pågår.
Rättssystemet behöver ändras i sin helhet.