2024-04-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ovanstående har jag redan bemött. Du har inte svarat på några av mina frågor gällande detta. Som vanligt försöker du tjata sönder debatten med ständiga upprepningar.

Det är bara fakta. Det finns inget att bemöta.

Citat:
Ja fast majoriteten kvinnliga poliser är inte korrumperade och är varken bättre eller sämre än sina manliga kollegor.

Betydligt mer korrumperade än sina manliga kollegor enligt DN och även om de inte är korrupta så är det värdelösa poliser av biologiska skäl.

Citat:
Hahaha du dissade precis 90% av alla som kommenterar i denna tråden.

Jag dissar dig specifikt.
Citera
2024-04-29, 00:09
Avslutad
Ej paywall länk/upplåst/hela artikeln från DN lägg gärna in i TS

http://archive.today/W0ljN

https://web.archive.org/web/20240428043325/https://www.dn.se/polislackorna/
Citera
2024-04-29, 00:45
Medlem
Havamal.s avatar
Citat:
Ovanstående har jag redan bemött. Du har inte svarat på några av mina frågor gällande detta. Som vanligt försöker du tjata sönder debatten med ständiga upprepningar.

Är detta den enda uppgiften polisen har? Låter som att du blandar ihop poliskåren med militären.

Ja fast majoriteten kvinnliga poliser är inte korrumperade och är varken bättre eller sämre än sina manliga kollegor. Så jag håller inte med dig om att kvinnor ska hindras att söka sig till polisskolan. Problemet med de korrumperade kvinnliga poliserna går att lösa på andra sätt, man behöver inte kollektiv-bestraffa majoriteten för vad en minoritet håller på med.

Jodå, jag har bemött detta också flera gånger. Det är du som är trög som vanligt.

Hahaha du dissade precis 90% av alla som kommenterar i denna tråden.
Hur vet du det?
Citera
2024-04-29, 00:47
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Hah, den var bra du. Menar du på allvar att du tror på det du skriver?
Och så undrar man varför det går åt helvete med Sverige...

Advokaterna som tjänar mångmiljonbelopp på att förvrida bevisning, trycka till offer och pladdra i absurdum för att fria uppenbart skyldiga gängkriminella lever efter principer. Äckligt är det. Vilka "principer"...?
Tillåt mig att skratta.

Här besvisade du ju min tes att du varken förstår principer eller process och kan inte hålla dina känslor i schack. Du vill slita dina personliga fiender i stycken utan rättegång, för du är kvinna och går mest på vad som känns bra för stunden, men ni kvinnor lär er tänka väldigt sent, ni blir liksom vettiga först efter klimakteriet, och då bara om ni kan skita o vad andra kvinnor tycker.
Citera
2024-04-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det finns inget legitimt skäl för att kvinnliga poliser ska få existera. De är inkompetenta, svaga och inger noll respekt. Varje gång man ser dessa kvinnliga befäl i någon intervju efter att något har hänt vill man bara kräkas då det ska alltid pratas om deras känslor.

Det är inte bara poliskåren som är helt förstörd av feminismen och kvotering av kvinnor. Rättsväsendet i övrigt är samma sak med kvinnliga åklagare och advokater som läcker som såll till gängkriminella eller är politiska vänsteraktivister.

Faktum är att varenda bransch där feminismen fått råda och kvotering i stor skala har skett har förstörts. Energisektorn är en annan sådan med Vattenfall där vi fått betala skyhöga elpriser för att feminismen infiltrerat organisationen.

Jag förstår att det blir en väldigt obehaglig kognitiv dissonans för en feminist som dig att få höra sanningen från ingen annan än självaste ultraliberala och feministiska DN.

Feminism är raka motsatsen emot liberalism, så där förlorar du all trovärdig. Då du inte klarar av att separera så otroligt olika ideologier. Feminism har mer ihop med konservatism och fascism att göra. Då feminism handlar om att förstärka könsrollerna, där kvinnor har högre skyddsvärde.

Däremot så håller jag med om att det ska vara precis samma intagningskrav etc på kvinnliga poliser som på manliga poliser, allt annat är diskriminering emot män, och det demonstrera ännu en gång hur feminism har absolut noll med jämställdhet att göra, utan är snarare raka motsatsen till det.
Citera
2024-04-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Här besvisade du ju min tes att du varken förstår principer eller process och kan inte hålla dina känslor i schack. Du vill slita dina personliga fiender i stycken utan rättegång, för du är kvinna och går mest på vad som känns bra för stunden, men ni kvinnor lär er tänka väldigt sent, ni blir liksom vettiga först efter klimakteriet, och då bara om ni kan skita o vad andra kvinnor tycker.
Du saknar uppenbarligen argument att bemöta vad jag skriver, så du drar igång halmgubbar och annat som inte hör hemma i tråden överhuvudtaget. Vill du diskutera kvinnors hjärnor, åsikter och klimakteriet finns det andra trådar.
Citera
2024-04-29, 01:10
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Du saknar uppenbarligen argument att bemöta vad jag skriver, så du drar igång halmgubbar och annat som inte hör hemma i tråden överhuvudtaget. Vill du diskutera kvinnors hjärnor, åsikter och klimakteriet finns det andra trådar.

Nej, det är du som är hysterisk och inte kan ta in vad jag skriver. Alla har rätt till försvar. Vi har en lag och processer som bör följas. Du fattar bara inte sånt för du är känslostyrd. Och det är ok.
Citera
2024-04-29, 01:11
Medlem
Citat:
Det är män som delat in kvinnor i olika kategorier för att hetsa kvinnor mot varandra. Madonna/horan, soft girl/girl boss, hemmafru/kattakärring, svenska kvinnor/utländska kvinnor, osv osv. För att vara självständiga och egensinniga så är ni skrämmande besatta och kontrollerande över kvinnor.

Om det vore så, så skulle vi inte ha feminism som den dominerade ideologin i världen, så ditt argument faller platt redan där. Män är låsta i en slavroll där de ser kvinnor med rosa glasögon och ger dem ett högre skyddsvärde än sig själva. Kvinnor ges en stor offerroll av män. Män hetsar snarare emot andra män, män idealisera våld emot män, det är tufft och manligt att slåss emot andra män, men om en man rör ett hår på en kvinna då får han veta att han lever. Män är extrem självdestruktiva emot sig själva och kommer nog förevigt vara kvinnors slavar. Så ditt inlägg är bara trams och inte förankrat i verkligheten, i någon meningsfull omfattning i alla fall.
Citera
2024-04-29, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Nej, det är du som är hysterisk och inte kan ta in vad jag skriver. Alla har rätt till försvar. Vi har en lag och processer som bör följas. Du fattar bara inte sånt för du är känslostyrd. Och det är ok.
Diskussionen har aldrig rört att någon inte skulle ha rätt till försvar. De gängkriminella kan ha rätt till försvar samtidigt som dessa advokater är halvkorrupta och stödjer de gängkriminellas fortsatta verksamhet. Dessa två premisser kan existera samtidigt, förstår du.
Du behöver nog sätta dig in i hur rättssystemet fungerar och hur dessa advokater arbetar innan du fortsätter detta samtalet.
Citera
2024-04-29, 01:45
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Diskussionen har aldrig rört att någon inte skulle ha rätt till försvar. De gängkriminella kan ha rätt till försvar samtidigt som dessa advokater är halvkorrupta och stödjer de gängkriminellas fortsatta verksamhet. Dessa två premisser kan existera samtidigt, förstår du.
Du behöver nog sätta dig in i hur rättssystemet fungerar och hur dessa advokater arbetar innan du fortsätter detta samtalet.

Vi kan säga att jag är någorlunda insatt som det är. Och så kan du ju gärna komma med något konkret i stället för svepande anklagelser. Om du anser att jag är dåligt insatt i hur rättsystemet fungerar får du kontakta dem som utfärdat min examen.
Citera
2024-04-29, 01:55
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:

Så nu tat vi det från början: vad innebär "halvkorrupt"? Och vad innebär "stödja fortsatt kriminell verksamhet"?
Exakt vilka brister finner du i dessa advokaters arbete? Anmäl här: https://www.advokatsamfundet.se/

Själv har jag bara en lägre juridisk examen i ett annat land, så jag kan inte uttala mig kring dina (o)specifika anklagelser, men det vore trevligt om du kunde utveckla.
Citera
2024-04-29, 08:36
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Av de fall som tagits till rätten hittills så verkar det vara etniskt svenska kvinnor till största del. Vid domstolarna har det varit några fall med utländska kvinnor. Arabkvinnor skulle aldrig bete sig så illa som svenskorna när det gäller sexuella relationer. Ni har väl inte glömt BLM-polisen, bara så att ni vet att svenska poliskvinnor står på dräggets sida?
Hon som gick ned på knä? svårt att glömma.

Det är nog blandad skulle jag tro men inte alls förvånad att svenska tjejer är tillräxkligt korkade för att göra sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in